Gezondheid alle pijlers

Oleo vera bij luie darmen

29-08-2014 08:04 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door langdurig laxeermisbruik in het verleden kamp ik al jaren met luie/spastische darmen. Nu lees ik veel positieve ervaringen over aloe vera (gel). Iemand met ervaring hiermee? Welke vorm zou ik het beste kunnen gebruiken (capsule, poeder, gel/juice)? En ik zie dat er nogal wat prijsverschillen zijn, welke zijn goed?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat het niet werkt en een fabeltje is. Zie keuringsdienst van waarde.... Voor uitwendige toepassingen zijn er een aantal bewezen zaken, inwendig gebruik is kwakzalverij.



Wil je goede kopen dan zeker niet kopen bij een website waar ze Aloe Vera omschrijven als Oleo vera.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar een tip:



Aloë Vera groeit in landen rond de evenaar als onkruid. Waar ik heb gewoond, werden de bladeren gewoon opengesneden en rechtstreeks op een zonverbrande, geïrriteerde of droge huid gelegd. Geen enkel middel met Aloë Vera werkt beter dan dat. Ik zou dus vooral niet uitgaan van duur is beter.
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon volkorenproducten en fruit eten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk deksels, voor uitwendig gebruik zijn er een aantal bewezen toepassingen. Niet voor inwendig gebruik.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op vrijdag 29 augustus 2014 08:09 Tuurlijk deksels, voor uitwendig gebruik zijn er een aantal bewezen toepassingen. Niet voor inwendig gebruik.Klopt, las te snel. Maar dan nog, de prijs zegt absoluut niks over de kwaliteit.
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Aloe Vera werkt ook laxerend. Je zet dan je probleem voort. Gezond eten en voldoende bewegen is beter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
al even met de huisarts overlegd? wat raadt hij/zijn je aan??
Heb je al eens kiwi geprobeerd?

Ik ken iemand met enorme moeilijke darmen (moest ook altijd laxeren) die daar heel veel baat bij heeft.



Kiwi's op de nuchtere maag eten
Alle reacties Link kopieren
Dag beginnen met een glas lauw water en 2 kiwi's.

Verder niet te vet eten en probeer e621 (monomatriumglutamaat) te vermijden.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op TV wel eens gezien dat een niet-meer-werkende darm na langdurend laxeren een serieus probleem is. Ik zou je laten onderzoeken bij een arts en niet aan huismiddeltjes beginnen.



Ik denk eerlijk gezegd ook dat als je darm grote hoeveelheden laxeermiddel gewend is, 'lichte' middelen voor thuisgebruik niet veel effect meer zullen hebben.



Sterkte, ik hoop dat je een arts vindt die je verder kan helpen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
De twee kiwi's op een nuchtere maag tip in de ochtend is trouwens wel een goede en bruikbare tip, dan kan je best proberen en kan echt geen kwaad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Af en toe een spannende gebeurtenis waarbij je goed in je rats zit zetten je darmen heus wel aan het werk.



Luie persoon = luie darm.
Als je veel energie gebruikt geven je hersens vanzelf een seintje aan je darmstelsel om dat mogelijk te maken. Je lijf is slimmer dan je denkt en zit niet op rare fabeltjes te wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:blommit schreef op 29 augustus 2014 @ 12:46:

Af en toe een spannende gebeurtenis waarbij je goed in je rats zit zetten je darmen heus wel aan het werk.



Luie persoon = luie darm. Echt waar? Bij mij is het precies andersom. Dikke vette stress =knoop in darmen. Een echt Lekker zondagochtendkoffietje zonder gedoe= direct toiletbezoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 29 augustus 2014 @ 09:38:

Dag beginnen met een glas lauw water en 2 kiwi's.

Verder niet te vet eten en probeer e621 (monomatriumglutamaat) te vermijden.

Geen koek, snoep, brood en chips.

En veel rauwkost eten, lijnzaad overal overheen strooien en heel veel water drinken!

En vergeet niet te bewegen! Darmperistaltiek wordt geactiveerd door 'massage' van de darmen, beweging dus.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een reacties, bedankt!



Lui ben ik niet;). Ik beweeg elke dag meer dan een uur, eet veel vezels, drink ontzettend veel. Dus dat zit allemaal wel goed. Ik merk gewoon dat zodra mijn lichaam wat uit het ritme is, dus weekend, uitgaan, vakantie, of inderdaad stress dan gaat het meteen niet goed en krijg ik veel meer last. Voorheen had ik dat niet.



Heb een aantal keer contact gehad met de huisarts, die zegt ook alleen maar de bekende weetjes als vezels en vocht. Daar had ik dus niet zoveel aan;). Wel ben ik er door een dietiste achter gekomen dat lactosevrij eten erg helpt bij mij, de hevige buikpijnen zijn er grotendeels mee opgelost:).



Maar als ik dit zo lees, krijg ik ook geen behoefte om aloe vera te proberen. Mijn portemonnee dankt jullie;)
Alle reacties Link kopieren
Ikben echt serieus over e621.

Glutamaat versnelt de doorgifte van boodschappen in de zenuwen, is mijn gevoel. Ik krijg er vreselijke buikpijn van of diaree.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven