Gezondheid alle pijlers

Ondersteuning bij Lamisil / Terbinafine

31-07-2014 16:05 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lamisil tabletten voorgeschreven gekregen tegen hardnekkige voetschimmel en schimmelnagels. Ik heb veel gelezen over het middel en het schijnt nogal heftig te zijn.

Ik heb een kuur van ongeveer 3 maanden gekregen.



Omdat het zo slecht is voor de lever en allerlei akelige bijwerkingen kan hebben, wil ik weten hoe ik mijn lichaam het beste kan ondersteunen.



Moet ik bijvoorbeeld extra water drinken, bepaalde vitamines nemen..?

Alcohol mag volgens mij sowieso niet in combinatie met dit medicijn.



Ervaringen met dit middel zijn ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
Heb een kuur van 6 maanden gehad, was goed te doen. Gewoon gezond en gevarieerd eten en drinken en voorzichtig met alcohol. Geen bijzonderheden verder. En voor specifieke zaken of klachten vermeld in de bijsluiter altijd je huisarts raad plegen.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Groenebroek!

En, nieuwsgierig, ben je er ECHT vanaf nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik wel. Mijn moeder die na mijn succes eenzelfde lamisilkuur geeft gevolgd, zit er nu nog steeds mee en heeft nu haar laatste hoop gevestigd op een nagellaserkuur.
Alle reacties Link kopieren
Is Lamisil zn agressief spul dan? Ik gebruik het ook (tegen kleine blaasjes die jeuken) maar merk er weinig van. Met Daktarin heb ik meer succes.
Alle reacties Link kopieren
Ja de pillenkuur is wel agressief. Kun je ook alleen maar op recept krijgen, niet los bij de apotheek.

Zit me wel te bedenken dat ik er de eerste paar weken met vlagen misselijk van was. Uiteindelijk hielp het om de pil pas na het eten in te nemen in plaats van ervoor (zoals de apotheek had voorgeschreven).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gebruikt en heb niets van bijwerkingen gemerkt. Ben sindsdien helemaal van de kalknagels af. Ik had het veel eerder moeten in plaats van dat lange gepruts met Daktarin en Lamisil etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven