Gezondheid alle pijlers

Ongemak bij ongesteldheid

23-09-2014 14:52 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Elke maand als ik ongesteld word, voel ik me 2 of 3 dagen lang compeleet futloos en soort van uitgeput, en heb ik erge krampen en last van mijn darmen. Als ik de pil gebruik, heb ik nergens last van, maar het is voor mij heel gevaarlijk om de pil te gebruiken omdat er trombose in de familie zit. Mijn vader heeft trombose.



Maar wat zou ik dan kunnen doen zodat ik me niet 2 dagen zo voel? Ik kon in de tijd dat ik naar school ging ook echt niet naar school, omdat ik zo moe was en buikpijn had dat ik me ziek moest melden. Maar dit kan natuurlijk niet als ik ga werken...



Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alle reacties Link kopieren
ik zou ermee naar de huisarts gaan. Geef vooral je klachten aan ook je darmen ed. Maak desnoods volgende keer een "dagboekje"wat je voelt E vraag of ze het onderzoeken. Kwwaad om te onderzoelen kan het niet toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook heel veel last van mijn maandstonden, en zeker de eerste dagen overleef ik op Perdofemina en aanverwante pijnstillers. Last van darmen heb ik ook, maar nooit met pijn gelukkig.



Heb je je bloed al eens laten controleren? Misschien heb je wat lage waarden (ijzer, magnesium,...) en heb je daar meer last van tijdens je regels?
Als je veel bloed verliest, kun je bloedarmoede krijgen. Dus laat zoals Nephthys al zegt, je bloed eens controleren bij de huisarts. Als je bloedarmoede hebt, kun je je ook futloos voelen.
Alle reacties Link kopieren
Extra ijzer en vitamine e gaan slikken?



http://www.bastyrcenter.org/content/view/373/
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties, de huisarts raadplegen is inderdaad een goed idee Net als dat ijzer,, veel melk drinken dan maar he haha. Dank je wel voor de link sarosie!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt stom, maar extra magnesium slikken tijdens je ongesteldheid helpt.
Melk? Hoezo? Dat belemmerd juist ijzeropname
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/ijzer.aspx

Hier staat ook welke combinaties de ijzeropname verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:missbianca schreef op 23 september 2014 @ 15:37:

Dank jullie wel voor de reacties, de huisarts raadplegen is inderdaad een goed idee Net als dat ijzer,, veel melk drinken dan maar he haha. Dank je wel voor de link sarosie!Heb jij speciale ijzerrijke melk dan soms?
Alle reacties Link kopieren
dat wist ik niet,, heb geleerd dat je van melk sterke botten krijgt :Pquote:Pilou schreef op 23 september 2014 @ 15:47:

Melk? Hoezo? Dat belemmerd juist ijzeropname
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! quote:ikeaverslaafde schreef op 23 september 2014 @ 15:50:

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/ijzer.aspx

Hier staat ook welke combinaties de ijzeropname verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:missbianca schreef op 23 september 2014 @ 17:17:

dat wist ik niet,, heb geleerd dat je van melk sterke botten krijgt :P

[...]

Sterke botten krijg je van calcium, niet van ijzer.
Melk en sterke botten, dat is een fabeltje. Melk is helemaal nergens goed voor. Je neemt meer calcium op uit groente dan uit melk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven