Gezondheid alle pijlers

Ooglaseren: 595 euro reclameprijs?

20-01-2011 16:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik speel met de gedachte mijn ogen te laten laseren. Een kliniek in Amsterdam maakt reclame met "vanaf 595 euro per oog". Ja, leuk, maar dat is natuurlijk 'vanaf'.



Ik heb -6 en -3,5 en niet al te grote cilinders, en ik zou graag weten wat het nou écht ongeveer kost om dan je ogen te laten laseren. 1200 euro? 2000 euro? 3000 euro? 4000 euro?



In de kliniek willen ze dat pas vertellen na het vooronderzoek, maar dat gaat me een hele ochtend kosten en dat komt me heel slecht uit. Dus als ik op voorhand al weet dat ik het te duur vind, dan ga ik geen ochtend verspillen aan zo'n onderzoek.



Ieder zal z'n eigen mening hebben over of het het geld waard is, maar ik ben 40 en verwacht over een paar jaar wel een leesbril te moeten. Ik heb er gewoon niet heel veel geld voor over om een paar jaartjes brilvrij te zijn.



Dus mijn vraag is: wie had een vergelijkbare brilsterkte en kan me vertellen wat het ooglaseren gekost heeft?
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben daar ook geweest en was uiteindelijk 2950,00 kwijt.

ik had -7 cilinder -2. Lasik Intralase gehad.
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige verzekeringen wordt er een gedeelte van vergoed. Niet echt vraag op je antwoord, maar misschien een extra punt om mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat een goede kliniek alleen zal laseren als je ogen minstens twee jaar niet van sterkte zijn veranderd.

Als je sterkte schommelt of langzaam beter of minder wordt in de loop van de tijd, kun je er beter niet aan beginnen. Dan loop je over een paar jaar weer met een bril.



Verder geen ervaring. Om bovenstaande reden heb ik het niet gedaan. Heb nu van die nieuwe siliconenlenzen, die zijn superfijn. Misschien een tip.
Alle reacties Link kopieren
Ben toevallig laatst geweest.

Voor mij zou het 2200 euro gaan kosten, het onderzoek duurde trouwens 2 uur.

Een vriend die een flinke oogafwijking heeft zou 3600 kwijt zijn. Dit omdat hij waarschijnlijk een nabehandeling zou moeten krijgen.

Weet niet of de sterkte nu zoveel invloed had op de prijs.

Heb wel begrepen dat het laseren je hoornvlies platter maakt maar als je bijziend bent zul je toch ooit aan een leesbril moeten omdat de oogspier door 'ouderdom' slapper wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was er twee jaar geleden ongeveer het dubbele per oog kwijt geweest als ik het had laten doen. ¤595 per oog is alleen als je -0,25 hebt ofzo. De meneer die mijn meting deed was ook niet blij met de reclame.
Ik heb eind vorig jaar mijn ogen laten laseren bij de Focuskliniek van het Oogziekenhuis Rotterdam voor 2600 euro. Je kan daar gratis laten meten of je ogen wel geschikt zijn om te laseren. Het vooronderzoek kost 85 euro. Dat geld krijg je terug als je daar je ogen laat laseren. Verder zaten daar de medicijnen bij die je na de behandeling nodig hebt (pijnstillende oogdruppels, antibioticadruppels en gewone oogdruppels om je oog vochtig te houden) En de nacontrole natuurlijk. Alles in één prijs.



Ik vond het een veiliger en fijner idee om het bij een oogziekenhuis te laten doen. Heb toch liever een échte arts die aan mijn oog loopt te prutsen dan iemand die weet hoe je de machine moet bedienen. Dat idee heb ik toch altijd een beetje bij 'dat' soort klinieken.

De begeleiding is zeer goed. En je krijgt je parkeerkosten vergoed



En ik ben nog elke dag zoooooo verschrikkelijk blij dat ik dit eindelijk heb laten doen! Wat heerlijk om de wekker te kunnen zien als je wakker wordt! Je teennagels als je onder de douche staat, de ondertiteling kunnen lezen (gelijk al) van de tv. Er gaat een wereld voor je open!



Ik had -4 en in een oog 1.75 cylinder en in de ander 3.... Je betaalt dus niet meer omdat je meer afwijking hebt. Oh, en mijn rechteroog is ook nog een lui oog, was geen probleem.



En eng is het niet. Ik vond het heel erg meevallen. Maar ik had me er ook geen voorstelling bij gemaakt, hoe het zou gaan.



Ik wens je veel succes bij het maken van je keuze. En ik hoop dat je ogen geschikt zijn (hou er rekening mee dat het om de een of andere reden niet kan he) en dat je over een tijdje gewoon alles kan zien!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn ogen laten laseren voor in totaal 3300,-, dat is nu bijna 9 jaar geleden. Dat was trouwens niet bij de kliniek waar jij het over hebt.



Ik heb toen vnl veel informatie opgezocht over de ervaringen van patienten ed en bij de kliniek die er als beste uitkwam en die redelijk in de buurt lag heb ik een afspraak gemaakt met de gedachte; als ik dit niet kan/wil betalen dan laat ik mijn ogen helemaal niet laseren.



Uiteindelijk dus wel gedaan (met sterkte van -6,5 en -7 met cilinders van resp. 1 en 1,5) en draag nu geen bril meer. Ik besef wel dat ik over een paar jaar aan de leesbril moet, maar de vrijheid om 's ochtends uit je bed te stappen en in de verte te kunnen zien ben ik nog iedere dag dankbaar voor.
Ik vergeet wat. Het vooronderzoek duurde ongeveer een uurtje.



Nu is mijn afwijking 0.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij een andere kliniek 3000 betaald twee jaar geleden bij -4 en -6, wel met cilinders. Ben er nog steeds heel blij mee, en heb er echt geen dag spijt van gehad. Maar het was dan ook iets wat ik al heel lang wilde en ik had voor mezelf besloten dat de prijs me niet uitmaakte. Daarbij was ik toen 26, dus had ik nog een flink aantal jaren voordat de leesbril om de hoek zou komen.



Bij de kliniek waar ik het heb laten doen hadden ze gratis voorlichtingsavonden. Daar ben ik geweest, en toen vertelden ze ook over de mogelijkheid om 1 oog onder te corrigeren, zodat je met dat oog kon lezen en met je andere oog ver kan kijken. Mijn vader had gewoon goed zicht, maar heeft ook 1 oog laten laseren met een speciale 'leesbril' methode, de CK methode. Hij is ook erg enthousiast. Misschien nog een mogelijkheid om naar te kijken/je over te laten informeren?



Aanvulling: ik heb trouwens Lasek gehad vanwege de bolling van mijn ogen. Deed twee dagen pijn, alsof ik een zandbak uit mijn ogen had proberen te wassen met een fles shampoo. Auw! Maar toen de bandagelenzen er af mochten was de pijn weg en zag ik meteen al heel goed! Nu zit ik op 0. Echt heel fijn. De uiteindelijk operatie was in een ziekenhuis, twee vooronderzoeken in de kliniek, van twee keer een uur.
Dat zou ik dan nou nooooooooit laten doen. Een leesbrildeel in je oog laten laseren. Ben je mal. Wat is dat voor onzin, één oog om mee te lezen en één oog om mee te kijken??? Je moet toch gewoon alles kunnen zien? Ik kan nu gewoon alles zien en alles lezen, óók in de verte. Of in mijn geval juist in de verte. Ok, de eerste keer een draad door een naald moeten doen was ff lastig maar als dat alles is.



Echt hoor, niet doen!



En ik had trouwens begrepen dat je 'op latere leeftijd' misschien aan de leesbril moet. Dat is geen vaststaand feit. De een zal er misschien wel een moeten en de ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratteke schreef op 20 januari 2011 @ 17:14:

Dat zou ik dan nou nooooooooit laten doen. Een leesbrildeel in je oog laten laseren. Ben je mal. Wat is dat voor onzin, één oog om mee te lezen en één oog om mee te kijken??? Je moet toch gewoon alles kunnen zien? Ik kan nu gewoon alles zien en alles lezen, óók in de verte. Of in mijn geval juist in de verte. Ok, de eerste keer een draad door een naald moeten doen was ff lastig maar als dat alles is.



Echt hoor, niet doen!



En ik had trouwens begrepen dat je 'op latere leeftijd' misschien aan de leesbril moet. Dat is geen vaststaand feit. De een zal er misschien wel een moeten en de ander niet.



Um, dat is gewoon een methode die goed kan werken. Wordt ook gedaan met lenzen: 1 voor ver af, 1 voor dichtbij. Je hebt een dominant oog waar je vooral veraf mee kijkt, die wordt dan teruggebracht naar 0. Je niet dominante oog laten ze iets onder 0. Met dat oog zie je dus in de verte net niet scherp, maar dichtbij wel. Daar merk je verder niks van, een klein verschil tussen het dominante en niet dominante oog is namelijk normaal. Je ziet dan dus zowel in de verte als dichtbij gewoon goed.



Als je dat zou willen doen moet je eerst een tijdje 'proberen' met behulp van lenzen of je aan de mono-visie kan wennen. Kan dat niet, dan is het niet geschikt voor je. Als je er geen last van hebt is het best een mooie oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met een onderzoek naar ooglaserklinieken in Nederland. Nu las ik hier ook weer dat er nog veel dingen onduidelijk zijn omtrent dit onderwerp. Zelf heb ik op allerlei websites gekeken en daar stikt het vooral van de aanbiedingen en verkooppraatjes heb ik het idee.



Wat ik me dus afvraag: hoe komen jullie aan de juiste info en wat zou je nou graag op de site van een kliniek terugvinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bij die kliniek geweest van de reclame. Heb het laten doen in oktober 2007 voor 3300 euro. Ik heb wel gekozen voor de duurste methode omdat mijn ogen niet standaard zijn (behoorlijke sterkte, heel sterke cilinders, minder pigment, niet al te dik hoornvlies). Je kunt het via Comfort Card in 10 gelijke termijnen in 10 maanden betalen waarbij de eerste termijn als aanbetaling geldt (dit zonder rente dus). Ik was en ben erg tevreden over het resultaat.



Ik heb overigens voor deze kliniek gekozen omdat ze groot zijn en dus heel veel behandelingen doen met een heel klein risico (0,05% was het toen).



Succes met je keuze maken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten het nu even niet te doen, omdat ik het dat bedrag nu even niet waard vind. Overigens doe ik niet aan kopen op afbetaling; ik zou het geld zo op tafel kunnen leggen maar mijn afweging is of ik het er voor over heb.



En in antwoord op Swessels: het zou een kliniek erg voor me innemen als ze realistische bedragen noemen op de site, niet alleen de reclameprijs maar ook wat je kwijt bent in een situatie A, B of C. Als je gelokt wordt met een reclameprijs terwijl het in werkelijkheid 3000 euro of meer kost (maar wat je dan ter plekke pas hoort) heb ik al geen zin meer in zo'n kliniek.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus bij OE geweest (die adverteert met die 595 per oog). Dat is dan alleen voor lasek of lasik, lees maar eens op internet wat het inhoudt. Als je pupil te groot is, dan moet je een wavefront doen, dan komt er nog eens iets van 350 euro per oog. Ik kon na het vooronderzoek kiezen tussen lasek of intralase. Dat laatste is net als lasik, maar dan wordt het flapje gelaserd ipv met een mesje. Minder kans op droge ogen, nog minder risico.



Ik heb maar een lichte afwijking (r -1.00 en l -1.25) maar wil van die lenzen en bril af. Het herstel is vrij vlot. Ik kom uit op 1900 euro voor twee ogen, daar komt verder niks meer bij. Ik had steeds aanbiedingen bij OE voor 200 euro korting als je dan binnen termijn het vooronderzoek en de behandeling liet doen. Dat lukte me niet, dus ik heb het genoemd en kreeg 200 euro korting. Dus komt het op 1700 euro. Misschien een aanrader om even contact te leggen, aanbiedingen te krijgen, en pas dan gaan doen. Scheelt mogelijk ook weer wat. Ook alle medicatie achteraf is inclusief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven