Gezondheid alle pijlers

Oorzaak van de lage pieptoon in mijn linker oor

31-07-2014 19:33 39 berichten
Hey iedereen, ik ben nieuw hier op viva maar ik heb even een vraagje.

Sinds al een jaar (vanaf mijn 16e dus) heb ik een soort lage pieptoon in mijn linkeroor, een toon van ongeveer 400 Hz. Deze toon is zo zacht dat ik hem alleen maar hoor in een heel stille ruimte (als ik bijvoorbeeld wil gaan slapen), dus gelukkig heb ik er bijna geen last van en was het ook niet erg genoeg om een dokter te bezoeken.



Ik heb laatst een lijmoor gehad waardoor deze zogeheten "tinnitus' wat meer naar de voorgrond kwam. Hierdoor ben ik er dus veel over op gaan zoeken op het internet waarbij ik allerlei verschillende oorzaken vond hiervoor. Eerst dacht ik eigenlijk dat het door lawaaischade kwam, omdat ik vrij veel naar mijn mp3 luisterde, maar aangezien lawaaischade over het algemeen een hele hoge pieptoon veroorzaakt begon ik toch te twijfelen of het dit was.



Ik heb wel sinds een jaar al last van mijn kaak door kaakklemmen, maar mijn tinnitus is niet te beïnvloeden door verschillende bewegingen met mijn kaak te maken. (mijn ruis die ik wel heb van mijn nog niet geheel genezen lijmoor kan ik wel beïnvloeden met mijn kaak, maar dat is denk ik niet van belang). Ook eet ik al mijn hele leven veel chocolade (ben nog steeds maatje 36, lucky me ). Zou chocolade tinnitus kunnen oproepen? Of wat zou anders een oorzaak kunnen zijn van deze lage pieptoon in mijn linkeroor?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Dokter....
Diagnoses vragen kan niet, ga naar de dokter.
Ik vind echt dat je hier mee naar de huisarts moet gaan. Dit kan vele oorzaken hebben en dat moet je echt uit laten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Meestal is er geen vindbare oorzaak en al helemaal geen oplossing. Maar wil je één en ander uitgezocht hebben kun je naar je huisarts gaan (maar dan vraag ik me af, waarom nu en niet een jaar geleden toen het begon?)
En als je je hele leven lang liters melk had gedronken op een dag zou je de melk de schuld geven? Ga toch gewoon naar de dokter.
Bedankt voor de snelle reacties . Een jaar geleden had ik er niet veel last van, het was echt maar heel zacht en ik kon het alleen waarnemen als ik me er op fixeerde in een heel stille ruimte, of als ik mijn vingers in mijn oren deed. Ik kom er nu pas mee omdat het wat meer naar de voorgrond kwam door mijn lijmoor. Ik vroeg me af of er meer mensen last van hebben gehad en wat het bij hun was.

Ik ben wel een paar jaar geleden flink op mijn hoofd gevallen, op de linkerkant van mijn hoofd waar ook de piep zit.



Er spoken zoveel oorzaken door mijn hoofd en ik moet denk ik inderdaad maar eens naar de dokter. Alleen hoor je heel vaak dat de dokter zegt "leer er maar mee leven". Vandaar dat ik het eerst maar even aan jullie vroeg



Xx
Hihi Lady-Voldemort. Ik dacht aan chocolade omdat daar cafeïne in zit, en cafeïne staat bekent om de tinnitus te verergeren. Vandaar dat ik me afvroeg of het misschien ook de daadwerkelijke oorzaak zou kunnen zijn
Door stress wordt bij mij de pieptonen/ruis erger. Heb jij het afgelopen jaar meer last gehad van stress?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader is ooit eens op bijzonder knullige wijze met tuinstoel en al tegen de grond gegaan, vanaf dat exacte moment heeft hij ook zo'n lage toon, echter hoort hij hem continu. Er is lang niet altijd een duidelijke verklaring voor "afwijkende tonen". Gewoon even naar je huisarts vragen om een verwijzing naar een KNO arts.
Mijn glazen bol zegt dat je naar de huisarts moet!
http://www.nvvs.nl/Items/ ... -bevolking-heeft-tinnitus
Ik heb de afgelopen jaar heel veel stress gehad (tja, school he) en ik heb dit jaar eindexamen gehad wat nog meer stress opleverde. Ik heb niet echt gemerkt dat de pieptoon dan erger word gewoon omdat ik er dan niet op gelet heb. Hoe is bij jou die pieptoon ontstaan Miss_Marvellous?
quote:suuslovessuus schreef op 31 juli 2014 @ 20:40:

Ik heb de afgelopen jaar heel veel stress gehad (tja, school he) en ik heb dit jaar eindexamen gehad wat nog meer stress opleverde. Ik heb niet echt gemerkt dat de pieptoon dan erger word gewoon omdat ik er dan niet op gelet heb. Hoe is bij jou die pieptoon ontstaan Miss_Marvellous?Ik heb tinnitus omdat ik een wat slechter gehoor heb (ben ik mee geboren).
Oo, het spijt me, vervelend om te horen :(. Hoop dat je er niet al teveel last van hebt.



Ik denk dat ik morgen maar naar de dokter ga en een verwijzing vraag naar de kno-arts, hoop dat ze iets kunnen vinden.
Als het in de eerste drie maanden niet over gaat, gaat het meestal niet meer weg. Stress en lawaai verergert het bij mij, het zit bij mij niet in een oor maar midden in mijn hoofd. Ik heb een lage piep, een hoge piep, een pulserende brom en een suis, en soms een soort sirene. Ik heb het gekregen op de avond dat mijn moeder overleed na een stressvol jaar van mantelzorg (mijn vader was een maand daarvoor overleden) dus voor mij is het duidelijk dat het door een trauma komt.

De huisarts doet er niets aan; kan er ook niets aan doen. Mijn vriendin is eraan overleden maar dat is echt een uitzondering, in uitzonderlijke gevallen is het progressief. Bij haar konden ze ook niets doen helaas.
quote:whopper schreef op 31 juli 2014 @ 21:38:

Als het in de eerste drie maanden niet over gaat, gaat het meestal niet meer weg. Steress en lawaai verergert het bij mij, het zit bij mij niet in een oor maar midden in mijn hoofd. Ik heb een lage piep, een hoge piep, een brom en een suis, en soms een soort sirene. Ik heb het gekregen op de avond dat mijn moeder overleed na een stressvol jaar van mantelzorg (mijn vader was een maand daarvoor overleden) dus voor mij is het duidelijk dat het door een trauma komt.

De huisarts doet er niets aan; kan er ook niets aan doen. Mijn vriendin is eraan overleden maar dat is echt een uitzondering, in uitzonderlijke gevallen is het progressief. Bij haar konden ze ook niets doen helaas.Whopper, bedankt voor je reactie en wat erg om allemaal te horen :(. Heel veel sterkte verder, ik hoop dat het nu wat beter gaat Xx.
Nou ja, het verdriet slijt wel hoor, maar de piep niet. En dat is best jammer :-)
Overigens heb ik me laten behandelen door een (hele goede en erkende) acupuncturiste, zij heeft niet de piep weg kunnen krijgen, zelfs niet verminderen, maar door de behandelingen is het wel naar de achtergrond geraakt. Er is een soort van acceptatie gekomen bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het ontstaan Dior een lawaaitrauma, een harde knal vlakbij mijn oor op jeugdige leeftijd. Het is nooit meer weggegaan en alleen maar harder geworden.

Net als Whopper zit het niet in mijn gehoorgang, maar er 'boven'.



Whopper, hoe is je vriendin overleden door de tinnitus? Ik heb wel gehoord dat mensen zelfmoord hebben gepleegd omdat ze het gepiep niet meer aankonden. Was dat bij haar ook het geval?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:whopper schreef op 31 juli 2014 @ 21:50:

Overigens heb ik me laten behandelen door een (hele goede en erkende) acupuncturiste, zij heeft niet de piep weg kunnen krijgen, zelfs niet verminderen, maar door de behandelingen is het wel naar de achtergrond geraakt. Er is een soort van acceptatie gekomen bij mij.Dat is fijn om te horen, bedankt voor de tip!
quote:himalaya schreef op 31 juli 2014 @ 21:54:

Bij mij is het ontstaan Dior een lawaaitrauma, een harde knal vlakbij mijn oor op jeugdige leeftijd. Het is nooit meer weggegaan en alleen maar harder geworden.

Net als Whopper zit het niet in mijn gehoorgang, maar er 'boven'.



Whopper, hoe is je vriendin overleden door de tinnitus? Ik heb wel gehoord dat mensen zelfmoord hebben gepleegd omdat ze het gepiep niet meer aankonden. Was dat bij haar ook het geval?



Wat voor soort piep heb jij dan? Ze zeggen dat een gehoorbeschadiging door lawaai vaak zorgt voor een hoge pieptoon.



Vervelend om te horen trouwens. Heeft het wel wat gewend na de jaren of zit je er nog steeds erg mee? Xx
Ik merk wel dat de pieptoon van volume veranderd gedurende de dag. Heb het idee dat de toon na een maaltijd wat zachter is en vlak voordat ik naar bed ga lijkt die weer harder.

Hierbij wil ik nogmaals zeggen dat ik hem overdag eigenlijk niet hoor, maar ik controleer het telkens door mijn vingers in mijn oren te doen. Ik weet het, dit moet ik eigenijk niet doen :$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een harde, hoge fluittoon. In beide oren. Maar tinnitus heb je in allerlei geluiden en gradaties.



Net als Whopper accupunctuur gehad, er werd al van te voren gezegd dat het heel hardnekkig was en er geen garantie op succes was. En dat was het ook niet.



Ik hoor de piep constant, maar ik kan me er redelijk makkelijk bij neerleggen. Het stoort me niet meer zo. Heel af en toe heb ik moeite met inslapen, door die piep. Maar van de huisarts heb ik inslaappilletjes die ik dan kan gebruiken.



Wat ik wel lastig vind is het gehoorverlies, in een wat lawaaierige omgeving (met een groepje mensen bij elkaar) of mensen met een zachte stem, dan kan ik mensen niet verstaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 31 juli 2014 @ 21:54:

Bij mij is het ontstaan Dior een lawaaitrauma, een harde knal vlakbij mijn oor op jeugdige leeftijd. Het is nooit meer weggegaan en alleen maar harder geworden.

Net als Whopper zit het niet in mijn gehoorgang, maar er 'boven'.



Whopper, hoe is je vriendin overleden door de tinnitus? Ik heb wel gehoord dat mensen zelfmoord hebben gepleegd omdat ze het gepiep niet meer aankonden. Was dat bij haar ook het geval?Bij mijn vriendin was het progressief. Het werd alleen maar erger en geen uitzicht op hertstel. Zij heeft na jaren strijd eindelijk afgelopen maart euthanasie gekregen. Als je de uitzending van 15 april van ' altijd wat'. Bekijkt dan zie je en interview met haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven