Gezondheid alle pijlers

PMS

14-04-2007 16:45 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik de pil niet meer slik, heb ik last van PMS. De ene maand erger dan de andere maand. Het begint ongeveer halverwege mijn cyclus, dus rond de eisprong. Het "hoogtepunt" is meestal een of twee dagen voor ik ongesteld word. Ik ben een totaal ander mens, zou het liefst acuut ontslag nemen van mijn werk, een echtscheiding aanvragen en verhuizen naar de andere kant van het land. Als de ongesteldheid eenmaal heeft doorgezet, dan voel ik me weer normaal.



Heeft iemand ervaring met een natuurlijk middeltje of vitamine-preparaat waardoor de PMS-klachten minder worden??



PS. Ik wil niet weer aan de pil, want er is ook een kinderwens (ook al is de kans op zwangerschap net zo groot als de kans op het winnen van de Staatsloterij).
Alle reacties Link kopieren
Tja ik had precies hetzelfde en werd echt een labiel wrak in die dagen en zag het totaaal niet meer zitten, liep het liefst zonder make up in een joggingbroek en werd compleet apatisch en prikkelbaar. Helaas was volgens de huisarts de enige oplossing aan de prikpil gaan waardoor mijn hele cyclus en dus ook de eisprong (de boosdoener) er uit gehaald wordt. In jouw geval geen oplossing maar dat is wat ze bij mij gedaan hebben. Of het helpt weet ik binnen een maand.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ook ik ben "gezegend" met PMS.Net zo erg als jij wolkje, dat mijn vent nog bij me is is voor mij af en toe een raadsel..wat een vreselijke bitch ben ik dan, maar je kunt niet anders...tenminste zo omschrijf ik dat..maar je zal me wel berijpen.Mijn dokter wilde mij aan de anti depresiva hebben, maar ik weet de nadelen daarvan omdat ik ze al een jaar of 5 geslikt hebt.Na veel googlen las ik dat er onderzoek was gedaan naar PMS en dat de pieken zouden verminderen met het slikken van calciumcarbonaat...eigenlijk een stuk krijt..maar dat is niet te pruimen natuurlijk :P.Ik slik nu elke dag een caciumtablet en een vitamine pil met alle vitamindes B, vitamine B is ook goed bij depressies en kraamtranen...dus werkt hormoniaal.Ik heb er echt heel veel baat bij, ook al zit er wel eens een maand tussen dat ik het iedereen tot een hel maak...maar echt 90% minder klachten.Succes...en heel veel sterkte met het proberen zwanger te worden.

Liefs Jolletje
Vraag vitamine B6 aan je huisarts. Niet gewoon bij de Etos of Kruidvat kopen, daar zit ontzettend lage dosis in (ik geloof wel 20 x zo weinig.)

Ik slik ze in de 2e helft van m'n cyclus, en mij heeft het geholpen. (Ik wou het zelf eerst niet eens geloven, maar volgens mijn vriend was ik al vanaf dat ik ze begon te slikken een stuk beter te harden. :P)



Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal binnenkort eens naar de HA gaan en om vitamine B6 vragen. Hopelijk helpt het! Dank voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik slik sinds enige tijd (enkele maanden) borage-olie en teunisbloem-olie van de Tuinen, dit is 1 pilletje overigens (een capsule). Ik weet niet of het toeval is, echter ik heb nu al maanden minder last van PMS...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of er nog meer tips en ervaringen zijn (en hoe het wolkewietje is vergaan de afgelopen maand? :P). En ik ga morgen maar eens naar de winkel voor de gegeven tips hier. Want het lijkt bij mij wel steeds erger te worden. Zit nu al twee dagen te "wachten" op doorbreken van mijn menstruatie en word gek van mezelf. Stom gedoe zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo'n vreselijk PMS geval, echt doodmoe word ik van mezelf. Maar goed, wat bij mij best goed helpt, is tarwekiemolie 1300mg (2per dag) van de tuinen. Het is niet weg.... neee dat nou ook weer niet, hihi.. maar wel stukken minder! Wie weet helpt het jou ook?
Alle reacties Link kopieren


Ik slik sinds enige tijd (enkele maanden) borage-olie en teunisbloem-olie van de Tuinen, dit is 1 pilletje overigens (een capsule). Ik weet niet of het toeval is, echter ik heb nu al maanden minder last van PMS...



dit slik ik ook en het is heel goed voor je huid ook nog s.
Alle reacties Link kopieren
;) Hey meiden...ook ik ken iemand die ernstige PMS heeft zo vlak na de eisprong tot aan de menstruatie.....;)

En dan ga ik haar het liefst uit de weg! Wat een onherkenbare draak is dat dan zeg! Oja ze heet overigens Sweety32 :$ en zielig dat ze zichzelf dan vindt! En oja ze kan niet snappen dat haar vent niet ruiken kan wat ze voelt en bedoeld.......pffft ellende echt!

Ik ga jullie tips maar eens opvolgen......zelf heb ik nog geen oplossing.

Bedankt iedereen
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg bijna zin een meeting met jullie allemaal ;)



Ga komende zaterdag shoppen voor spul.

In de hoop dat ik eind juni (dan gaan wenog een weekend weg met een heleboel vrienden en hun kinderen! :o) minder last heb van die damnPMS....
Alle reacties Link kopieren




quote: kletskouz reageerde



Ik slik sinds enige tijd (enkele maanden) borage-olie en teunisbloem-olie van de Tuinen, dit is 1 pilletje overigens (een capsule). Ik weet niet of het toeval is, echter ik heb nu al maanden minder last van PMS... dit slik ik ook en het is heel goed voor je huid ook nog s.





Slik je 1 capsule per dag hiervan, elke dag? 

Alle reacties Link kopieren




quote: sto reageerde





quote: kletskouz reageerde



Ik slik sinds enige tijd (enkele maanden) borage-olie en teunisbloem-olie van de Tuinen, dit is 1 pilletje overigens (een capsule). Ik weet niet of het toeval is, echter ik heb nu al maanden minder last van PMS... dit slik ik ook en het is heel goed voor je huid ook nog s.





Slik je 1 capsule per dag hiervan, elke dag?



En nemen jullie er nog een multi vitamine bij of iets dergelijks? 





Alle reacties Link kopieren
Ik slik inmiddels medicijnen hiertegen: Zyprexa, ik heb het ook de ene maand erger dan de andere maand, alsof m'n ene eierstok anders reageert dan de andere (dat is onze theorie hierachter). Ik heb in het verleden ook baat gehad bij vitamine B, neem wel een hele sterke niet de standaard van de drogist mijn ervaring is echt dat een natuurlijke en niet synthetische veel beter werkt.
Alle reacties Link kopieren
Teunisbloemolie helpt de PMS-pijn en aanverwante klachten op een natuurlijke manier te verzachten/af te pieken.

 

In deze olie (te koop bij de meeste drogisterijen, maar kies liever voor een natuurlijke variant bij bijv. reformwinkel of De Tuinen), zitten zogeheten GLA's (Gamma Linoleen Zuren).



Deze zuren ondersteunen de aanmaak van prostaglandines. Dit zijn stoffen die onder meer een belangrijke rol spelen bij de menstruatiecyclus.



Gammalinoleenzuur kan helpen om premenstruele spanningen te verminderen, waardoor onder andere de PMS-gemoedstoestand verlicht zou kunnen worden.



Teunisbloemolie lijkt ook bij veel vrouwen gevoelige borsten te verminderen.



De olie is te koop in de vorm van capsules en doet daarnaast ook nog veel goede dingen voor je huid:)
Alle reacties Link kopieren
iemand ervaring met Agnes cactus???



Dat schijnt ook te helpen...

Nog niet geprobeerd..



Het PMS gebeuren blijft een drama bij mij, tot op heden niet echt iets gevonden wat helpt.



Alle reacties Link kopieren
Ik slik inmiddels medicijnen hiertegen: Zyprexa, ik heb het ook de ene maand erger dan de andere maand, alsof m'n ene eierstok anders reageert dan de andere (dat is onze theorie hierachter). Ik heb in het verleden ook baat gehad bij vitamine B, neem wel een hele sterke niet de standaard van de drogist mijn ervaring is echt dat een natuurlijke en niet synthetische veel beter werkt.
Zyprexa voor PMS??? Apart, wordt je nu niet dikker enzo?

Een veel voorkomende bijwerking van zyprexa....
Alle reacties Link kopieren


Dames van het PMS-gebeuren,



Het volgende stukje kwam ik tegen in het boek (ja hoe verschrikkelijk, dat ik dit lees) "mannen komen van M. en vrouwen van V.":

Sommige vrouwen die niets met hun negatieve gevoelens doen en zich verzetten tegen de natuurlijke golgbeweging* in hun gevoel, hebben last van PMS. Er is een sterk verband tussen PMS en het onvermogen om op een positieve manier met negatieve gevoelens om te gaan.



*


vrouwen zijn net golven: onze eigenwaarde schijnt op en neer te gaan, we kunnen pieken hebben in ons goed voelen, maar onze stemming kan zo omslaan naar een dieptepunt en zich niet meer liefde vol kunnen opstellen omdat we ons een 0 voelen.





Nou, ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken. Ik weet zelf even niet of ik niet op een positieve manier met negatieve gevoelens omga.. Denk het niet, want nu denk ik: hoe doe je dat dan? Klinkt als een contradixie.

Maar goed het accepteren dat ik me soms ff wat minder voel, vind ik idd. lastig. En vind dat ik daar geen reden toe en recht op heb.

En PMS versterkt dit 10.000 maal....



Ik ga eens aan de teunis-olie.. hopen dat dan de scherpe kantjes eraf gaan.

Want poe poe, wat was het vorige maand weer een zwart gat waar ik in zat: VERSCHRIKKELIJK, hoe belabberd en zielig jezelf wel niet kan voelen en alles in twijfel wordt gezet.



Daarnaast dus maar laten accepteren dat het zo is????

Het worden weer spannende weken.



Groetjes,

Nadja





Alle reacties Link kopieren
Meiden!  Wat een ellende he, die hormonen! Ik kan erover meepraten.

Ik heb werkelijk alles geprobeerd. Ik zal hier op een rijtje zetten wat mij het meest heeft geholpen (ook al ben ik er niet van af)

- gezond eten (geen suiker) en meer bewegen

- agnus castus (helpt goed bij mij)

- vitamine B6

- magnesium pillen

- acupunctuur (het effect gaat wel geleidelijk weg als je ermee stopt)

- positieve instelling (dus niet van te voren erg gaan opzien tegen die dagen..)

- zorgen voor een stabiele bloedsuiker als je neiging tot hypoglycemie hebt

- st janskruid





Ik wil jullie niet bang maken maar pms is ook een risicofactor voor postnatale depressie en een moeilijke overgang. Het is dus zaak zoveel mogelijk je hormonen op orde te krijgen.



Succes allemaal!!

-
Alle reacties Link kopieren


Meiden!  Wat een ellende he, die hormonen! Ik kan erover meepraten.

Ik heb werkelijk alles geprobeerd. Ik zal hier op een rijtje zetten wat mij het meest heeft geholpen (ook al ben ik er niet van af)

- gezond eten (geen suiker) en meer bewegen

- agnus castus (helpt goed bij mij)

- vitamine B6

- magnesium pillen

- acupunctuur (het effect gaat wel geleidelijk weg als je ermee stopt)

- positieve instelling (dus niet van te voren erg gaan opzien tegen die dagen..)

- zorgen voor een stabiele bloedsuiker als je neiging tot hypoglycemie hebt

- st janskruid





Ik wil jullie niet bang maken maar pms is ook een risicofactor voor postnatale depressie en een moeilijke overgang. Het is dus zaak zoveel mogelijk je hormonen op orde te krijgen.



Succes allemaal!!

-






En wat doe jij op het moment er tegen???

en wat vind je van de stelling: Vrouwen met PMS gaan niet positief om met negatieve gevoelens?



Groetjes,

Natasja
Alle reacties Link kopieren


Ennn daar is het weer...

hoofd in de donkere wolken,

ben bozig en

voel me vermoeid en

aaaargh...

een onbeschrijvelijk gevoel van NERGENS zin in hebben..

en iedereen moet zijn kop houden,

het lontje is weer kort

en

ook voel ik me zielig ;), zelfmedelijden hoe bleh het leven allemaal wel niet is....waar is al die 'liefde??'





en dan zijn volgens mij de scherpe kantjes er wel wat af met de teunisbloemolie...



Alle reacties Link kopieren


echt,

is daar dan echt niks aan te doen?

aan die 'eerste' dag,

ik ben dan zooooooo leeg, moe, chagrijing e.d. dat werken echt bijna niet lukt...



Alle reacties Link kopieren
wat vreselijk herkenbaar hier te lezen,ik ben ook zo´n pms draak.vind mezelf echt walgelijk in die tijd,minstens 2 weken dus en vind het superknap dat mijn omgeving er tegen kan .

de vit b van de huisarts slik ik samen met teunisbloemolie.helpt redelijk,krijg alleen hele erge jeuk van die vit b overal.

verder is er volgens mijn huisarts weinig aan te doen,ja hormonen in de vorm van bv de pil maar ik mag dat dus niet.

vind het al jaren een groot probleem,voor mezelf maar zeker voor mijn omgeving maar triest genoeg is er weinig aan te doen.

moet er ook altijd wel om lachen hoor vooral de verhalen in staat te gaan scheiden,ect te lezen.

die mannen hebben er wat mee:P
Alle reacties Link kopieren


Ennn wordt het ooit weer es minder??

Het lijkt dat het alleen maar MEER wordt...

bleh bleh bleh...

bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh

;)





Alle reacties Link kopieren
nou wil niemand ontmoedigen maar bij mij lijkt het hoe ouder ik word hoe erger het word.

als de mogelijkheid er was zou ik zeker aan de pil zijn gegaan,doodvermoeiend om constant een mega draak te zijn.

ach en hebben we deze ellende gehad komen we in de overgang,ook al geen pretje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven