Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke druk op de blaas 's ochtends, na plassen weg

30-09-2014 19:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Precies twee jaar geleden begonnen mijn klachten. Ik kreeg 's nachts ernstige pijn mijn buik. Om precies te zijn is het een druk op mijn blaas. Het voelt alsof je heel erg moet plassen, alleen is het vaak zo erg dat het zelfs pijn doet. Dit is dan zo erg dat je niet meer weet hoe je moet liggen, alle kanten liggen rot. Dus je moet wel je bed uit om te plassen.( Vaak is dit niet eens veel, alleen zodra het geen wat in de blaas zit eruit is, is het gevoel weg). Zodra ik dit heb gedaan is het gevoel in me buik(de pijn) weg. Het gaat dus expliciet(!!!) om 's ochtends/'s nachts. De rest van de dag heb ik nergens meer last van en is er geen pijn, ik hoef niet overdreven vaak/weinig te plassen en mijn buik doet niet vervelend.



Ik ben twee jaar geleden naar de huisarts gegaan met deze klacht. Ik bleek een lichte blaasontsteking te hebben en kreeg antibiotica. Tijdens deze kuur gingen de klachten weg. Na de kuur kwamen ze weer terug. ( En ik had niet opnieuw blaasontsteking)Hij had het idee dat dit misschien kwam door mijn darmen. Ik had waarschijnlijk overgevoelige darmen. Ik kreeg hiervoor pillen die mijn darmen minder gevoelig maakten. Dit leek te helpen, maar uiteindelijk niet. Op een echo bleek dan ook dat ze erg druk/actief bezig waren. Op de echo bij de huisarts was verder niets te zien. Deze echo was overigens bij een andere huisarts. Zij dacht ook dat mijn klacht door mijn darmen kwam. Misschien was ik ergens allergisch voor en zetten mijn darmen daardoor 's nachts uit, wat weer op mijn blaas drukt? Uiteindelijk bleek dat ik lactose intolerantie heb. Zodra ik deze producten niet eet wordt het minder, maar het gaat niet over. Daarom weet ik wel zeker dat er nog iets anders moet zijn waardoor ik deze klacht heb. Ik ben doorverwezen naar de MDL arts. Bloedtesten, urinetesten en echo's( bij zowel radiologie en mdl) leverde niets op. Er waren geen afwijkingen te zien. Viavia doorverwezen naar een gynaecoloog. Misschien waren het cysten aan de eierstokken. Dit bleek (gelukkig) ook niet het geval. Maar vraag blijft: wat is het wel? Mijn volgende stap is toch naar een diëtiste te gaan, om verder naar mijn eetpatroon te kijken. Glutenintolerantie is uitgesloten in een bloedtest.



Er is maar één forum te vinden waar enkele jaren geleden hierover is gesproken. Hier worden dingen genoemd als cranberrysap, "het ligt aan je matras" of het komt door stress. Deze dingen zijn bij mij niet van toepassing.



Ik hoop dat iemand ervaring hiermee heeft, iemand kent die dit heeft/had of tips/ideeën heeft. Ik ben er nu na twee jaar helemaal klaar mee. Het zorgt er elke dag weer voor dat ik mijn dag op een slechte manier start, doordat het met pijn begint
Alle reacties Link kopieren
ja dat herken ik wel. Ik ga gewoon plassen en dan trekt het weg. Moet er in de nacht ook uit, doet echt zeer dan en na klein plasje is het weg. Dacht dat het aan mijn leeftijd lag. Denk er verder nooit bij na en zou er ook nooit energie insteken om dat uit te laten zoeken. Het gaat toch gewoon weer over? waarom dan al dat onderzoeksgedoe?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij klinkt dit gewoon als een nerveuze blaas. Je hebt een soort van 'ik moet plassen' pijn en als je geweest bent is het weg. Dat komt doordat je blaas krampt zonder dat hij echt vol is/er een reden voor heeft. Volgens mij kan je er zelfs medicatie voor krijgen maar bij sommige mensen helpt plastraining ook (niet altijd meteen gaan als je moet zoiets).



Het is maar een idee hoor, maar dit is wat ik denk bij je klachten.
Hier ook al jaren last van 'pijn' bij het opstaan. Niet in m'n blaas maar bij mijn flanken/zij. Wat jij beschrijft heb ik precies hetzelfde maar dan dus op een andere plek. Als ik plas gaat het wel weer en trekt het weg. Google maar eens 'pijn in zij bij opstaan' of 'pijn in flanken opstaan'. Er schijnen best veel mensen last van te hebben en niemand is ooit geholpen.

Bij mij ook. Echo's en onderzoeken. T was allemaal niets, dan vertrouw ik maar dat het goed zit. Ik ga 's ochtends snel naar de wc en dan trekt het weg. Soms heb ik het heel erg en er zijn periodes dat ik nergens last van heb.



Succes, het is een naar iets, maar volgens mij als alles uitgesloten is valt er weinig aan te doen.
Misschien blaaskramp?
Bladder spasm



Sterkte in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Glutenallergie hoeft niet per se aangetoond te worden in bloedtest hoor. Het komt voor dat bij het bloedonderzoek geen antistoffen zichtbaar zijn. Dat wil niet zeggen dat coeliakie is uitgesloten. Zijn er ziekteverschijnselen die passen bij coeliakie, of is er een familielid met coeliakie, dan is nader onderzoek nodig.



Misschien toch nog eens nader onderzoeken?
Alle reacties Link kopieren
@elmira @inglein @redchili Bedankt! Ik zal er naar gaan kijken.

@Koekblikje Ja het is een vervelend iets. Ik zal eens gaan kijken naar die termen op Google. Bedankt.

13 oktober weer afspraak bij (andere) huisarts. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
heel simpel, maar kan echt helpen: met sokken aan slapen.
Alle reacties Link kopieren
[..]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 17-11-2014 07:16
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 01 oktober 2014 @ 13:58:

heel simpel, maar kan echt helpen: met sokken aan slapen.

Ja je moet je warm houden.



Ik had opeens ook krampen en moest nodig plassen daarna was het over.

Dacht eerst dat ik gewoon te veel gedronken had voor het naar bed gaan en daarom 2x snachts eruit moest om te plassen en kramp had omdat ik het ophield (niet gelijk mijn bed uit) Ik dus na 1900 uur niets meer drinken want ik had geen zin om snachts eruit te moeten om te plassen.Maar dat hielp niets.

Na een tijdje kwam ik erachter dat als ik me goed warm hield ik er geen last van had.

Zodra ik het dekbed nog maar half om me heen had kreeg ik buikkrampen en moest ik naar de wc.Van de kou dus.

Nu heb ik 2 dekbedden en blijf er goed onder liggen en hoef ik snachts niet meer uit bed,geen krampen en niet naar de wc.
Alle reacties Link kopieren
ik heb dit ook en mijn dochtertje ook. @ElleMichelle: goede tip, die ga ik eens uitproberen. Omdat het na het plassen weer over is, laat ik het ook maar zo inderdaad. Wij hebben allebei gevoelige darmen en blaas, dus uit laten zoeken doe ik niet. Ik denk dat er inderdaad weinig aan te doen is.



Wel ontzettend vervelend! Sterkte ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven