Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke eierstok?!

28-08-2014 08:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of ik de enige ben met het gevoel van uit elkaar klappende eierstokken.



Ik zit nu de week na mijn periode (ik slik geen pil), als ik al hoest/opsta/loop voelt het net alsof ik incontinent ben maar dit is afscheiding, veel meer dan normaal. Ook voelt het alsof mijn linker eierstok opzwelt en ik heb enorme steken waardoor het voelt alsof het op klappen staat.



Zo is het gezegde klapperende eierstokken wel letterlijk



Ik heb iedere maand wel wat vreemde dingen, maar zo als deze maand is weer vrij nieuw. Het kan zijn dat het een (naderende) eisprong is, maar dat doet normaal gesproken niet ZOveel zeer.



Ik slik al sinds begin dit jaar geen pil meer, vorige maand had ik voor het eerst nergens klachten van, nu is het echter weer 2 maanden inhalen lijkt het wel.



Hebben meerdere deze ervaring misschien?
Roep ik hou iets heeeel geks als ik zeg "ga eens naar de huisarts" ??
Alle reacties Link kopieren
Nou GrumpyCat, ik ben inmiddels gekkere dingen gewend qua pijn in dat gebied, het trekt met een aantal dagen altijd wel weer weg. Als het nu aanhoud dan ga ik zeker wel naar de HA :-)



Ik ben nu meer benieuwd of dit een buitensporige klacht is
Alle reacties Link kopieren
Meer afscheiding betekent meestal dat er iets niet goed is. Ik zou dat bezoek aan de dokter niet langer uitstellen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Even naar de huisarts gaan, ik had soortgelijke klachten en ben ermee door blijven lopen. Werd alleen maar erger, tot ik uiteindelijk 2 maanden thuis heb gezeten. Dat bleek uiteindelijk een cyste op mijn eierstok te zijn.



Waarmee ik niet wil zeggen dat dat bij jou ook direct het geval is, maar wel dat je niet te lang met vage klachten door moet lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel maandelijks last van, ben ook al verschillende keren langs geweest bij de huisarts. Misschien ligt het eraan dat ik een mannelijke huisarts heb, maar hij lijkt de klachten nooit echt te begrijpen of snapt niet dat je er echt last van kan hebben.



Tot eind vorig jaar bleef hij er steeds bij dat het aan mijn pil lag, toen schreef hij om de zoveel weken een andere pil voor, ene keer zwaarder, dan weer lichter. Hier werd ik helemaal niet goed van qua hormoonhuishouding en heb ik besloten om er maar gewoon een tijd mee te stoppen. Ik had redelijk snel een regelmatige cyclus, dus dat was makkelijk voor mezelf. Inmiddels ben ik een aantal maanden verder en voel ik me wel beter, geen last meer van PMS. Nu heb ik juist tijdens de eisprong periode last van mijn buik, i.p.v. 3 weken voordat ik ongesteld word.



Afscheiding heb je toch ook al meer in je vruchtbare week? Ik heb me er nooit echt goed in verdiept.. Het ging mij alleen om de last die ik er van had. Een spiraal was ook geen optie, deze is tot 3x toe mislukt met schieten.
Alle reacties Link kopieren
zoveel afscheiding lijkt me niet goed. Heb je geen schimmeltje?
Word je wel gewoon ongesteld?



Ik heb deze verschijnselen ook.. 6 jaar geleden had ik een ontsteking bij mijn eierstok.. Dus ga aub naar de HA en eis een doorverwijzing. (bloed prikken op de echo zien ze vaak niets)



Daarnaast kunnen het ook cystes zijn die in je eierstok zitten..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik wordt wel gewoon ongesteld, twee maanden geleden was ik zowaar een week over tijd, en afgelopen maand heb ik een enorme ongesteldheid gehad.
Die steken in combi met meer afscheiding een week na je menstruatie duidt wrs op je naderende eisprong steken ten hoogte van je eierstok zijn denk ik de groeiende follikels, die kunnen wel 1cm in doorsnede worden! Il voel het ook meestal, en altijd alleen rechts
Alle reacties Link kopieren
Het is nu weer weg, het was dus even tijdelijk in de ochtend (dat is dan meestal)



Olivia, dat duurt toch geen 3 dagen?
Jawel hoor, het groeien van de follikels duurt wel een tijdje.
http://www.ivf.nl/stimulatie.html

Aantal dagen staat hier
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind het best wel vreemd deze keer, nadat ik deze post had gemaakt was het de volgende dag over, vervolgens kreeg ik weer pijnlijke borsten wat me er wel op wees dat het gewoon een pijnlijke eisprong is geweest.



Wat ik nu dan wel weer vreemd vind is dat de afscheiding weg was, maar nu vandaag weer terug komt alleen nu is het bruinig. Ook heb ik weer de steken in mijn buik alsof ik ongesteld moet worden terwijl het nog wel even duurt.
Probeer je zwanger te raken?



Ik heb ook weleens zo'n heel pijnlijke eisprong gehad, niet grappig :(
Alle reacties Link kopieren
Dat was eerst niet de bedoeling maar inmiddels zou het welkom zijn



Het is alleen niet zo dat we het er om doen, we zijn vorige maand 'begonnen'. Dat is nu niet zo lastig omdat ik sowiesonde pil al een tijd niet slik, we hebben al die tijd nog bescherming gebruikt tot deze cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn normale zaken hoor.



Veel vrouwen hebben geen natuurlijke cyclus en herkennen veel zaken niet.



Google eens op natuurlijke cyclus, het verheldert wellicht wat.



Verder: bij een eisprong komt er altijd een ietsje bloed vrij, bij sommige vrouwen iets meer. Dat bloed komt in de vrije buikholte en kàn prikkeling en dus klachten geven.

In dat geval heb je dus geen last van je eierstok maar van de eisprong.



Soms ontwikkelingen zich meerdere follikels ( bijv bij pcos, in de beginfase van de overgang) en die kunnen zo groot zijn dat je daar last van hebt.



Maar als ik jouw vragen en opmerkingen lees denk ik dat een rondje googlen over een natuurlijke cyclus je veel kennis gaat brengen
Je bent zelf een theepot
Er ontwikkelen altijd meerdere follikels toch, alleen 1 of 2 ontwikkelen zich echt door en laten een eicel los.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, ik bedoelde eigenlijk veel.



Diamond, lees je gewoon eens in over je cyclus. Dan leer je je lijf beter kennen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Het kan bij naderende eisprong horen, maar kan ook wat anders zijn. Een cyste bijvoorbeeld. Ooit getest op een soa? Als je ooit chlamydia hebt gehad kun je jaren later klachten krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven