Gezondheid alle pijlers

Pil doorgeslikt daarna eerder gestopt, veilig?

21-08-2014 23:42 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb een vraag. Ik heb mijn pil doorgeslikt, omdat ik niet ongesteld wilde worden op vakantie. Op vakantie heb ik een kleine doorbraakbloeding gehad en toen ik thuis kwam nog een keer, maar dan een heftige. Ik moest bij de laatste doorbraakbloeding nog maar 4 pillen waarna ik besloot te stoppen en het maar 'te laten komen' haha. Na die stopweek ben ik meteen weer begonnen, maar ik heb ook meteen seks gehad. Nu is mijn vraag, was ik op dat moment beschermd tegen zwangerschap? Nu kan ik namelijk nog een morning afterpil halen..



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik het goed, dat je na je eerste strip van 21 pillen direct verder bent gegaan met 17 pillen van de volgende strip? En daarna 7 dagen niets geslikt hebt en daarna weer netjes aan een nieuwe strip bent begonnen?



Zo ja, dan was je al die tijd beschermd.



De regel is namelijk simpel: Je bent beschermd als je na een stopweek 21 dagen (of meer) aaneengesloten de pil slikt EN nooit je stopweek langer dan 7 dagen laat duren (korter mag wel).
Alle reacties Link kopieren
Klopt! Dan was ik dus gewoon beschermd en heb ik paniek om niks gehad.. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Nu dus wel opnieuw zorgen dat je 21 dagen (of meer) aaneengesloten de pil slikt voordat je weer een stopweek inlast.



Van doorbraakbloedingen hoef je verder niet te schrikken. Behalve dat ze irritant zijn, zegt het niets over de mate van beschermd zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven