Gezondheid alle pijlers

Pms tips

11-11-2013 19:30 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag neem ik de laatste pil uit de strip en ben blij toe.De pms is weer is alle hevigheid losgebarsten.

Moest vandaag ook nog afscheid nemen van mijn taalmaatje,dus was al slecht gehumeurd.

Ik heb echt een kort lontje.

Alle anticonceptie pillen, boragaolie, teunisbloemolie etc al geprobeerd, en zonder pil helpt ook niet.

Ik wordt er soms echt wanhopig van!

Wie heeft er nog tips zodat ik me beter kan inhouden?
Alle reacties Link kopieren
Veel chocola eten en je woede op een pluche beest of kussen afreageren. Dat helpt bij mij altijd goed. :-)
Alle reacties Link kopieren
Je bent een volwassen vrouw, dus je zou beter moeten weten dan je overgeven aan PMS.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 11 november 2013 @ 19:33:

Je bent een volwassen vrouw, dus je zou beter moeten weten dan je overgeven aan PMS.Dan weet jij niet wat pms is.
Alle reacties Link kopieren
Oh jazeker wel. Verder:



Andere dingen die u zelf kunt doen om de klachten te verminderen:

• Zorg voor regelmatige lichamelijke

activiteit. Behalve sporten kunt u ook denken aan activiteiten als tuinieren, wandelen met de hond, vaker de fiets pakken et cetera.

• Wees matig met koffie, alcohol, vet, zout en scherpe kruiden. Er zijn aanwij- zingen dat dit kan helpen.

• Minder roken (nog liever stoppen) kan zinvol zijn.

• Soms biedt een gesprek met een psy- choloog of maatschappelijk werker uitkomst. Deze kan met u bekijken hoe u het beste met uw klachten kunt om- gaan.
Als je de pil slikt heb je geen hormoonschommelingen, elke pil bevat dezelfde hoeveelheid. Je lichaam 'weet' niet dat er een menstruatie aan komt, er is ook geen menstruatie alleen een onttrekkingsbloeding.



De pil doorslikken en misschien yoga, meditatie of een therapeut. Je PMS zit tussen de oren, er is geen lichamelijke oorzaak voor.
De pil gaan doorslikken! Dan duurt 't in elk geval 'n paar maanden voor je een doorbraakbloeding krijgt en in de tussentijd houdt de pil je hormonen netjes in balans.
Alle reacties Link kopieren
Ik roep het maar weer eens: extra magnesium gaan slikken!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 11 november 2013 @ 20:17:

Ik roep het maar weer eens: extra magnesium gaan slikken!Elke dag een banaan is niet genoeg?
Alle reacties Link kopieren
200 mg per dag, zit dat ook in een banaan?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik eet elke dag een banaan en neem zelfs extra magnesium in en de dagen voordat mijn menstruatie doorbreekt, ga ik door een hel. Die magnesium werkt wel voor de restless legs waar ik ook last van heb tijdens PMS, maar niet voor de andere klachten. Verder helpt AD er niet tegen en ik ondanks de seroquel slaap ik die dagen slecht. Sporten helpt alleen zolang ik daar mee bezig ben. Ik heb een enorme fronsrimpel in die dagen die iedereen angst aanjaagt.



Het heeft bij mij echt helemaal niks te maken met overgeven aan PMS, sterker nog, ik word er kalendertechnisch door op een dwaalspoor gezet. Het overvalt me echt weer elke keer. Ik slik geen pil, want van hormonen word ik serieus suïcidaal.



Ik probeer zodra ik het door krijg dat het zover is, zoveel mogelijk prikkels te vermijden. Ik ga confrontaties uit de weg en zoek zoveel rust en stilte op als mogelijk is.



Mijn man houdt er ook rekening mee, niet in de zin dat ie op eieren gaat lopen, maar neemt wel wat dingen uit handen waarbij ik teveel prikkels tegelijk krijgt en we communiceren wat meer via whatsapp omdat ik visuele prikkels wat beter kan handelen dat auditieve prikkels. Zelfs vogels zou ik het liefst met een lichtbuks uit de boom schieten. Multitasken zit er echt niet in als ik PMS heb, zoals koken en Mason en de hond uit elkaar halen, etc.



Dat is een beetje de modus die wij gevonden hebben om er mee om te gaan. Hij snapt wel dat als ik de hele dag op een kruidvat heb gezeten met een kort lontje dat op het einde van de dag de koek ver op is. Als hij de hele dag conference calls heeft gehad, is ie 's avonds ook mentaal helemaal uitgeblust en wil ie ook rust en stilte en geen gebabbel en gedoe om hem heen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 november 2013 @ 21:37:

Nee, ik eet elke dag een banaan en neem zelfs extra magnesium in en de dagen voordat mijn menstruatie doorbreekt, ga ik door een hel. Die magnesium werkt wel voor de restless legs waar ik ook last van heb tijdens PMS, maar niet voor de andere klachten. Verder helpt AD er niet tegen en ik ondanks de seroquel slaap ik die dagen slecht. Sporten helpt alleen zolang ik daar mee bezig ben. Ik heb een enorme fronsrimpel in die dagen die iedereen angst aanjaagt.



Het heeft bij mij echt helemaal niks te maken met overgeven aan PMS, sterker nog, ik word er kalendertechnisch door op een dwaalspoor gezet. Het overvalt me echt weer elke keer. Ik slik geen pil, want van hormonen word ik serieus suïcidaal.



Ik probeer zodra ik het door krijg dat het zover is, zoveel mogelijk prikkels te vermijden. Ik ga confrontaties uit de weg en zoek zoveel rust en stilte op als mogelijk is.



Mijn man houdt er ook rekening mee, niet in de zin dat ie op eieren gaat lopen, maar neemt wel wat dingen uit handen waarbij ik teveel prikkels tegelijk krijgt en we communiceren wat meer via whatsapp omdat ik visuele prikkels wat beter kan handelen dat auditieve prikkels. Zelfs vogels zou ik het liefst met een lichtbuks uit de boom schieten. Multitasken zit er echt niet in als ik PMS heb, zoals koken en Mason en de hond uit elkaar halen, etc.



Dat is een beetje de modus die wij gevonden hebben om er mee om te gaan. Hij snapt wel dat als ik de hele dag op een kruidvat heb gezeten met een kort lontje dat op het einde van de dag de koek ver op is. Als hij de hele dag conference calls heeft gehad, is ie 's avonds ook mentaal helemaal uitgeblust en wil ie ook rust en stilte en geen gebabbel en gedoe om hem heen.



Dankje voor je reactie!

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het zo erg heeft.

Begon al een beetje aan mezelf te twijfelen.

(Ik heb trouwens wel baat gehad bij sertraline, dat was de enige AD die bij mij wel hielp bij PMS, maar de bijwerkingen waren ook na een paar maand te heftig voor mij .)
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je nou pms hebben als je aan de pil bent? Die hele bloeding cq cyclus is dan toch kunstmatig?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Sertraline werkte bij mij ook niet, niet tegen PMS en niet tegen mijn PTSS-Symptomen. Mijn psychiater had hier ook haar hoop op gezet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 11 november 2013 @ 21:58:

Hoe kun je nou pms hebben als je aan de pil bent? Die hele bloeding cq cyclus is dan toch kunstmatig?





Mijn idee!

Alhoewel die PMS sowieso al een ouwehoerverhaal is, wordt het zonder cyclus helemaal een lachertje.



Kun je beter niet te hard roepen hier, worden ze boos, omdat ze geen erkenning krijgen voor hun klachten.En erkenning is heeeel belangrijk bij ""modeziektes"!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 12 november 2013 @ 13:28:

[...]





Mijn idee!

Alhoewel die PMS sowieso al een ouwehoerverhaal is, wordt het zonder cyclus helemaal een lachertje.



Kun je beter niet te hard roepen hier, worden ze boos, omdat ze geen erkenning krijgen voor hun klachten.En erkenning is heeeel belangrijk bij ""modeziektes"! Het is te hopen dat jij nooit zo'n ziekte krijgt, want dan krijg je het heeeeeel moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
link;

http://www.goeievraag.nl/ ... -gebruiker-last-pms.35408
Alle reacties Link kopieren
Jammer om te lezen dat vrouwen onderling weinig begrip voor elkaar kunnen opbrengen terwijl hier een serieuze vraag wordt gesteld. Het gaat nota bene om een vrouwenkwaal. Dat mannen het niet kunnen begrijpen, ok. Nu blijkt dat een meneer het zelfs beter begrijpt als wij vrouwen zelf (zie link van Miedo).



Tot aan mijn 27e ongeveer had ik nooit last van PMS. Ik begreep ook niet waarom vrouwen er letterlijk ziek van konden worden. Sinds de aangename kennismaking met PMS ben ik hier van teruggekomen. Net wat MrsStanleyWalker zegt: het overvalt mij iedere keer. Het ene moment is wat zwaarder als een ander. Dit heeft ook te maken met het stressfactor wat bij mij erg speelt.



Tip voor TO: trek je terug zodra je weer zo'n fase hebt. Neem je rust en laat het 'overwaaien'. Als iemand de gouden tip heeft; dan hoor ik dat ook graag. Het is zo jammer om maandelijks 1 week tot 2 weken de mooie dingen van het leven te moeten missen en je je zo rot te voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 12 november 2013 @ 14:03:

[...]





Het is te hopen dat jij nooit zo'n ziekte krijgt, want dan krijg je het heeeeeel moeilijk.



Wat een dooddoener!

Misschien een troost voor je: van de 3 meest dodelijke ziektes in Nederland heb ik er tot nog toe al 2 overleefd.

En medische objectiveerbaar en dus een behandeling ervoor gehad.

Dus ik heb zat ervaring met ziekte en pijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 12 november 2013 @ 15:35:

[...]





Wat een dooddoener!

Misschien een troost voor je: van de 3 meest dodelijke ziektes in Nederland heb ik er tot nog toe al 2 overleefd.

En medische objectiveerbaar en dus een behandeling ervoor gehad.

Dus ik heb zat ervaring met ziekte en pijn.



Daar had ik het ook niet over; Ik zal mezelf nog eens herhalen , aangezien jij blijkbaar niet lezen kan;

Ziektes die medisch objectiveerbaar zijn die bestaan ook echt alleen voor jou.Wacht maar eens tot je eens een ziekte krijgt die tot nu toe niet medisch is aan te tonen zoals PMS, dan ga jij het heeeel moeilijk krijgen...
Alle reacties Link kopieren
[quote]rory schreef op 12 november 2013 @ 14:47:

Jammer om te lezen dat vrouwen onderling weinig begrip voor elkaar kunnen opbrengen terwijl hier een serieuze vraag wordt gesteld. Het gaat nota bene om een vrouwenkwaal. Dat mannen het niet kunnen begrijpen, ok. Nu blijkt dat een meneer het zelfs beter begrijpt als wij vrouwen zelf (zie link van Miedo).



Tot aan mijn 27e ongeveer had ik nooit last van PMS. Ik begreep ook niet waarom vrouwen er letterlijk ziek van konden worden. Sinds de aangename kennismaking met PMS ben ik hier van teruggekomen. Net wat MrsStanleyWalker zegt: het overvalt mij iedere keer. Het ene moment is wat zwaarder als een ander. Dit heeft ook te maken met het stressfactor wat bij mij erg speelt.



Tip voor TO: trek je terug zodra je weer zo'n fase hebt. Neem je rust en laat het 'overwaaien'. Als iemand de gouden tip heeft; dan hoor ik dat ook graag. Het is zo jammer om maandelijks 1 week tot 2 weken de mooie dingen van het leven te moeten missen en je je zo rot te voelen.



Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 12 november 2013 @ 18:29:

[...]





Daar had ik het ook niet over; Ik zal mezelf nog eens herhalen , aangezien jij blijkbaar niet lezen kan;

Ziektes die medisch objectiveerbaar zijn die bestaan ook echt alleen voor jou.Wacht maar eens tot je eens een ziekte krijgt die tot nu toe niet medisch is aan te tonen zoals PMS, dan ga jij het heeeel moeilijk krijgen...





Nou miedo, ik achter het heel onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk, dat ik ooit een ziekte ga krijgen die medisch niet valt aan te tonen.

Ben ik gewoon te nuchter voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 12 november 2013 @ 23:28:

[...]





Nou miedo, ik achter het heel onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk, dat ik ooit een ziekte ga krijgen die medisch niet valt aan te tonen.

Ben ik gewoon te nuchter voor.Je wilt het niet begrijpen bedoel je
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 13 november 2013 @ 09:55:

[...]





Je wilt het niet begrijpen bedoel je





En waarom zou ik dat niet willen??

Wat een vreemde aanname!
quote:miedo schreef op 13 november 2013 @ 09:55:

[...]

Je wilt het niet begrijpen bedoel jeNee, het is andersom. Jij wilt niet horen dat het niet kán PMS als je de pil slikt. Want als dat waar is dan moet je een andere oorzaak zoeken voor je korte lontje en je gedrag. En nu kun je je verschuilen achter je hormonen en hoef je er niks aan te doen. Je kunt er immers niks aan doen dat je je zo gedraagt want je hebt PMS. En dat is veel veiliger voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven