Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:41.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Gezondheid
  4. Roken, mondproblemen, tandarts

Dit onderwerp heeft 17 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 21:01.

[ Roken, mondproblemen, tandarts ]

Ga naar een onderdeel

1. Uit artikel: Rokers gaan minder vaak naar de tandarts, www.nu.nl

"Rokers zijn zich bewust van hun mondproblemen, maar ze doen er niets aan", vertelt onderzoeker Robin Cohen. De helft van de rokers zei hierbij dat ze de tandarts niet konden betalen. Het rapport van de CDC ging verder niet in op inkomen of mate van verzekering.

Ehm, tja, stoppen met roken, dan heb je geld voor de tandarts!

Aan degenen die roken: hoe doe jij het, ga je twee keer per jaar naar de tandarts, één keer per jaar, of ben je al een tijd niet geweest?
    En heb je inderdaad mondproblemen door het roken?

1. Ik heb geen mondproblemen en ga 2x per jaar naar de tandarts.
    Heb nooit problemen met mijn gebit.
    Maar ik rook ook niet veel. Misschien dat, dat scheelt.

Het gras aan de overkant is niet groen.

2. Volgens mij gaat na de prijsverhoging eerder dit jaar iedereen minder naar de tandarts ;-)

Oh you got swag?!? I bet that looks great on your welfare application........

3. Lieve schat, ten eerste verwijst je link niet naar het artikel. Ten 2e is dit een Amerikaans onderzoek waar roken meer dan hier geassocieerd wordt met de armere laag van de bevolking die logischerwijs eerder geen verzekering zullen hebben in de VS. Het zorgstelsel zit daar heel anders in elkaar.

Dus tenzij je het wil hebben over de Amerikaanse rokers zie ik niet helemaal wat je met dit topic wil. Of wordt dit een eigen onderzoekje naar de mondverzorging van Viva-rooksters in NL?

4. Ik rook weinig, maar ik zit elk half jaar bij de tandarts en heb geen mondproblemen door het roken. De tandarts kost me wel elke keer een godsvermogen, maar ook dat is geen reden om niet te gaan. De enige reden waarom ik tot vorig jaar rond deze tijd nooit geweest was is Grote Angst.

Korreltje zout erbij?

5. Naar mijn mening is het niet alleen voor rokers geldig.
    Het artikel is puur stemmingmakerij om weer te kunnen wijzen richting de rokers.
    ( Nee, ik rook niet, en nooit gedaan)

Als je het niet simpel kunt uitleggen, snap je het niet goed genoeg.

6. nou, ik ga nooit naar de tandarts, mijn tanden rotten mijn bek uit en mijn kiezen zijn er al bijna allemaal uitgevallen, omdat ik geen geld heb om naar de tandarts te gaan. Want dat geld gebruik ik natuurlijk om te roken!!

Is je beeld van de gemiddelde roker nu bevestigd? Of is dit weer weer een zgn. wetenschappelijk onderzoek door de anti-rook maffia??

En dan ga ik nu een sigartetje roken. ;-)

ketricken wijzigde dit bericht op 08-02-2012 12:15 met 11%
    Sometimes I pretend to be normal. But it gets boring, so I go back to being me!

7. geen mondproblemen, ga 2 keer per jaar naar de tandarts.

Om mij heen dito....

Is het deze week "zeiken op rokers" week ofzo???

8. quote:
    zilverenwest schreef op 08 februari 2012 @ 12:15:
    geen mondproblemen, ga 2 keer per jaar naar de tandarts.

Om mij heen dito....

Is het deze week "zeiken op rokers" week ofzo???
    Yep, of het gaat om overgewicht of roken.

Als je het niet simpel kunt uitleggen, snap je het niet goed genoeg.

9. Ik rook al anderhalf jaar niet mee en ik ben daar zóóóóóóóóóóóó blij mee!!

Oh ja, met m'n gebit zit het goed... en helemaal sinds ik niet meer rook.

Eva werd door God een hulp voor Adam genoemd. Duidelijk wie van die twee het meest hulpbehoevend is.

10. vroegah, voor mijn rook tijd. Had ik altijd gaatjes.
    Sinds ik rook, niets meer. (nee geen kunstgebit)

steek er ook nog maar 1 op, of 2....

11. quote:
    carenza schreef op 08 februari 2012 @ 11:50:
    Uit artikel: Rokers gaan minder vaak naar de tandarts, www.nu.nl

"Rokers zijn zich bewust van hun mondproblemen, maar ze doen er niets aan", vertelt onderzoeker Robin Cohen. De helft van de rokers zei hierbij dat ze de tandarts niet konden betalen. Het rapport van de CDC ging verder niet in op inkomen of mate van verzekering.

Ehm, tja, stoppen met roken, dan heb je geld voor de tandarts!

Aan degenen die roken: hoe doe jij het, ga je twee keer per jaar naar de tandarts, één keer per jaar, of ben je al een tijd niet geweest?
    En heb je inderdaad mondproblemen door het roken?
    En wat wil je met de informatie over of ik rook en of ik mondproblemen heb? Rokers bashen?

Elvis has left the building

12. Niet naar de tandarts gaan past goed bij m'n ordinaire shagrokende wijvenimage, dus ik ga nooit naar de tandarts.

13. Ik rook, ga nooit (meer) naar de tandarts...want ik heb gebit! :)

Lessons of life...

14. Het roken en de mondproblemen die het veroorzaakt, zal in Nederland ook wel aan de orde zijn? Ik snap de rokers niet zo goed, met je gebit moet je je hele leven kunnen doen . . . .
    Roken is duur, het geld verdwijnt echt in het niets, en je verpest je gezondheid er mee . . . .
    Ben zelf opgegroeid tussen stevig shag rokende ouders, heb zelf een korte periode op het voortgezet onderwijs gerookt, om "erbij te horen" . . . . Dat leverde niets op, dus heb ik het ook maar weer gelaten . . . .

15. Ik ga 1x per jaar naar de tandarts en rook 5x per dag. Ik heb geen gaatjes, alles is in orde met mijn mond, er zijn jaren geleden 4 verstandskiezen verwijderd.

16. Het is wel degelijk niet goed voor je tandvlees en de aanslag op je tanden maar dat is koffie ook en zo nog wel meer dingen. Verder is het echt niet zo dat iedereen geboren wordt met een geweldig gebit en de genetische factor speelt ook een rol. Ik had, met drie keer op de goede manier tandenpoetsen en weinig "verkeerde" producten gebruiken op mijn 14de 16 gaatjes. Interdentale cariës en het is nooit beter geworden. Wordt er een gevuld dan ontstaat om de vulling heen gewoon vrolijk een nieuw gaatje.

Hoe goed mijn tandarts ook is. Van al dat geld had ik inmiddels een prachtige auto + rijbewijs kunnen betalen want lang niet alles wordt vergoed. Ik vind dat het echt een ondergeschoven kindje is in Nederland en dat het juist wel meer vergoed zou moeten worden omdat is gebleken dat gebitsproblemen hart- en vaatziekten kunnen verergeren of zelfs laten ontstaan. Daarbij kan gebitspijn of het niet kunnen betalen van de tandarts je leven echt tot een hel maken.

Je gaat er niet van uit dat zo\'n wous alles maar gewoon wegkets wel dan?

17. Doordat de tandarts van mn vader een vreemd plekje onder zn tong zag is de mondkanker die hij bleek te hebben in een vroeg stadium verwijderd. Mondkanker ontstaat meestal door de combi van roken en drinken maar wordt vaak pas gevoeld of ontdekt door de persoon zelf als het te laat is....
    2x per jaar voor controle naar de tandarts lijkt me sowieso goed voor je gebit. Een tandarts ziet eerder of er iets mis is bovendien.