Gezondheid alle pijlers

Stijve nek

20-09-2014 17:38 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Allereerst: Ik bel maandag de huisarts hierover, maar ben nu even op zoek naar tips om het weekend wat door te komen .



Ik heb een nogal stevige infectie gehad (bijholteontsteking + longontsteking) en daarbij op een gegeven moment ook heel erg pijn gekregen in mijn nek/schouder/rug aan de linkerkant. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het gewoon wat op de tocht had gelegen of dat het gewoon geïrriteerd was of iets dergelijks en ik heb het vervolgens gewoon lekker warm gehouden met sjaals / kruiken etc.



Maar; het is nu 2 weken verder en ik heb er nog altijd verdomd veel last van. In de laatste week heb ik echter ook krachtsverlies in mijn linkerarm. Ja; tijd om de huisarts te bellen dus, maar ik had het druk deze week ( flutexcuus) en ik was wat moe dus het kwam er telkens niet van. Maar nu heb ik sinds vandaag de hele tijd het gevoel dat de spieren aan de linkerkant heel erg trekken. Dus ik heb bij voorkeur gewoon mijn hoofd scheef; dan trekt het namelijk niet en doet het dus ook minder pijn. Als mijn hoofd dan wél weer recht gaat gaat het alleen maar meer pijn doen / stijf voelen enzo. Heeft iemand hier tips voor? Warmte helpt ondertussen niet meer; paracetemol ook niet. Mijn vriend wil niet masseren (en is ook te ruw, met als gevolg dat ik alleen maar jankend van de pijn op de bed lig).



Weet iemand toevallig een wondermiddeltje ?
Alle reacties Link kopieren
Bel de doktersdienst. Het kan om een ernstige infectie gaan bijv hersenvliesontsteking.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen koorts en voel me verder op zich wel oke; beetje moe. Ik dacht dat je voor een hersenvliesontsteking eigenlijk altijd wel koorts had / moest hebben? In ieder geval wel iets meer dan een stijve nek
Alle reacties Link kopieren
Ik snap werkelijk niet waarom je geen arts belt.
Alle reacties Link kopieren
To, ik weet niet wat jij hebt en je weet het zelf ook niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet alle symptomen te hebben, daarbij kun je ook andere ernstige infecties krijgen in het hoofd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Spiercreme?
Een opwaartse lintworm?



Serieus. Bel de dokter.
Alle reacties Link kopieren
Tijgebalsem

Dikke sjaal

Paracetamol



En huisarts bellen lijkt me zwaar overdreven
Goed eten; een lekkere bic mac of zo.
Alle reacties Link kopieren
Niet laten masseren in ieder geval! Een sportmasseur mah niet eens masseren als onbekend is wat er aan de hand is dus een 'leek' al helemaal niet. Verder zou ik inderdaad ook zeggen dat het toch écht tijd wordt om de dokter(spost) te bellen
Alle reacties Link kopieren
Goed eten en Big Mac.

Hilarisch om dat in een zin te zien.
quote:lilalinda schreef op 20 september 2014 @ 18:57:

Tijgebalsem

Dikke sjaal

Paracetamol



En huisarts bellen lijkt me zwaar overdrevenHier dacht ik dus ook gelijk aan.
Alle reacties Link kopieren
Als je al twee weken last hebt is het natuurlijk onzin om in het weekend de Hap te bellen, dan kan het best nog tot maandag wachten.

De Hap wordt overspoeld met mensen die door de week 'geen tijd' hebben en dan in het weekend ineens niet meer kunnen wachten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Huisartsassistente vond het inderdaad ook niet zo spoedeisend, dus ik ben vandaag bij de huisarts geweest. De pijn en stijfheid is weg, alleen de zenuwproblemen zijn nog overgebleven. Huisarts hoopt dat het iets van een spierknoop is in mijn nek/schouders, het zou heeeel erg eventueel een nekhernia kunnen zijn. Helaas even niet zoveel aan te doen; alleen op naar de fysio. Warmte/pijnstillers hebben geen effect op zenuwbeknellingen enzo, maar ze helpen alleen om lekker te blijven bewegen , maar dat doe ik sowieso al. Dus daar is verder niet echt meer een "noodzaak" voor.



Hersenvliesontstekingen en andere nare infecties zijn dus inderdaad totaal niet aan de orde.



Voor de duidelijkheid; zenuwproblemen zijn voor zover ik weet wel altijd een reden om langs de huisarts te gaan , dus totaal niet overbodig om de huisarts te bellen als je uitvalverschijnselen/krachtsverlies en dergelijke hebt...
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn geen artsen, dus we kunnen ook niet veel meer dan je naar de HA verwijzen. Stel het is anders om en we zeggen bij wijze van spreken doe een sjaal om en stop met zeuren en er gebeurt iets met jou, dat kan ook niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg ook niet om een diagnose, ik vroeg om tips bij een stijve nek . Er stond al bij dat ik naar de huisarts zou gaan, dus mij "doorverwijzen" is redelijk onzinnig.



Tips zijn trouwens nog steeds welkom, warmte doet nog steeds niets en 3 weken aan de pijnstillers is ook niet ideaal
Alle reacties Link kopieren
quote:antiope schreef op 25 september 2014 @ 21:15:



en 3 weken aan de pijnstillers is ook niet ideaal paracetamol kan geen kwaad hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven