Gezondheid alle pijlers

Tandarts

17-04-2014 14:37 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn vriend en ik zijn beiden erg band voor de tandarts.

Voor twee weken terug ben ik na dik 6 jaar weer heen gegaan.. Met de dikke mazzel dat ik niets had.

In september gaan wij trouwen.. dat was voor mij de drijfveer om heen te gaan. Ik had zoiets van nu moet het gebeurd zijn en met het trouwen wil ik een goed gebit hebben.



Nu is het zo dat mijn vriend zijn gebit er slecht uit ziet. Veel zwarte plekken zowel zichtbaar als aan de binnenkant van zijn gebit en tussen de tanden.

Hij zegt door een slechte ervaring niet meer heen te willen en er met angst en beven tegen aan te hangen. Ik weet hoe het is om bang te zijn voor de tandarts, dus wil hem absoluut niet pushen.

Wel weet ik hoe belangrijk het is om wel te gaan en gun ik hem de opluchting van eenmaal geweest zijn en er niet meer jaren tegen aan te hangen. Zo vervelend als anderen er over beginnen... En vooral als zij verhalen willen vertellen over de tandarts waar je niet tegen kunt.



Vertel mij eens als jullie willen.. Is de tandarts echt zo vreselijk als ik mij altijd voorstel? Het kan toch niet iets onmenselijks zijn denk ik/ hoop ik dan.. :-) En wat zou ik voor mijn vriend kunnen betekenen, want dit kan toch niet langer zo?



Groetjes,

Zuster
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er niets vreselijks aan en toch stel ik het altijd uit. Rara.



Je vriend zou eigenlijk beter naar een angsttandarts kunnen gaan, daar hebben ze meer behandelingsmogelijkheden, zoals narcose.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je echt niet bang maken maar zwarte plekken in en op je gebit is echt niet goed hoor? En daarbij, vreselijk onhygiënisch..



Ik was ook altijd erg bang hoor, maar ik heb nu een fijne tandarts die bijna pijnloos mijn wortelkanaalbehandeling heeft gedaan. natuurlijk voel je wel iets, maar echt door de grond ga ik niet meer. Als ik pijn heb, bel ik nu gelijk en hoe sneller je geholpen wordt, hoe sneller je van die pijnklachten af bent.



Maar ik zou in zijn geval naar een angst tandarts gaan, want als je gebit zwarte plekken begint te vertonen lijkt het me toch echt wel een enorme alarmbel, daar wil je toch niet mee blijven lopen?
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik ook aan zitten denken voor mijzelf, een angsttandarts.

Maar ik heb gezocht naar iemand die heel vertrouwd op mij over kwam, echt zo'n lieve en begripvolle vrouw.

Zou dat niet beter zijn? Als je een angsttandarts kiest dan heb je direct zo'n 'probleem'.. Ik denk altijd als het op de gewone manier opgelost kan worden is dat misschien beter..
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Als je een slecht gebit hebt, ondermijnt het je hele gezondheid. Google er maar eens op. Het is dus heel belangrijk voor je vriend om wel te gaan. En wil hij niet een beetje aantrekkelijk zijn voor z'n toekomstige vrouw? Je wil toch niet iemand kussen met rotte tanden?
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk.. Alleen weet ik zelf hoe het is om angstig te zijn en dat er anderen zijn die zeggen dat je heen moet gaan zonder enige begrip.

Ik denk dat het bij hem ook grotendeels door het roken komt..
Alle reacties Link kopieren
quote:zuster91 schreef op 17 april 2014 @ 14:43:

Daar heb ik ook aan zitten denken voor mijzelf, een angsttandarts.

Maar ik heb gezocht naar iemand die heel vertrouwd op mij over kwam, echt zo'n lieve en begripvolle vrouw.

Zou dat niet beter zijn? Als je een angsttandarts kiest dan heb je direct zo'n 'probleem'.. Ik denk altijd als het op de gewone manier opgelost kan worden is dat misschien beter..Zijn tanden beginnen te "rotten", dus hij heeft ook een probleem. Juist in zo'n geval zou ik naar een angst-tandarts gaan, niet elke tandarts heeft enorm veel begrip. Ik heb wel een gewone tandarts, heb me er " gewoon " overheen gezet. Maar achteraf gezien was mijn angst ook onterecht, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Ze zijn er niet voor niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:zuster91 schreef op 17 april 2014 @ 14:46:

Jullie hebben gelijk.. Alleen weet ik zelf hoe het is om angstig te zijn en dat er anderen zijn die zeggen dat je heen moet gaan zonder enige begrip.

Ik denk dat het bij hem ook grotendeels door het roken komt..Heeft ook een groot deel te maken met hoe jij je gebit onderhoud. Als je pijn hebt, zwarte plekken op je gebit krijgt dan moet je naar de tandarts. En dat heeft hij jaren niet gedaan, dat kan je niet alleen op 't roken gooien. In plaats van excuses zoeken moet je nu naar een oplossing zoeken, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Het nadeel is alleen dat ze ook ontzettend duur zijn.. Niet dat het van mij niet mag.

Maar aangezien het trouwen en net verhuisd te zijn , is dat geld er niet
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat echt niet naar een gewone tandarts, dus waarom geen angsttandarts?



Mijn man is een aantal jaar bij een angsttandarts geweest en was vorig jaar zo ver dat hij weer naar een gewone tandarts durfde. En dat gaat goed nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag naar een oplossing zoeken, ik houd te veel van hem dat het mij koud laat... En anders was ik niet op dit forum te vinden.. Maar alvast heel erg bedankt voor jullie reacties, ik zal vanavond een poging doen om er met hem over te praten.
Alle reacties Link kopieren
Een angsttandarts wordt gewoon vergoed door de verzekering. Alleen de narcose niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:zuster91 schreef op 17 april 2014 @ 14:49:

Het nadeel is alleen dat ze ook ontzettend duur zijn.. Niet dat het van mij niet mag.

Maar aangezien het trouwen en net verhuisd te zijn , is dat geld er niet

... " Niet dat het van mij niet mag.."



Ehhhhhhhhhhh, 't is wel zijn gezondheid he? Wat is nou belangrijker?
Alle reacties Link kopieren
quote:ranny1989 schreef op 17 april 2014 @ 14:43:

Ik wil je echt niet bang maken maar zwarte plekken in en op je gebit is echt niet goed hoor? En daarbij, vreselijk onhygiënisch..



Ik ben het met je eens dat de vriend van TO absoluut naar de tandarts moet, want regelmatige controle is belangrijk. Maar laten we geen onnodige angst zaaien. Ik heb ook al jarenlang zwarte plekjes in mijn gebit en dit zijn volgens mijn tandarts geen gaatjes of tandsteen en er hoeft niets mee gedaan te worden. Dus hopelijk valt het mee bij de vriend van TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:zuster91 schreef op 17 april 2014 @ 14:49:

Het nadeel is alleen dat ze ook ontzettend duur zijn.. Niet dat het van mij niet mag.

Maar aangezien het trouwen en net verhuisd te zijn , is dat geld er niet



Een feestje is dus belangrijker dan je gezondheid?

Een trouwerij kun je wel uitstellen hoor. Dat je tanden uit je mond vallen gebeurt gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet vanzelf over hoor. Hoe langer hij wacht, hoe erger het wordt. Heeft hij geen pijn? Kan hij wel normaal eten?
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik nog een persoonlijke lening voor afsluiten.



Je verknalt je uiterlijk, je gezondheid, je sociale status, etc.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Jij bent twee weken geleden geweest. Heb je het overleefd?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 17 april 2014 @ 14:51:

Een angsttandarts wordt gewoon vergoed door de verzekering. Alleen de narcose niet.Het wordt alleen vergoed als je een aanvullende tandartsverzekering hebt naast je basispakket. En die zal de vriend van TO niet hebben, anders is hij al jaren dief van zijn eigen portemonnee. Ik heb ook geen aanvullende verzekering, omdat het voor mij goedkoper is om zelf de tandartsrekeningen te betalen dan om die verzekering te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Een slechte mondhygiëne is ook slecht voor de rest van zijn lichaam, weet hij dat ook?

(Voor mij is een slecht gebit een regelrechte afknapper, het lijkt me niet fris om met hem te zoenen, toch?)

Ik zou nog eens met hem om de tafel gaan zitten en het hebben over de angsttandarts.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
quote:melissa-x schreef op 17 april 2014 @ 14:51:

[...]





Ik ben het met je eens dat de vriend van TO absoluut naar de tandarts moet, want regelmatige controle is belangrijk. Maar laten we geen onnodige angst zaaien. Ik heb ook al jarenlang zwarte plekjes in mijn gebit en dit zijn volgens mijn tandarts geen gaatjes of tandsteen en er hoeft niets mee gedaan te worden. Dus hopelijk valt het mee bij de vriend van TO.



Maar ze zegt zelf dat het op veel meer plekken zit, als jij beschrijft. En dat het ook zichtbaar is, die zwarte plekken.. Als je al jaren niet heen gaat, lijkt mij dat absoluut niet gezond. Het is ook geen angst zaaien; beter zit hij er volgende week en zegt de tandarts inderdaad dat het wel meevalt, dan iets anders...



Maar goed, gezond en fris klinkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Dus waarom vraag je dan hier of wij de tandarts zo vreselijk vind als dat jij hem haar voorstelt? Je bent toch zelf net geweest?



Was dat zoals jij je voorstelt?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook altijd heel bang geweest voor de tandarts, ik had dagen lang voor een afspraak al een knoop in me maag!



Nu draag ik een beugel, heb ik een kaak opratie ondergaan en veel verschillende pijnlijke behandelingen gehad. En ja ik vind het allemaal DOODENG!! Maar ik wil gewoon een goed mooi verzorgd gebit. Er zijn ergere dingen in het leven, zo denk ik altijd maar.



Je kan bij je tandarts altijd aangeven dta je die angst hebt, de tandarts kan daar op inspelen en hier rekening mee houden. En voor je vriend adviseer ik een angstandarts kijk maar eens op deze pagina http://narcosetandarts.nl/?gclid=CI_znK ... tAodKTwA4g



Ik kan me niet voorstellen dat er iemand fluitend en super vrolijk naar de tandarts gaat, ik vraag me af of die mensen er zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zeker overleefd... maar wat zijn jullie ervaringen in het algemeen met de tandarts? Zijn jullie ook angstig of valt het allemaal wel mee.



En natuurlijk vind ik mijn vriend belangrijker dan geld!! Alleen ben ik benieuwd hoe jij een dikke tandarts rekening zou betalen ,Ranny1989, wanneer een van de twee student is en je samen net een eerste huisje hebt gekocht. Dan is het flink je best doen om rond te komen. En ik zou er al mijn geld voor over hebben om mijn vriend van zijn angst af te helpen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven