Gezondheid alle pijlers

Te grote neusschelpen , ervaringen?

01-10-2014 17:51 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Uit 7 weken lang leven met onzekerheid over het verlies van mijn reuk en smaak is er vandaag uit de ct scan gebleken dat ik te grote neusschelpen heb ( verdikt slijmvlies) .



Heb een ingreep gepland staan over 2 weken met een zogenaamde celon techniek.



Heeft dit wel enigszins verband met het verlies van mijn reuk en smaak?



En heeft iemand hier ervaring mee?



Bijvoorbaat dank



Sjors
Alle reacties Link kopieren
Je zou inderdaad daardoor verlies kunnen hebben van je reuk en smaak, maar waarom stel je deze vragen niet aan je KNO-arts?



Mijn broertje had ook te grote neusschelpen en heeft een conchotomie gehad (niet volgens de celon techniek geloof ik). Hij had geen problemen met reuk en smaak, maar met name last van slaapapneu en een slechte conditie doordat hij niet goed kon ademen. Bij hem heeft het goed geholpen.



Succes met je operatie.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Nushy schreef op 01 oktober 2014 @ 18:30:

Je zou inderdaad daardoor verlies kunnen hebben van je reuk en smaak, maar waarom stel je deze vragen niet aan je KNO-arts?



Mijn broertje had ook te grote neusschelpen en heeft een conchotomie gehad (niet volgens de celon techniek geloof ik). Hij had geen problemen met reuk en smaak, maar met name last van slaapapneu en een slechte conditie doordat hij niet goed kon ademen. Bij hem heeft het goed geholpen.



Dankjewel!



Heb al 7 weken last hiervan
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik, ik heb je eerdere topic ook gezien.



Ik zou nu gewoon de operatie afwachten. Mijn broertje moest neusspray gebruiken tot 6 weken erna en daarna kon er pas iets gezegd worden over het effect. Ik denk dat je nog even geduld moet hebben.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je niet afschrikken maar hier een andere ervaring.

Mijn man heeft dezelfde "operatie" gehad. Heeft veel pijn gehad tijdens de ingreep omdat hij niet goed verdoofd was. Kreeg ca. 20 minuten gaas/watten in zijn neus met verdovende vloeistof, die tijd was kennelijk niet lang genoeg. Het resultaat was helaas ook niet bevredigend, hij kan nog steeds niet goed ademen door zijn neus. Daarnaast heeft hij veel napijn gehad waardoor hij niet gelijk weer kon werken. Hij zou het nooit weer doen, maar misschien is de ingreep bij hem niet goed verlopen.



Ik hoop dat het bij jou beter gaat! Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven