Gezondheid alle pijlers

Tip bij allergie ogen

05-07-2008 18:12 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb al jaren regelmatig last van traan en jeuk ogen door allergie en hooikoorts. Onlangs Zaditen oogdruppels gekregen van de huisarts en ik druppel elke avond een pipetje voor ik naar bed ga, nergens meer last van. Ze zijn onschadelijk en dus oneindig te gebruiken.



groeten
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je met dit berichtje bereiken? Ik ben ook heel tevreden over Zaditen, maar zoals je het brengt lijkt het reclame. Dan wordt je topic verwijderd.
Ik heb ook Zaditen en het werkt goed ja, maar mijn (harde) lenzen verdragen het helemaal niet. Die slaan direct helemaal dicht. Ik heb al heel wat merken oogdruppels gebruikt en ik heb nog nooit dit probleem gehad. Dus eigenlijk heb ik niks aan Zadiken en vind ik het maar rotspul. Ik vraag me af of het niet ontzettend agressief is, als mijn lenzen er zo van dichtslibben. Ik ben nog op zoek naar goede oogdruppels die mijn lenzen verdragen. Vroeger had ik hele goede, maar die bestaat niet meer :-(
Alle reacties Link kopieren
Oogdruppels mag je ook nooit samen met lenzen gebruiken. Als het goed is moet dat vermeldt zijn in de bijsluiter. Ik deed het zo: bij het opstaan druppelen. Dan douchen en na het douchen pas mijn lenzen in. Of 's avonds voor het slapen gaan druppelen.
Ring1981 schreef op 05 juli 2008 @ 21:27:

Oogdruppels mag je ook nooit samen met lenzen gebruiken. Als het goed is moet dat vermeldt zijn in de bijsluiter. Ik deed het zo: bij het opstaan druppelen. Dan douchen en na het douchen pas mijn lenzen in. Of 's avonds voor het slapen gaan druppelen.






Ik gebruik al meer dan 15 jaar oogdruppels in combinatie met mijn lenzen. In overleg met en op advies van de oogarts trouwens. Dat heeft ook nooit problemen gegeven, tot nu toe met Zadiken dan.



Maar ik geloof inderdaad dat er bij Zadiken iets van in de bijsluiter staat. Dat zou ik moeten nakijken. Neemt niet weg dat het vreselijk onhandig is.
Alle reacties Link kopieren
dit forum is toch voor tips, sinds wanneer is dat reclame???



Ik gebruik ook nog meer intensieve oogdruppels, maar daar moet ik regelmatig voor naar de oogarts om de oogdruk te laten meten en die gebruik ik dus alleen als de zaditen druppels niet voldoen. Lenzen heb ik niet, dus geen idee...
Ik heb tilavist, dat werkt voor mij helemaal geweldig....

(als we toch jubelen over merken vandaag)
Missschien moet ik die maar eens proberen dan Tangerine. Ik heb er even wat info over opgezocht en er staat dat deze alleen bij zachte lenzen problemen kunnen geven. Ik zag wel dat er wat conserveringsmiddel in zat, maar maar heel weinig, dus misschien het proberen waard (ik ben nl. ook allerisch voor conserveringsmiddelen in oogdruppels).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven