Gezondheid alle pijlers

Tips licht in hoofd & druk neus

19-09-2014 12:25 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Sinds maanden heb ik last van een duizelig gevoel (licht in mijn hoofd). Hoe duizeliger ik wordt hoe meer druk ik op de bovenkant van mijn neus voel en dat trek door naar boven. Ook heb ik het gevoel dat ik wat minder scherp zie.



Nu zit ik sinds enkele dagen op kantoor en merk dat achter de computer zitten het nog erger maakt. Maar ik zal dit werk moeten doen met die duizeligheid.



Nu vroeg ik mij af of iemand misschien nog goede tips heeft dat zou kunnen helpen. Zelf denk ik dat het mogelijk door spanning komt.. maar dat duizelig zijn maakt mij in veel gevallen ook angstiger.
Alle reacties Link kopieren
huisarts
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ben je verkouden?

Ik zou naar de huisarts gaan, duizeligheid plotseling is niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Langs opticiën.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Vera8 schreef op 19 september 2014 @ 12:30:

Langs opticiën.



Dit dus. Pak je verder wel je rustmomentjes? Uren achter een beeldscherm werken is ook niet goed.



Eet en drink verder ook regelmatig? En werk je in een bedrijf met airco? Dat verklaart wellicht de klachten van je neus.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb hier ook last van! Zit nu op het werk en voel me precies zoals jij beschrijft. Naast druk in mijn neus zijn mijn kaken ook gespannen. Om het lichte gevoel in mijn hoofd te verminderen helpt het bij mij wel om om tijd wat te eten. Het is bij mij vooral spanning. Ik heb last van hyperventilatie en vermoed dat het daardoor komt. Het is erg vervelend maar wel onschuldig.
Do you want to be right? Or happy?
Misschien verstopte holtes,ik roep maar wat. Huisarts lijkt me een goed plan!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie normaal gesproken ook scherp, maar niet wanneer ik er last van heb, denk niet dat het probleem aan mijn ogen ligt.
Do you want to be right? Or happy?
Ach, tandarts is nog niet genoemd.

Die kan je ook doen.



En kijk ook eens op weerbericht.

Kan luchtdrukverschil buiten zijn.
quote:libe schreef op 19 september 2014 @ 12:38:

Ik zie normaal gesproken ook scherp, maar niet wanneer ik er last van heb, denk niet dat het probleem aan mijn ogen ligt.



Waarom ga je niet gewoon langs de huisarts? En vraag bij je bedrijf of de airco goed staat afgesteld.



Wij kunnen en mogen verder hier ook geen medische adviezen geven.
Alle reacties Link kopieren
De huisarts heeft in het verleden hyperventilatie geconstateerd en als ik mijn klachten google kom ik ook daarop uit. Ik weet meestal ook wel wanneer ik verkeerd adem en ook dat gaat samen met de klachten. Bovendien heb ik een lage bloeddruk, dat weet ik allang, maar er is blijkbaar niets aan te doen, het is juist gezond zegt de huisarts. Maar wel vervelend soms.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
We hebben trouwens ook airco op het bedrijf! Maar als die niet aanstaat krijgt iedereen het bloedheet op kantoor. Wat voor negatieve effecten heeft airco eigenlijk?
Do you want to be right? Or happy?
Ah ok..dat schrijf je allemaal niet in je OP



Kun je wat met de tips verder die hier gegeven zijn? En ik zou zeker even langs de brillenwinkel lopen. Een oogtest is zo gedaan en is pijnloos. Baat het niet, het schaadt ook niet.



Succes en sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Bedankt voor jullie reacties. Natuurlijk is naar de huisarts gaan een optie. Maar desondanks wordt er met duizeligheid toch niets gedaan tenzij het uitvalsverschijnselen geeft. De enige mogelijkheid om te gaan zou een lage HB gehalte zijn om daar eens op te prikken (maar ik heb al enkele tijd ijzerpillen gepakt om te kijken of dat hielp, maar dat deed het niet), maar verder zijn er aan de meeste oorzaken toch niets te doen..



Verstopte holtes zijn het denk ik niet, want dat komt na maanden wel een keer los. En verkouden ben ik helemaal niet.



Even mijn ogen op laten meten is in elk geval wel de moeite waard om te doen. Maar herken mijzelf ook wel in het verhaal van Libe; ik heb in het verleden ook last gehad van hyperventilatie en een lage bloeddruk. Echter vroeger merkte ik goed dat ik aan het hyperventileren was en nu is dat niet het geval.

Maar Libe als regelmatig eten jou helpt, heb jij dan ook niet last van een wisselende bloedsuikerspiegel?



LouisaVitton; ik heb om de twee uur pauze, maar daarin ben ik verplicht om wel werktelefoontjes aan te nemen.. alleen in de middagpauze volledig rust.



Die duizeligheid ligt niet alleen aan kantoorwerk,

want voordat ik op kantoor zat heb ik er ook last van gehad. En airco hebben wij niet.



Waarschijnlijk komt het gewoon door spanning, maar ik weet niet goed hoe ik ermee om moet gaan. Het maakt mij best wel angstig zo vaak duizelig te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven