Gezondheid alle pijlers

Vaginale schimmelinfectie

16-03-2013 07:21 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nadat ik vorige maand een anti-bioticakuur had afgerond kreeg ik last van een vaginale schimmelinfectie. Erg vervelend. Ik had dat wel eens een paar keer eerder gehad maar dat was wel zeker 15 jaar geleden. Via de huisarts heb ik toen drie capsules gekregen die ik drie avonden voor het slapen gaan moest inbrengen. Dat verbaasde mij trouwens, want ik kan mij herinneren dat het de vorige keren 1 capsule betrof. Misschien was die zwaarder? We zijn nu een paar weken verder en ik voel het weer terugkomen. Lekker handig in het weekend :(!! Maandag maar weer contact opnemen met m'n huisarts. Iemand tips wat ik er dit weekend zelf aan zou kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Miconazolcreme halen bij de drogist of apotheek.
Je kan bij de drogist een capsule koen hiertegen. Het heet canesten gyno.



Dat van die 3 capsules klopt. Je hebt dan 3 X 400mg ipv 1 X 1200mg.
Miconazolcreme is niet voor inwendig gebruik. Die zou ik hier niet voor nemen.
Alle reacties Link kopieren
Miconazol mag je ook inwendig gebruiken.
Gewone miconazolcreme niet. Er bestaat speciale voor inwendig gebruik, maar die is alleen op recept verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een actigel gebruikt van bioclin. Is een paars/witte tube. Multigyn actigel heet het. Van Bioclin dus. Werkte bij mij heel erg goed en na het inbrengen/aanbrengen (eerst prikt het even) geeft het gelijk wat verzachting. Je kunt het gewoon bij de drogist kopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wat een herkenbaar verhaal. Heb ruim drie jaar gesukkeld met een vaginale schimmel. Had bijna elke maand een week last. Via het reguliere circuit heb ik de vaginale zalf, de beruchte grote vaginale pil enz. Wat een rotzooi. Het lijkt of je van binnen wegbrandt. Niet fijn dus, en als het zou helpen dan zou het in ieder geval zijn doel bereikt hebben. Via homeopathie kan ik je van Bloem CandiFlow aanraden een spray op basis van teatree. Dit gaf mij enorm verlichting.

Inmiddels ben ik van mijn vaginale schimmel af. De remedie uit onverwachte hoek.

Probiotica; niet de flesjes Yakult, maar Probactiol plus. Een grote capsule vol goede darmbacterien. Ben er bij toeval achtergekomen omdat ik een flinke buikgriep had waarvoor ik antibiotica kreeg.

Toen ik een maand de probiotica gebruikte was mijn vaginale schimmel weg.

De uitleg van de homeopaat was als volgt. Een vaginale schimmelinfectie is vaak een candida. Een schimmel die komt uit je darmen, maar zich op andere slijmvliezen in je lichaam lekker voelt.

Hij houdt van suikers en koolhydraten.

Door de probiotica is de darmflora herstelt en heb ik geen last meer van de schimmel. Eigenlijk zou ik moeten stoppen met de probiotica om te zien of dat echt de remedie is. Maar; ik dacht het niet.

Dit heeft mij van mijn schimmel geholpen.

Er is dus een remedie uit onverwachte hoek.
Alle reacties Link kopieren
Ivetje, de gewone creme Miconazol is exact dezelfde als de gyno variant. Het enige verschil is dat bij de gyno inbrenghulzen zitten en dat de tube groter is. Echt waar, zoek maar op.

Prima manier om te overbruggen tot maandag, maar voor een vag infectie kun je gerust de huisartsenpost bellen, krijg je telefonisch gewoon een kuur. Is zo vervelend, dat is heel mormaal om even te bellen.
Alle reacties Link kopieren
Succes ermee..! Kheb er 1,5jaar mee gesukkeld, naar een gyn geweest in België, medicatie gehad en het was over.. Maar weet niet meer welke medicijnen.. :( onder andere Canesten..
Alle reacties Link kopieren
Hier ook maanden last gehad. Canesten werkte even. Brandde vreselijk, was na een aantal keer gebruiken zo'n 2 weken van de jeuk klachten af. Van de huisarts een onderhoudskuur gekregen; 1 pil (oraal) innemen op de 3e dag van de menstruatie. Ik heb nog geen klachten gehad. Over 3 maand is mijn onderhoudskuur afgelopen. Benieuwd hoe het dan gaat.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een kuur van 3 eitjes die je moet inbrengen of een kuur met één capsule die je oraal moet innemen.



De kuur van 3 eitjes werkt voor mij ook niet. Brandt en jeukt alleen maar meer en ik vind het zo'n troep.



Ik vraag dus altijd (want ik heb na antibiotica altijd last van dat alle goede bacterien blijkbaar ook worden gedood) om de kuur van 1 capsule. Dan ben je er zo vanaf.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Producten hiervoor zijn sinds een tijdje ook gewoon bij de drogist te verkrijgen. Canesten is het geloof ik. Staat bij het maandverband. Beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Gyno actigel werd het bij mij 1-x zo erg.

Je schijnt nu bij kruidvat gewoon schimmel spul te kunnen kopen.

Anders even de HAP bellen of ze een recept uit kunnen schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Canesten gyno halen bij de drogist en alvast gaan smeren. Komende week even langs de ha.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkte al die dingen niet, en ik weet dat het halve forum er niet mee eens is....ik was ten einde raad, en ging in de nacht uit bed om in bad te gaan zitten, zo vreselijk jeukte het.

Nu las ik een tampon in yoghurt drenken en dan inbrengen, nou dat heb ik geprobeerd, en sindsdien heb ik nooit meer een infectie gehad !

Dus wat de anderen zeggen kan, maar ik heb er baat bij gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nanoe2 schreef op 16 maart 2013 @ 10:12:

Bij mij werkte al die dingen niet, en ik weet dat het halve forum er niet mee eens is....ik was ten einde raad, en ging in de nacht uit bed om in bad te gaan zitten, zo vreselijk jeukte het.

Nu las ik een tampon in yoghurt drenken en dan inbrengen, nou dat heb ik geprobeerd, en sindsdien heb ik nooit meer een infectie gehad !

Dus wat de anderen zeggen kan, maar ik heb er baat bij gehad.Het slechtste wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
toch maar naar je gynaecoloog gaan ?

Het kan ook iets anders zijn..
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook bacterieel zijn in plaats van een schimmel. Maar om dat te weten te komen moeten ze een kweekje maken. Dat kan de huisarts ook doen.



Anyway, de laatste keer dat ik er last van kreeg in het weekend heb ik gewoon de huisartsenpost gebeld hoor: ik werd gek van de jeuk en het deed pijn, dan ga ik echt niet tot maandag wachten ;)
Alles kan ... en alles komt goed...
Je muts insmeren met yoghurt.. hielp bij mij en dan maandag naar de dokter. En er goed opletten dat je je vagina niet met zeep wast, vaak schoon, katoenen!, ondergoed aan, liever geen inlegkruisjes (als je last hebt van afscheiding, doe dan twee onderbroeken over elkaar aan).



Succes.



Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!

Ben toch even bij de huisartsenpost langs geweest. Ik mocht urine inleveren, maar die was schoon. In ieder geval geen blaasontsteking dus. Het advies was om maandag langs de eigen huisarts te gaan en een kweekje te laten maken. Ik hang maandag dus gelijk aan de telefoon om 8 uur!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook jaren last gehad van vaginale schimmels. Nu gebruik is als voorzorg zo'n vaginale douche met een paar druppeltjes calendulaolie. Elke ochtend spoelen daarmee en ik heb geen schimmels meer gehad!

En ik heb altijd uit voorzorg crème en die eieren in huis, want bij mij begon het ook altijd in het weekeind...!

En als niks meer helpt, zwanger worden. Daarna schijn je er helemaal vanaf te zijn ;) Ik zal je hierover op de hoogte houden, heb net een kindje gekregen ;)
Alle reacties Link kopieren
Lol Nadine88, als dát de oplossing is, dan gaan we er maar voor :P



Muismuis heeft het over inlegkruisjes. Van die papieren/plastic troep is inderdaad niet echt bevorderend. En zeker niet met van die bloemengeur en zo eraan. Wat óók een goede oplossing is ipv twee onderbroeken is katoenen inlegkruisjes. Die kun je wassen. Ik vind het nadeel van twee onderbroeken dat je dan toch last van de nattigheid kan hebben. Een katoenen inlegkruisje kan je gemakkelijker omdraaien of vervangen door een andere. Het bevalt mij in elk geval prima. Op de lange duur is het nog goedkoper ook en het is sowieso beter voor het milieu.
Alles kan ... en alles komt goed...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven