Gezondheid alle pijlers

Vaginale schimmelinfectie: GEK van de jeuk!!!

27-08-2008 11:57 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hallo,

Gister kwam ik erachter dat ik een vaginale schimmelinfectie heb en ben meteen naar de dokter gegaan.

Heb een 1-daagse kuur meegekregen, een zalf-capsule die ik gisteravond voor het slapengaan ingebracht heb.



De pijn is langzaamaan minder geworden, maar de jeuk....vreselijk!!! Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat ik hier vanaf ben??

Ik zit op mijn werk en de jeuk is bijna ondraaglijk!! Kan hier ook niet ongegeneerd lopen krabben hahaha.



iemand ervaringen met deze vreselijke jeuk en hoe lang duurt dit...?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Oh irritant, ik heb het laatst ook gehad. Heb niet echt tips, wil je even succes wensen! Mijn ene capsule was trouwens niet voldoende en daarna heb ik er nog 3 gehad. Dus mocht het binnen een dag niet minder worden moet je maar even info vragen bij je huisarts. Verder uhm..niet krabbelen maar das bijna onmogelijk.. Succes!
Alle reacties Link kopieren
mijn ervaring is dat de jeuk echt dagen aanhoudt, sorry!



ijs ertegen verminderd de zwelling (die door het krabben ontstaat) en daardoor verminderd de jeuk. Draag katoenen slips (niet meest sexy maar ach...) en douche niet te warm.



en verder moet je erdoorheen, succes!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie reacties!

Heb dit nooit eerder gehad dus weet eigenlijk niet wat me overkomt!

Ik zal het ook goed in de gaten houden en als het niet minder wordt de dokter bellen voor nog meer capsules (had er idd maar 1 gekregen)

Heb er ook een zalfje bijgekregen om uitwendig te gebruiken dus die smeer ik ook 2x per dag.

Pfffff vreselijk lastig dit, vooral met het vooruitzicht dat het nog een paar dagen aanhoudt.... :no:
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg er 3 capsules voor. Moest de kuur ook afmaken. Ik was er de 2e dag vanaf.



sterkte want het is echt heel irritant!!
Alle reacties Link kopieren
wanneer start je menstruatie? vaak verdwijnen de klachten dan ook!!
Alle reacties Link kopieren
wat bij mij hielp tegen de jeuk was sudocreme. Dit is een zalf voor baby's ;-). beetje gek idee maar alles beter dan de jeuk!
Alle reacties Link kopieren
shyte schreef op 27 augustus 2008 @ 12:20:

wanneer start je menstruatie? vaak verdwijnen de klachten dan ook!!
Ik heb het juist een aantal keer gehad tijdens mijn menstuatie...word je ook erg blij van :-|
Alle reacties Link kopieren
nee, niet echt.. vooral geen tampons gebruiken dan.. (maar dat weet je vast..) Mijn vertelde dat het met het bloed het lichaam zou verlaten.. bij mij waren de klachten voordoen al verdwenen.. zonder capsules..

vriendlief zegt dat hij ooit op tv heeft gehoord dat je moet deppen met cola...
Alle reacties Link kopieren
yoghurt heb ik ook wel eens gehoord..
Alle reacties Link kopieren
Stress, allergieën, te veel junkfood en alcohol kunnen met elkaar het evenwicht maag-,darm- en vaginaleflora verstoren, met als gevolg de jeuk en pijnlijkheid die een vaginale infectie kenmerken. Zo'n infecrie wordt veroorzaakt door de candidaschimmel, die kan worden aangemoedigd door gebruik van de pil of antibiotica. U kunt er zelf veel aan doen door geen synthetisch ondergoed of strakke spijkerbroeken te dragen en tijdens de infectie geen seks te hebben.

- Eet elke morgen een kom yoghurt of een ontbijt van ongekookte havervlokken, yoghurt en sinaasappelsap.

- Yoghurt bevat de acidophilusbacterie, die witte vloed en andere infecties door de candidaschimmel tegengaan. Doop een tampon in yoghurt en breng deze in en verwijder binnen de twee uur. U kunt ook acidophilus-tabletten nemen om de gezonde bacteriën in het lichaam te herstellen.

- Drink elke ochtend appelazijn met honing.

- Als u een antibioticakuur moet volgen, eet dan een weeklang zo veel mogelijk rauwe knoflook, dat werkt tegen de meeste bactriële, virale en schimmelinfecties.

- U kunt een spoeling maken van 6 dl gekookt, afgekoeld water waaraan u twee druppels lavendelolie hebt toegevoegd, of een spoeling van kamille- of tijmthee. U kunt een van deze twee mengsels ook toevoegen aan een zitbad om het ongemak te verlichten.

- Week een tampon in mirre- of tea tree-olie verdunt met twee theelepels wodka. Breng één of twee keer per week gedurende vier tot vijf uur zo'n tampon in.

- Oost-Indische kers is een oeroud middeltje tegen infecties, de bloemen zijn een natuurijk antibioticum. Maak een aftreksel van de bloemen en gebruik dit in een koel bad.

- Neem drie keer per dag echinacea bij chronische gevallen en elke twee uur bij acute aanvallen om het immunsysteem te versterken.
Alle reacties Link kopieren
lovely34 schreef op 27 augustus 2008 @ 12:22:

wat bij mij hielp tegen de jeuk was sudocreme. Dit is een zalf voor baby's ;-). beetje gek idee maar alles beter dan de jeuk!
Zeg dat wel ja ;-)
Alle reacties Link kopieren
Yoghurt is toch juist het aller slechtste wat je kunt doen?? :-O
Alle reacties Link kopieren
chica1978 schreef op 27 augustus 2008 @ 12:32:

Yoghurt is toch juist het aller slechtste wat je kunt doen?? :-O


Nou ja ik heb het wel vaker gehoord....weet dus niet of het kwaad kan. Heb het er zelf nooit opgesmeerd... ;-)

Maar het heeft met de PH waarde van de vagina...(zuurgraad) te maken...



En waarom zou dat dan het slechtste zijn wat je kunt doen volgen jou?
Goed dat je niet kunt krabben, maakt het alleen maar erger!

Verder goed schoonhouden met bv unicurazeep en verder niks smeren (behalve dat spul vd dokter), ben je er het snelste vanaf
Alle reacties Link kopieren
Van internet:



Kan het gebruik van yoghurt ter plaatse ook een vaginale infectie voorkomen?

Soms wordt wel beweerd dat een tampon die eerst in yoghurt is gedoopt een probaat middel is voor de bestrijding van infecties van de schede. Dit is niet waar. In het algemeen worden de klachten die het gevolg zijn van de infectie alleen maar erger als er yoghurt aan te pas komt.



Zou er dus maar niet aan beginnen..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zeer zeker geen yoghurt doen. Dat is echt een ouderwets middeltje wat eerder het tegenovergestelde bereikt. Nog meer bacterieen de vagina in..



Het is verschrikkelijk vervelend. Ik heb het ontelbare keren gehad, erg gevoelig ervoor. Geen strakke kleren dragen, katoenen ondergoed en zeker geen inlegkruisjes. Daar gaat de boel maar van "broeien".



succes ermee. Nog 1 dagje en dan is het ergste wel over.
Alle reacties Link kopieren
Oke géén yoghurt dus :)



Gelukkig kun je tegenwoordig gewoon naar de HA



Die overigens wel adviseerde om die kuur van 3 capsulus af te maken...voorheen gaf hij er 1 maar dat hielp niet afdoende bij de meerdere vrouwen. Vandaar 3.
Schimmelteentje schreef op 27 augustus 2008 @ 12:37:

Goed dat je niet kunt krabben, maakt het alleen maar erger!

Verder goed schoonhouden met bv unicurazeep en verder niks smeren (behalve dat spul vd dokter), ben je er het snelste vanaf
Je vagina met zeep wassen is geen aanrader, je verstoort het alleen maar meer.
En als die ene capsule niet afdoende is dan hoef je niet terug naar de arts maar kun je de assistente om een vervolg receptje vragen.
Alle reacties Link kopieren
Thanx allemaal!

Wordt hier inmiddels bijna gillend gek van de jeuk, pffff!

maar in ieder geval een goed vooruitzicht dat het maar 1 dag het ergste is...

Mocht het morgen niet minder zijn dan hang ik meteen aan de tel. bij de huisarts voor een vervolgrecept.

Ik denk dat ik de laatste tijd toch iets te wild geleefd heb...idd veel junkfood, weinig slaap en relatief veel alcohol.

Dingen die ik normaal gesproken heel erg met mate doe.....

.
Alle reacties Link kopieren
ok ik heb dit ook eens gelzen, een tampon met een paar druppels tea tree olie, dat werkt schimmelwerend. en op mn voeten haalt het ook de jeuk weg. dus, aangezien teatree niet agressief is kun je het volgens mij gerust lichtjes smeren op de jeukende delen.
Alle reacties Link kopieren
lievebees schreef op 27 augustus 2008 @ 13:09:

ok ik heb dit ook eens gelzen, een tampon met een paar druppels tea tree olie, dat werkt schimmelwerend. en op mn voeten haalt het ook de jeuk weg. dus, aangezien teatree niet agressief is kun je het volgens mij gerust lichtjes smeren op de jeukende delen.
Nou het lijkt me niet verstandig.....al wil je alles wel proberen om van die jeuk af te komen. Ik had er iig alles opgesmeerd mits ik zeker wist dat het de jeuk weg zou halen.
Alle reacties Link kopieren
Do's & Don't van een ervaringsdeskundige:

- Draag geen strings! Deze kan als een soort glijbaan werken voor bacterien etc. Dus boxers met een katoenen kruis, en geen panty's!

- Niet met Lactacyd wassen, want dat kan vooral je lippen nog meer irriteren, gewoon met water. Al was ik vaak wel mijn handen eerst met Lactacyd voordat ik ga beginnen.

- Niet krabben (moeilijk!), maar dat maakt het alleen nog maar erger.

- Voor tijdelijke verlichting: smeer wat yoghurt erop. Ik weet dat anderen het hebben afgekraakt, maar omdat je PH waarde niet zuur genoeg is, kan je last krijgen van de schimmel. En yoghurt is zuur, en kan helemaal geen kwaad! En over nog meer bacterieen: je hebt goede en slechte, en in yoghurt zitten de goede!

- Vraag aan je HA om een verzachtende zalf, er zijn namelijk heel wat middeltjes tegen deze schimmel, ook zalfjes!

- Voor nu: probeer met je benen wijd te zitten (charmant!) maar dan is de wrijving minder, en bidden dat de dag snel voorbij is!



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad, en volgens mijn huisarts kwam het doordat ik mezelf te schoon hield. Ik woonde toen in Zuid-Spanje en douchte iets te vaak... Zeep, ook Unicura, is echt uit den boze, dat verstoort de zuurgraad alleen maar! Alleen met (niet te heet) water wassen. Heel veel sterkte Suy, ik hoop dat het morgen beter gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven