Gezondheid alle pijlers

Vakantie pil?

16-04-2014 10:47 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik ga over twee weken een week op vakantie maar ben bang dat ik rond die tijd ongesteld zal worden.



Ik heb al een aantal dingen gelezen over een pil die alleen de menstruatie stop zet enz. Het probleem is dat je die 3 dagen voordat je ongesteld wordt moet innemen, maar ik dus totaal niet weet wanneer ik ongesteld wordt.



Het zit zo, sinds vorig jaar mei zat ik aan de prikpil. Ik kreeg wat probleempjes dus ik was sinds januari/februari dit jaar overgestapt op de pil. 2 strippen gehad en toen ook daarmee gestopt. Toen drie weken achter elkaar ongesteld en nu zo'n 2 weken niet.



Is het verstandig om weer tijdelijk te beginnen met de pil of heb ik dan nog geen garantie op een ongesteld vrije vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Overleg met de assistente van de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Als je net begint met de pil, is je lichaam nog niet gewend aan de hormonen en zal het slikken van de pil je ongesteldheid niet tegenhouden. Een pil waar jij het over hebt bestaat bij mijn weten niet.



Inderdaad even bellen naar de huisarts!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon doorslikken zonder stop, die strip afmaken en dan ongesteld worden.



Weet niet of het werkt als je net begonnen bent met de pil, zou het sowieso niet als voorbehoedsmiddel vertrouwen.
De pil die jij bedoelt bestaat wel, je kunt hem met recept zo ophalen bij de apotheek. Maar ik vrees dat jij wel erg aan het rommelen bent geslagen. Daarom even goed met de huisarts overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Die pil die jij bedoelt is denk ik primolut N. Ik heb hem ook al vaak gebruikt en het is mij supergoed bevallen! Ik ben zelf best onregelmatig ongesteld en begin gewoon met de pillen als het weer bijna tijd is om ongesteld te worden. Mijn huisarts zei dat dit in principe weinig uitmaakte.. Ik heb er echt supergoede ervaringen mee ?
Alle reacties Link kopieren
Sorry ? Moest ! zijn
Alle reacties Link kopieren
Mijn plan was inderdaad om even naar de huisarts te bellen. Maar was benieuwd of jullie nog ideeën of tips hadden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven