Gezondheid alle pijlers

Verandering menstruatie-patroon na 6 jr Mirena

16-09-2014 22:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mirena is 6 jaar geleden geplaatst na de geboorte van mijn dochter. De eerste jaren geen menstruatie meer...erg fijn, maar laatste jaar eigenlijk weer een maandelijkse menstruatie. Kon er bijna weer de klok op gelijk zetten, zeg maar. Maar de huisarts had aangegeven dat dit komt omdat na 5 jaar de werking wat minder wordt...ok logisch leek mij.

Vorige week had ik nu ongesteld moeten worden, maar ik heb 2 a 3 dagen een paar druppels bloed verloren, maar verder niks....



Herkennen jullie dit? Het laatste jaar was de menstruatie zo regelmatig en nu zo nihil. Ik ben sowieso van plan om de Mirena te laten verwijderen aangezien deze er dus al een paar jaar zit
Je bent niet zwanger? Aangezien de werking van de mirena niet meer te garanderen is nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat de mirena een maximale periode had van 5 jaar?
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat de Mirena 5 jaar een betrouwbare werking heeft. Jij hebt 'm al 6 jaar? Ik zou een afspraak maken voor het plaatsen van een nieuwe en in de tussentijd een ander voorbehoedsmiddel erbij gebruiken.



Misschien ook even een zwangerschapstest doen. Succes!
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
is een mirena ook geldig voor een iets kortere periode, zeg maar 3 jaar ipv 5?
quote:justmeandu schreef op 16 september 2014 @ 23:07:

is een mirena ook geldig voor een iets kortere periode, zeg maar 3 jaar ipv 5?Tuurlijk. Waarom niet? Die mirena weet toch niet hoe lang hij erin blijft. Het is niet alsof hij het niet doet als je hem er maar voor 3 jaar in laat sowieso weet die mirena niks, die kan niet denken natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ja, volgens mij is ie officieel 5 jaar betrouwbaar maar daarna ook nog wel, alleen wel in iets mindere mate. Hmmm ik geloof niet dat ik zwanger kan zijn aangezien mijn vriend gesteriliseerd is ...maar de wonderen zijn de wereld misschien nog niet uit haha...het is wel zo dat hij na zijn sterilisatie nooit meer gekomen is op een afspraak om te controleren of hij nog levende sperma-cellen had....

We gaan er maar niet van uit!
Alle reacties Link kopieren
Justmeandu, ik snapte je opmerking niet helemaal, maar idd zoals Desperate Housewive schrijft, natuurlijk is de mirena na 3 jaar ook zeker nog veilig!
quote:tammie28 schreef op 16 september 2014 @ 23:11:

Ja, volgens mij is ie officieel 5 jaar betrouwbaar maar daarna ook nog wel, alleen wel in iets mindere mate. Hmmm ik geloof niet dat ik zwanger kan zijn aangezien mijn vriend gesteriliseerd is ...maar de wonderen zijn de wereld misschien nog niet uit haha...het is wel zo dat hij na zijn sterilisatie nooit meer gekomen is op een afspraak om te controleren of hij nog levende sperma-cellen had....

We gaan er maar niet van uit!Je hebt je Mirena al een jaar langer in, je bent sinds een jaar weer maandelijks ongesteld, je vriend is gesteriliseerd maar dat heeft hij niet gecontroleerd. En nu vraag je je af waarom je menstruatie opeens veel minder is geworden. Het lijkt wel of jullie nog een kind willen.
quote:nerdopviva schreef op 16 september 2014 @ 23:18:

[...]





Je hebt je Mirena al een jaar langer in, je bent sinds een jaar weer maandelijks ongesteld, je vriend is gesteriliseerd maar dat heeft hij niet gecontroleerd. En nu vraag je je af waarom je menstruatie opeens veel minder is geworden. Het lijkt wel of jullie nog een kind willen.Dit ja. En een zwangerschaptest kun je natuurlijk altijd doen als je twijfelt!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, wij willen helemaal geen kind meer. We hebben beiden 2 kinderen uit een eerdere relatie en we zijn inmiddels al een paar jaar gelukkig met elkaar en willen absoluut geen kinderen meer. Ik vroeg me enkel af of iemand herkende wat ik beschreef in verandering van mijn menstruatie-patroon.
Dat komt doordat de hormonen uitgewerkt zijn. Op zich werkt de mirena nog steeds als spiraal, maar zonder de hormonen. Vooral bij vrouwen boven de 30 laten artsen de mirena weleens wat langer zitten dan 5 jaar. Maar dit soort bijwerkingen kan dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Thordis, ik ben 32, huisarts gaf idd aan dat de spiraal wel wat langer kon blijven zitten.....goed, het zullen dus wel normale bijwerkingen zijn. Bedankt!
quote:tammie28 schreef op 16 september 2014 @ 23:25:

Nee hoor, wij willen helemaal geen kind meer. We hebben beiden 2 kinderen uit een eerdere relatie en we zijn inmiddels al een paar jaar gelukkig met elkaar en willen absoluut geen kinderen meer. Ik vroeg me enkel af of iemand herkende wat ik beschreef in verandering van mijn menstruatie-patroon.



Waarom ben je dan zo onvoorzichtig?



quote:Thordis schreef op 16 september 2014 @ 23:27:

Dat komt doordat de hormonen uitgewerkt zijn. Op zich werkt de mirena nog steeds als spiraal, maar zonder de hormonen. Vooral bij vrouwen boven de 30 laten artsen de mirena weleens wat langer zitten dan 5 jaar. Maar dit soort bijwerkingen kan dan wel.Ik heb vorig jaar mijn Mirena vervangen (keurig na 5 jaar) en werd vlak daarvoor één of twee keer wat erger ongesteld. Bij het vervangen werd gezegd dat ik de volgende keer de Mirena wat eerder zou kunnen vervangen (ik wil ook absoluut geen kinderen). Er werd totaal niet gesproken over wat langer laten zitten. Juist niet eigenlijk. En ik ben toch al wat jaartjes boven de 30.
Na 5 jaar zijn de hormonen die de Mirena afgeeft "op". Dus het is logisch dat je menstruatie ook weer verandert. En als dat de reden was waarom je destijds een Mirena liet plaatsen, zul je hem moeten vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat ik onvoorzichtig ben aangezien ik sex heb met mijn partner die gesteriliseerd is, dus een zwangerschap zou sowieso niet moeten kunnen ontstaan of ik nu wel of geen mirena heb.....
quote:tammie28 schreef op 16 september 2014 @ 23:48:

Ik vind niet dat ik onvoorzichtig ben aangezien ik sex heb met mijn partner die gesteriliseerd is, dus een zwangerschap zou sowieso niet moeten kunnen ontstaan of ik nu wel of geen mirena heb.....quote:tammie28 schreef op 16 september 2014 @ 23:11:

het is wel zo dat hij na zijn sterilisatie nooit meer gekomen is op een afspraak om te controleren of hij nog levende sperma-cellen had....

We gaan er maar niet van uit!
Alle reacties Link kopieren
http://www.healthywomen.o ... a?context=healthcenter/44



Op iud-divas.livejournal.com kun je ook verhalen vinden van vrouwen die hun Mirena 7 jaar laten zitten. Veel artsen geven ook aan dat dit zo lang kan. Maar de farmaceutische industrie wil graag dat je om de 5 jaar de Mirena vervangt want dat levert meer geld op uiteraard. Nu is het in ons land niet zo duur maar in de US kan dit grapje 800 dollar kostten.



Maar! De hoeveelheid hormonen veranderd wel naarmate je de spiraal langer hebt. Ik denk dat daarom jouw bloedingspatroon kan zijn veranderd. Kan jouw vriend niet alsnog zijn sperma laten checken trouwens? Het is toch wel fijn om te weten dat dit is gelukt?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
De kans dat je zwanger bent is misschien niet groot, maar het is er wel.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
quote:tammie28 schreef op 16 september 2014 @ 23:48:

Ik vind niet dat ik onvoorzichtig ben aangezien ik sex heb met mijn partner die gesteriliseerd is, dus een zwangerschap zou sowieso niet moeten kunnen ontstaan of ik nu wel of geen mirena heb.....



Dan hoef je je er geen zorgen over te maken, of je wel of niet zwanger bent, want dat was het eerste wat ik ook dacht, doe even een testje dan weet je het.



Je kunt je wel afvragen waarom je hem er niet uit laat halen, want wat heeft het voor nut om hem nu te laten zitten? a) zitten er geen hormonen meer in dus het voordeel van geen menstruatie is er niet. b) voorbehoedsmiddel heb je niet nodig, want man is gesteriliseerd. Ik zou hem eruit laten halen, is zo gepiept bij de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven