Gezondheid alle pijlers

Verschrikkelijke hoofdpijn in stopweek

28-08-2014 09:17 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slik de pil, Marvelon. Dus 3 weken slikken en dan 1 stopweek. In die stopweek krijg ik tijdens mijn menstruatie altijd minstens 2 dagen verschrikkelijke hoofdpijn. Ik denk dat het te maken heeft met de daling van het oestrogeen in je lichaam ofzo.

Ik heb dit al bij mijn huisarts aangekaart en die adviseerde om de pil 3 strips door te slikken, zodat ik minder stopweken heb. Maar dit werkt niet voor mij, krijg constant tussentijds bloedverlies.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of een oplossing voor? Wordt gek van die hoofdpijn elke 4 weken en pijnstilling helpt niet helaas.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft een dokter van Csgnn (vroeger rutgers) tegen mij gezegd dat het beter is om een stopperiode van 4 dagen in te lassen.Meestal wordt ik op de vierde dag "ongesteld" en dan begin ik avonds ook weer aan een nieuwe pilstrip.Maar je hoeft niet eens öngesteld "te worden om te kunnen beginnen met de nieuwe pilstrip trouwens.Ik heb een gewone combinatiepil

Informeer eens bij je apotheek/arts of dit ook wat voor jou is.
Hoelang heb je het geprobeerd met doorslikken? In het begin had ik nog wel eens een kleine doorbraakbloeding, maar dat werd steeds minder en is al tijden niet meer voorgekomen. Anders: Andere pil proberen met doorslikken en kijken of je dan nog bloedingen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik ook door en gelukkig werkt dat goed. Ik had in het begin, toch wel de eerste 6 maanden misschien wel langer ook last van spotten en doorbraak, nu niet meer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem. Tegenwoordig slik ik 3 strips achter elkaar en las dan pas stopweek in.

Ik heb van de huisarts iets gekregen wat oestrogeen op peil houdt tijdens stopweek. Helpt niet voor 100%, maar wel veel minder knetterende koppijn.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de reden waarom ik gestopt ben met de pil, daarna was het over.

Volgens mij noemen ze het "hormoon gevoelige migraine".



In welke vorm ik ook hormonen krijg, een migraine aanval volgt vrijwel altijd.



*ik slik nu het condoom*
Geniet nooit met mate.....
Alle reacties Link kopieren
Ginger, ik heb het doorslikken ruim een half jaar geprobeerd maar had heel vaak bloedingen en helaas niet alleen kleintjes. Een beetje is niet erg, snap dat mijn lijf er ook aan moet wennen, maar dit was niet leuk meer.



Miedo, mss wel een goed idee! Ga het voorleggen aan mijn ha.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dokter vertelde dat ik van kinderen nog veel meer hoofdpijn krijg dan van de pil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik had daar ook last van, ik kreeg voor de stopweek oestrogeentabletten van de dokter, die hielpen wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar ook last van tijdens mijn menstruatie, maar ik slik de pil niet eens.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Je kunt sowieso altijd doorslikken. En tegen doorbraakbloedingen kun je een iets zwaardere pil nemen van hetzelfde merk. Soms helpt het ook om een andere samenstelling pil te nemen
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie tips en adviezen. Ik ga eens goed nadenken. Ik heb op dit moment geen relatie en ik heb geen kinderwens meer, heb er al 2. Misschien moet ik eens nadenken over een andere vorm van anticonceptie. Of een tijdje stoppen met de pil, kijken hoe dat bevalt. Heb weer stof tot nadenken...
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met de pil, zou dus geen oestrogeen betekenen. Al anticonceptie zonder oestrogeen overwogen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven