Gezondheid alle pijlers

Vitamines, maakt het uit welk merk?

19-09-2014 17:16 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was net bij de supermarkt en bedacht me dat ik eigenlijk vitamines moet kopen. Niet gedaan, want ik vroeg me ineens af of het uitmaakt welk merk je koopt. Is een goedkoper merk minder goed dan een duurder merk en waarom?
Cum non tum age
Volgens een dietiste waar ik ooit was na een operatie maakt het niet uit.

Ik gebruik altijd multivitamine van Kruidvat en dat was volgens haar prima.
het enige waar ik op let is de manier waarop ik ze in neem, multivitamine tabletten word ik heel erg misselijk van.

Dus ik neem vaak de kauw variant 3 x per dag, op de 1 of andere manier verdraag ik die beter.
Wat ik me nou af vraag hè, waar komen die vitaminen vandaan? Ik bedoel; halen ze die uit fruitextract oid? Vooraal vitamine d, dat zit toch in de zon? Ik vind het altjid zo vaag van die supplementen (schrijf je dat zo?).
Alle reacties Link kopieren
Er zit wel degelijk verschil in! Je zult zien dat als je een duurder merk koopt, de hoeveelheid vitamine hoger is dan bij een goedkoper merk. Dus stel je koopt kruitvat eigen merk, en een goed a-merk, dan moet je om de hoeveelheid vitamine van het a-merk binnen te krijgen een paar eigen merk dingen slikken. Ik ben van mening dat eigen merk pillen bijna niks toevoegd. Zonde geld! Kun je beter op internet of bij een homeopathie shop betere kopen.
Alle reacties Link kopieren
en nu is het afwachten, tot iemand je komt vertellen, dat 'we' geen multivitamines nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:labor22 schreef op 19 september 2014 @ 18:31:

Ik ben van mening dat eigen merk pillen bijna niks toevoegd. Zonde geld! .Meningen hebben we niet zoveel aan, ik heb liever een linkje met bewijs. Van de consumentenbond bijvoorbeeld? Universiteit mag ook.
Duurdere vitamines zijn vaak hoger gedoseerd, en kunnen beter opneembare varianten van vitamines en mineralen bevatten. Zo heb je meer aan vit. D3 dan vit. D2 en is gecheleerd ijzer beter opneembaar dan de gewone variant. Ook bevatten ze meestal minder allergenen zoals gluten, lactose, soja etc.



Meer is trouwens niet per definitie beter. Wat voor multi voor jou geschikt is, hangt af van je voedingspatroon, leefstijl, lichamelijke belasting, wel of niet roken, etc. Ook moet je uitkijken met vetoplosbare vitamines (A, D, E) want die sla je op in je lichaam en een teveel daarvan kan schadelijke gevolgen hebben voor je lichaam. Een handige vuistregel is daarom: 3 maanden vitamines innemen, daarna 1 maand stoppen.



@StoraHuntur: veel vitamines kunnen tegenwoordig synthetisch nagemaakt worden. Vit. D zit niet in de zon, maar wordt door je huid aangemaakt als de zon erop schijnt. Maar het zit ook in dierlijke producten zoals vis en boter.
Alle reacties Link kopieren
Noa, heb je bepaalde klachten of zijn er tekorten geconstateerd?

Ik krijg bij de drogist altijd een prima advies, als ik uitleg wat ik zoek. Ik zeg bijvoorbeeld dat ik vegetariër ben. Dan adviseren ze me zuigtabletten met een hoog B12-gehalte, die door het mondslijmvlies worden opgenomen. Ze zullen geen tabletten met visolie adviseren.



Deze week zijn vitamines in de aanbieding bij Etos (2 voor de prijs van 1) en bij het Kruitvat. Die kan je prima kopen.



Maar... als je bloedarmoede hebt, kan je expliciet vragen om ijzerpillen die goed opgenomen worden en geen verstopping veroorzaken. En als je zinktekort hebt, kan je speciaal daarvoor een supplement met hoge dosering kopen.



Duurder is echt niet beter hoor. Solgar is een goed merk, maar geeft heel veel geld (jouw geld dus) uit aan promotie.



@lilalinda, de Consumentenbond vindt vitaminepillen overbodig voor de meeste mensen. http://www.innofood.org/n ... inepil-is-misleidend.html
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen klachten, maar ik eet geen vlees en heel soms vis. Ik had altijd het idee dat het goed is om een multivitamine ofzo te nemen. Ik slik trouwens wel omega 3 tabletten en ik heb het idee dat ik van dat spirulina spul fitter ben. Vraag me dus of of dat echt goed is of het placebo-effect.
Cum non tum age
quote:StoraHuntur schreef op 19 september 2014 @ 18:26:

Wat ik me nou af vraag hè, waar komen die vitaminen vandaan? Ik bedoel; halen ze die uit fruitextract oid? Vooraal vitamine d, dat zit toch in de zon? Ik vind het altjid zo vaag van die supplementen (schrijf je dat zo?).Door middel van Chemische synthese.



Zie ook http://www.goeievraag.nl/ ... dheid/vitaminepillen.2815
Vitamine
Alle reacties Link kopieren
quote:morrowind schreef op 19 september 2014 @ 19:17:

Duurdere vitamines zijn vaak hoger gedoseerd, en kunnen beter opneembare varianten van vitamines en mineralen bevatten. Zo heb je meer aan vit. D3 dan vit. D2 en is gecheleerd ijzer beter opneembaar dan de gewone variant. Ook bevatten ze meestal minder allergenen zoals gluten, lactose, soja etc.

dat van die hogere dosering zou kunnen (kun je alsnog uitrekenen wat voordeliger is) Dat van beter opnemen, heb ik nergens bewijs voor gezien. Laat me graag verrassen
Alle reacties Link kopieren
quote:mala8 schreef op 19 september 2014 @ 19:38:





@lilalinda, de Consumentenbond vindt vitaminepillen overbodig voor de meeste mensen.]klopt en hebben ze ook gelijk in
quote:noa schreef op 19 september 2014 @ 19:49:

Nee, geen klachten, maar ik eet geen vlees en heel soms vis. Ik had altijd het idee dat het goed is om een multivitamine ofzo te nemen. Ik slik trouwens wel omega 3 tabletten en ik heb het idee dat ik van dat spirulina spul fitter ben. Vraag me dus of of dat echt goed is of het placebo-effect.Volgens mij kun je weinig of geen vlees eten ook wel compenseren door andere voeding te eten, maar dat is een ander onderwerp. Dat zou je aan vegetariers kunnen vragen. Ik weet daar niet zoveel vanaf.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 19 september 2014 @ 18:26:

Wat ik me nou af vraag hè, waar komen die vitaminen vandaan? Ik bedoel; halen ze die uit fruitextract oid? Vooraal vitamine d, dat zit toch in de zon? Ik vind het altjid zo vaag van die supplementen (schrijf je dat zo?).Vind ik een goede vraag, heb ik me ook regelmatig afgevraagd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Merisi schreef op 19 september 2014 @ 21:22:

[...]





Volgens mij kun je weinig of geen vlees eten ook wel compenseren door andere voeding te eten, maar dat is een ander onderwerp. Dat zou je aan vegetariers kunnen vragen. Ik weet daar niet zoveel vanaf.Vitamine B12 wordt wel aangeraden voor vegetariers. Maar als je beetje vlees eet, kom je al snel aan je vitamines hoor
Alle reacties Link kopieren
Mijn vitamine b12 is de laatste paar keer elke keer gezakt, maar er bleek geen tekort te zijn op cel niveau. Dus soms is vlees eten blijkbaar toch niet afdoende.



On topic, volgens mij heeft het idd te maken met werkzaamheid, zoals morrowind al zegt. Zo doet ook magnesium oxide niet bijzonder veel voor je in tegenstelling tot magnesiumcitraat. En de oxide vorm is dan meestal de goedkope huismerkvorm. Ik zou dus vooral op ingrediënten letten..
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor van verschillende mensen (die dat dan weer van een deskundige hebben gehoord) dat Orthica een goed merk is op dit gebied.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 19 september 2014 @ 21:17:

[...]



dat van die hogere dosering zou kunnen (kun je alsnog uitrekenen wat voordeliger is) Dat van beter opnemen, heb ik nergens bewijs voor gezien. Laat me graag verrassenWaarom wil je zo graag bewijs in de vorm van (wetenschappelijk) onderzoek? TO stelt een vraag. Vraag jij jezelf af of, en welke vitaminen je moet slikken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 19 september 2014 @ 22:15:

[...]





Waarom wil je zo graag bewijs in de vorm van (wetenschappelijk) onderzoek? TO stelt een vraag. Vraag jij jezelf af of, en welke vitaminen je moet slikken?Als je even terugleest, is het Labor die beweert, dat een merk beter zou zijn. Ik heb daar nog nooit enig bewijs voor gezien, vandaar mijn vraag
Alle reacties Link kopieren
In de multivitamines van Kruidvat zit geen foliumzuur.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:kopjekoffie70 schreef op 19 september 2014 @ 22:25:

In de multivitamines van Kruidvat zit geen foliumzuur.Jawel hoor http://www.kruidvat.nl/kr ... mpleet-tabletten/p/57417#
Alle reacties Link kopieren
http://pure-essentials.nl/onze-winkel/



Hier haal ik mijn vitamine D en Snoezekinds visolie.

De eigenaar heeft veel kennis van zaken en hoewel de producten op het eerste oog duur lijken, zijn ze per hoeveelheid werkzame stof vaak toch goedkoper dan de drogist.



In een goedkope multivitamine zit bijvoorbeeld van vitamine C de adh. Die is voldoende om geen scheurbuik op te lopen, maar niet de optimale hoeveelheid.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zijn vitaminepillen niet gewoon een geweldig goed gemarkeringt product?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven