Gezondheid alle pijlers

Vocht achter trommelvlies

28-10-2011 01:08 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Na een flinke verkoudheid is mijn oor dicht blijven zitten. Volgens de huisarts komt dat door vocht achter het trommelvlies, en dat is weer veroorzaakt door een verstopte buis van Eustachius.

Ik heb nu een neusspray op recept gekregen en die gebruik ik nu 2 dagen.

Ik heb er nu zo'n anderhalve week last van. En ik lees op internet verhalen van mensen die er wel 6 weken last van houden of er zelfs nooit meer vanaf komen en dat die neussprays vaak niet eens helpen...

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die dit herkennen en hoe snel ze er vanaf zijn gekomen.

Want ik word er helemaal gek van, moet er niet aan denken dat ik dit nog maanden heb.. ik ben zo doof als een kwartel en als ik op bed lig hoor ik het maar suizen.. voel ook een druk met af en toe flinke steken..

Kan op het werk niet eens normaal met klanten praten want ik hoor vaak m'n eigen stem als een soort echo in m'n eigen hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb dit vorig jaar gehad.

Met die neusspray duurde het bij mij nog ongeveer twee weken voordat het echt 100% over was, maar het werd na een week al een stuk minder. De huisarts zei tegen mij dat het niet HOEFT terug te komen, maar dat de kans dat het ooit terugkomt wel groter is als het eenmaal een keer gebeurd is.



Veel beterschap, ik weet hoe bloedirritant het is!
Time spent with a cat is never wasted
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang had jij er last van voordat je aan de neusspray ging?

Had jij ook die Beclometason neusspray?

Bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Op internet staan vaak alleen de rampscenario's. Succesverhalen worden niet zo snel gepost....



Beterschap, goed blijven sprayen en veel stomen is het enige wat je kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit een tijdje terug ook en kreeg het advies van de huisarts om 3x per dag te spoelen met fysiologische zoutoplossing (zonder recept verkrijgbaar bij apotheek).



In het verleden heb ik ook neusspray geprobeerd, maar had het idee dat dit beter werkte. Sterkte!
Als je er heel veel last van hebt is een buisje misschien een optie.
Alle reacties Link kopieren
Mieomij, een buisje plaatsen ze niet zomaar. Na 1 verkoudheid ook een beetje vreemde optie.



Ik heb het vorig jaar ook gehad en het voelde alsof ik in het vliegtuig zat een paar weken lang.

Heel vervelend, maar niet zoveel aan te doen. Neusspray en stomen helpt redelijk. Gewoon even de tijd geven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een tijdje geleden gehad, vlak voor ik moest vliegen. Na een week naar de huisarts gegaan, die adviseerde paracetamol en neusspray. Dus dat braaf gedaan en 5 dagen later kon ik in ieder geval weer vrij pijnloos vliegen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit zelf al jaren.En ben nu doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Mijn buis van Eustachius werkt niet goed.

Aangezien mijn doofheid echt al jaren is moet ik dus buisjes.

Maar durf niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of 't enig nut heeft, maar ik heb dit gehad toen ik 5 was. Je hoort inderdaad niks meer. Toen heb ik buisjes gekregen. Ik heb het nu nog steeds als ik ziek ben elke keer. Dit gaat wel weer over na een nacht in uienlucht, doordat mn trommelvliezen nooit helemaal dicht zijn gegroeid.



Ik had door de KNO flixonase voorgeschreven gekregen (ook tegen duizenden allergieën) om mijn vernauwde buis van eustachius open te maken/houden. Hoewel dit enorm viel hielp en ik nooit meer oorproblemen had (zelfs niet met vliegen, toen 10 keer per jaar), kreeg ik er wel een bijna constant bloedende neus voor terug.



Tijdelijk zou zoiets misschien een oplossing kunnen zijn, om het allemaal even open te krijgen. Ik zou even langs de KNO-arts gaan. Je oren heb je nog langer nodig en niks horen is echt killing.
Ik heb het jaarlijks, om in paniek te raken is nergens voor nodig

goed de medicijnen gebruiken, alshet niet werkt terug gaan naar de huisarts, krijg je andere medicijnen..
Alle reacties Link kopieren
Meestal helpt een neusspray of inderdaad een zoutoplossing. Soms kan stomen ook helpen om vocht wat op andere plekken zit los te maken waardoor de werking van de buis van eustachius hierdoor niet meer of minder belemmerd wordt. Wat ik bij clienten zie ( werk in de hoortoestellen) is dat het dan meestal met een week of 3 a 4 over is.
Een vraagje dan over hoortoestellen voor apihin, als je al last heb van veel oorotnstekingen, is het dan nog aan te raden hoortoestellen daarbij te dragen?

En met hoortoestellen te gebruiken, druk je dan oorsmeer verder de oren in? ( bij mij moeten ze regelmatig worden doorgespoten)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit in 1 jaar 3x middenoorontsteking gehad. Was er met stomen (gewoon helder water) en Fluticason (neusspray) weer binnen 2-3 weken bovenop.



Paniek is niet nodig. Ik werk met drukverschillen en zou arbeidsongeschikt raken als ik er chronisch last van zou hebben. Dan zou ik pas in paniek raken.

Geef het een paar weken, stoom, spray en rust.
Alle reacties Link kopieren
TO,geef het z,n tijd,als je het niet vertrouwd ga dan terug naar de ha en laat je eventueel doorsturen naar de kno arts.



mijn man is voor 80% doof,heeft twee gehoorapparaten,is meermalen geopereerd en heeft geregeld oorontstekingen.

dus wees zuinig op je oren!



@redband,hij draagt z,n stereo ook als hij een ontsteking heeft,anders hoort hij niets.met druppels van de kno(otosporin)gaat zo,n ontsteking dan weg.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:wittelelie schreef op 28 oktober 2011 @ 08:20:

Ik heb dit zelf al jaren.En ben nu doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Mijn buis van Eustachius werkt niet goed.

Aangezien mijn doofheid echt al jaren is moet ik dus buisjes.

Maar durf niet zo goed.



Oei ik heb er vorig jaar één laten plaatsen! Laat je in ieder geval goed informeren, mij hadden ze namelijk niet verteld dat de verdoving invloed kan hebben op je evenwicht (of ik was er ontzettend high van.). Ik was al op weg naar huis en kon niet eens meer lopen! Alles om me heen bewoog. Ik was alleen want het kwam pas later opzetten, ervoor voelde ik me gewoon prima. Een rare gewaarwording en fijn als je dit van te voren weet! Ben blij dat ik mijn huis heb kunnen vinden!



Plaatsen vond ik geen pretje, maar het is het beste wat ik ooit voor mijn oren heb gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik heb dit momenteel ook, sinds zondag. Oorpijn, en 1 oor zit potdicht. Ik heb ook neusspray en oordruppels. (zelf, geen dokter)

Als kind veel oorpijnen gehad, buisjes e.d. ook allemaal. Dit is dus voor mij niet ernstig genoeg om naar dokter te gaan maar vervelend is het zeker. Zoals we kunnen lezen, kan het lang aan houden:(
@moeilijke naam, wie weet heb je last van oorsmeer, dán moet je wel naar de dokter voor uitspuiten.

@lisboa, dank je voor de info.
Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 28 oktober 2011 @ 09:41:

Een vraagje dan over hoortoestellen voor apihin, als je al last heb van veel oorotnstekingen, is het dan nog aan te raden hoortoestellen daarbij te dragen? Dat kan wel, maar aan te raden is dan een open aanpassing. Dat is een dun slangetje met een dopje erop waardoor er meer lucht bij het oor kan komen met een afgesloten oorstukje ( zo'n plastic malletje in je oor zeg maar).

En met hoortoestellen te gebruiken, druk je dan oorsmeer verder de oren in? ( bij mij moeten ze regelmatig worden doorgespoten)Door het dragen van hoortoestellen druk je oorsmeer inderdaad meer het oor in. Mensen die veel last van oorsmeer hebben kunnen ook het beste kiezen voor een open aanpassing, Hier zitten gaatjes in dus druk je minder ( maar nog steeds wel wat helaas) terug.
Dank je voor de info apihin.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisboa schreef op 28 oktober 2011 @ 13:38:

[...]





Oei ik heb er vorig jaar één laten plaatsen! Laat je in ieder geval goed informeren, mij hadden ze namelijk niet verteld dat de verdoving invloed kan hebben op je evenwicht (of ik was er ontzettend high van.). Ik was al op weg naar huis en kon niet eens meer lopen! Alles om me heen bewoog. Ik was alleen want het kwam pas later opzetten, ervoor voelde ik me gewoon prima. Een rare gewaarwording en fijn als je dit van te voren weet! Ben blij dat ik mijn huis heb kunnen vinden!



Plaatsen vond ik geen pretje, maar het is het beste wat ik ooit voor mijn oren heb gedaan!Heb je dan geen patientenfolder meegekregen? Slordig. Mijn zoontje heeft vorige week buisjes gekregen, en wij (ouders) kregen een algemene folder over trommelvliesbuisjes en dagverpleging. En die was niet alleen gericht op kinderen. Stond ook dat je na narcose best 24 uur niet alleen kon zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat veel reacties!

Ik ben sowieso heel vaak verkouden en heb meerdere keren per jaar bijholte ontstekingen en keelontstekingen. Ik word er af en toe helemaal gek van, maar zo lang een dicht oor heb ik nog nooit gehad, natuurlijk af en toe wel eens een dagje maar meer ook niet.

Ik ben een hypochonder dus gelijk als de dood dat ik er nooit meer vanaf kom.

Nog geen verbetering trouwens, heb af en toe het idee dat hij juist meer dicht gaat zitten. Vooral als ik 's morgens wakker wordt, dan zit hij potdicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven