Gezondheid alle pijlers

Voeding na amandeloperatie

30-09-2014 09:52 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word morgen aan mijn amandelen geopereerd. Nu vroeg ik me af wat jullie allemaal na deze operatie aten en drinken? Waren dit alleen ijsjes en water?



Men zegt dat je ook beter geen yoghurt en vla etc kunt eten, maar weet iemand hoe dit zit met soja yoghurt? Wil namelijk wel wat voedingsstoffen binnenkrijgen..



Alvast bedankt
Ga eerst maar eens ijs doen en kijk dan verder.
En verder is er prima info te Googlen.
https://www.amc.nl/.../Amandelen-operati...
Alle reacties Link kopieren
Succes...is niet niks op oudere leeftijd. Je zult snel genoeg merken wat wel en niet kan. Zorg in ieder geval voor veel waterijsjes in je vriezer..
Alle reacties Link kopieren
Oei... Ik was 19 en heb in eerste instantie inderdaad alleen water en ijs binnengekregen. Yoghurt móést van de vpk, maar die heeft mijn moeder indertijd stiekem weggegooid. Ik was ook heel beroerd, van de narcose, maar ook al het oude bloed in mijn (nuchtere) maag.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Zuivel bevordert de vorming van slijm. Eet geen bananen, die geven een brandend gevoel.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Lauwe thee met honing. honing is het toverwoord. Verzacht en reinigt.
Ik vermoed dat een paar dagen geen voedingsstoffen niet echt een probleem is hoor, dat kan je lichaam wel handelen. Overleg het met je arts. Verder merk je natuurlijk gauw genoeg wat je wel en niet kunt verdragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 30 september 2014 @ 10:48:

Zuivel bevordert de vorming van slijm. Eet geen bananen, die geven een brandend gevoel.Ik zou absoluut geen zuivelproducten nemen de eerste weken. Ik kreeg in het ziekenhuis ijswater. De eerste dagen zou ik ook geen lauwe thee nemen, is echt niet prettig. Ik heb de eerste week geleefd op appelmoes. Je ziet vanzelf waar je trek in hebt,
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond koud juist vreselijk. Lauw water wat het enige dat een beetje redelijk naar binnen gleed. En een paar dagen later zoete limonade, ben niet zo'n zoetert maar de smaak in de mond en keel was vreselijk.

En een paar dagen niets binnenkrijgen is echt geen ramp hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de ervaring dat als je snel vast voedsel eet de korstjes in je keel sneller loslaten dan bevorderlijk is.
Alle reacties Link kopieren
Idd echt geen melk producten dat geeft slijm en brand heel erg! Appelmoes en aardappelpuree kun je proberen! Het verschilt ook per persoon ik kon echt alleen slokjes water drinken met ijsklontjes, ijs beviel me niet en appelmoes prikte te erg en aardappelpuree kreeg ik helemaal niet weg!



Kippenbouillon kan ook als je het dan maar lauw op drinkt! Hoop voor je dat het meevalt ik ken iemand die kon na 3 dagen gewoon weer brood eten. Ik kon na een week net aan een bakje appelmoes weg krijgen



Succes
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Als je bang bent voedingsstoffen te kort te komen: Olvarit doet het leuk. Vooral de fruithapjes zijn prima te eten, maar de rest glijdt ook lekker weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:AlejandraLaura schreef op 30 september 2014 @ 12:38:

[...]





Ik zou absoluut geen zuivelproducten nemen de eerste weken. Ik kreeg in het ziekenhuis ijswater. De eerste dagen zou ik ook geen lauwe thee nemen, is echt niet prettig. Ik heb de eerste week geleefd op appelmoes. Je ziet vanzelf waar je trek in hebt,Dat moet je ook zeker niet doen, door die slijmvorming ga je hoesten en dat is ook niet lekker. Van een paar dagen vloeibaar eten krijg je niks, nou ja, je zult wat vaker moeten plassen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ijs ijs en ijs. Geen Banaan of yoghurt...echt niet doen. Is heel vervelend!

Wat ik wel weg kon krijgen na een dag of 3 is witbrood Zonder korsten en dan met roomkaas en zalm. Is lekker vet en vult dus goed en deed geen pijn en je kunt t goed fijnkauwen voor zover je kunt kauwen.

Het is echt een goede week flink afzien qua pijn en eten. Nog een tip...zet een wekker snachts elk uur voor een slokje drinken. Anders wordt je na een paar uur wakker en is het echt vervelend met een mega droge keel.

Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Ik at de eerste avond een zak van die haribocolaflesjes maar goed wie ben ik...



Gewoon water ijs en smoothies.

Na 2 dgn kon ik alweer aardig wat wegeten hoor. Goed je pijstillers blijven nemen ook al denk je dat de pijn minder wordt.
Alle reacties Link kopieren
hahaha ik kreeg een grote kaneelstok van een vriendinnetje toen mijn amandelen er een paar uurtjes uit waren gehaald, en had hem direct opgepeuzeld!



Maar inderdaad, de dokters raden ijs aan! Waterijs slikt het makkelijkst weg!
Don't Let a bad day make you feel like you have a bad life
Alle reacties Link kopieren
Waterijs, roomijs, perziken uit blik, wit brood zonder korstjes met smeerkaas. Kijk uit met honing, bananen, te heet eten, kruiden en alles met een scherp randje zoals chips. Heel veel succes! Ik heb ze op mijn 21e eruit laten halen. Houd er rekening mee dat je zeker een week uit de running bent en neem voldoende pijnstilling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven