Gezondheid alle pijlers

Wat doen jullie bij gebrek aan energie?

23-10-2014 15:44 24 berichten
Google is my friend, dat weet ik, maar ben benieuwd wat jullie zowat doen voor meer energie.



Al twee weken zit ik met gebrek aan energie. Morgen laat ik mij prikken op ijzertekort, hier had ik tijdens en net na mijn zwangerschap namelijk goed last van. Ik probeer mijn half uur per dag aan beweging te krijgen maar red het niet altijd. Gezond eten probeer ik, maar kies nu veel voor snelle energiegevers en wat makkelijk klaar te maken is. Sinds gisteren toch weer vitamines gaan slikken. Maar ik zit vast een vicieuze cirkel waar ik niet uit kom.



Ik ben niet zwanger en heb verder geen klachten, dus ik denk dat het gewoon gebrek aan energie is. Tips?
Ik slik er magnesium en zink voor en het helpt aardig.
Ik ga dan naar buiten. Ik merk het echt als ik de hele dag binnen zit. Voor mij werkt niks beter dan dat.
Als ik binnen ga zitten/liggen op de bank word ik echt bleeeeeee. Lekker naar buiten, fietsen, lopen en begin in de ochtend eens met een groene smoothie.
Geen slaapgebrek?
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat als je de hele dag in een duf kantoorgebouw zit?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Een beetje netniet, het vreemde: ik heb een baby van 4 maanden die heerlijk doorslaapt, en ik word midden in de nacht wakker... Ik word wakker en slaap vrijwel direct weer in, dus het kan wel dat ik geen doorlopende slaapcyclus heb. Ik ben doorgaans een heel goede slaper.
Alle reacties Link kopieren
Als ik weinig energie heb,dan zit ik de dag uit en ga ik vroeg slapen.meen warm bad tegen het einde van de dag helpt ter ontspanning.



Maar je schrijft dat je dit al dagen hebt. En in een kantoorgebouw zit. Misschien denken aan een carrière switch naar iets waar je meer energie uithaalt/ iets dat je leuker vindt?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik doe, of wat in elk geval bij mij duidelijk invloed heeft:

- Meer sporten

- Eerder naar bed

- Geen alcohol

- Gezond eten

- Geen TV laatste uur voordat ik naar bed ga, maar een boek

- Eerder opstaan

- Regelmaat in mijn dag brengen, elke dag zelfde tijd eten, zelfde tijd opstaan en zelfde tijd naar bed

- Meer buiten zijn (liefst in combinatie met sporten)



Pillen helpen helemaal niks voor mij.



Probleem is alleen dat ik al het bovenstaande vaak 3 weken volhoudt, en het dan weer druk krijg op mijn werk, en langzaam weer afzak in snel even een pizza in de oven gooien, te lang met een glas wijn voor de TV hangen, te laat opstaan, de hele dag druk zijn, hardlopen maar negeren, en dan loopt 't na een tijdje allemaal weer heel stroef. Totdat ik het licht zie, alles weer omgooi, en dan gaat het heel snel weer goed. Voor 3 weken...
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
@Anoniemex: ik heb net een carrièreswitch gemaakt van één kantoorbaan naar de ander. Ik loop wel in de pauze een half uurtje buiten - wel op een industrieterrein.



@Handigmetgeld: dat heb ik doorgaans ook en dan red ik het prima, maar nu kom ik er niet uit...
Minder graanproducten en (fruit)suikers eten.

Dagelijks een stuk wandelen.

B12 laten testen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 23 oktober 2014 @ 17:19:

Minder graanproducten en (fruit)suikers eten.

Dagelijks een stuk wandelen.

B12 laten testen.Dit!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
als je last hebt van ijzertekort is het goed om nog beter op je voeding te letten.



via google kun je een lijst vinden met voedsel dat ijzerhoudend is.
Daar had ik vooral in de donkere tijd last van, geen puf.



Als een mol leven, in het donker weg en in het donker thuis. De verplichte vakantie rond Kerst en Nieuw had ik nodig om op te laden. Na de wintersport ging het dan wel weer. Lang leven de lente.



Ik werkte de hele dag op kantoor, met van die zonwerende ramen. Toen ik voor mezelf begon ging ik 's middags wandelen met kind, zomaar een uurtje. Verder veel op kantoor.



Een heerlijke Kersttijd gehad, eindelijk was ik fit aanwezig.



Vanaf toen altijd een uur buiten, midden op de dag. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij werkt veel slapen en als ik niet slaap veel activiteit. Ik krijg dus echt veel energie juist van sporten maar ik moet daarnaast wel veel slapen. Gezonde voeding en eventueel tekorten laten vaststellen en aanvullen is denk ik altijd wel belangrijk.
quote:simone789 schreef op 23 oktober 2014 @ 18:08:

als je last hebt van ijzertekort is het goed om nog beter op je voeding te letten.



via google kun je een lijst vinden met voedsel dat ijzerhoudend is.

Dat klopt, daar heb je gelijk in. Ik drink geen melk bij ijzerhoudende voeding en pak er vitamine C bij voor extra opname. Maar ik eet heel erg weinig vlees en daar haal je vaak het meeste ijzer uit. Ik ben zo'n vegatarier probleem.



Morgen gaan ze me prikken op meerdere zaken, dus er zal wel wat uitkomen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
er is ook een lijst via google te vinden voor mensen die vegatarisch eten en ijzertekort hebben.



dus alle groenten en noten die dit bevatten. een hele lijst met lekkere dingetjes
Slapen, rusten, problemen logisch bekijken, prioriteitenlijstje bijstellen.
Meer (gezond) eten, leuke dingen doen waar ik energie van krijg.
Ik weet niet wat mensen zoal voor verschrikkelijks naar binnen slaan maar zelf heb ik nog nooit een verkeerd humeur gehad door schommelingen in het vitaminen- en mineralengehalte van mijn voeding. Ik weet zeker dat ik een maand op wittebrood en pindakaas kan leven en dan toch perfect gezond blijf.
En noten plus veel fruit eten.
Alle reacties Link kopieren
Is je vit. D laag? Kan heel goed de oorzaak zijn.
quote:blommit schreef op 23 oktober 2014 @ 19:48:

Ik weet niet wat mensen zoal voor verschrikkelijks naar binnen slaan maar zelf heb ik nog nooit een verkeerd humeur gehad door schommelingen in het vitaminen- en mineralengehalte van mijn voeding. Ik weet zeker dat ik een maand op wittebrood en pindakaas kan leven en dan toch perfect gezond blijf.Van een vit.D en B12-tekort kun je heel depressief en moe worden. En zo'n tekort kun je helaas ook oplopen als je gezond eet, want het heeft meer te maken met het opnamevermogen van je darmen dan je eetpatroon. Maar als je alleen pindakaas eet, krijg je in ieder geval voldoende vit.E binnen ;)
Alle reacties Link kopieren
het was of b6 of b12

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven