Gezondheid alle pijlers

Welke vorm van anticonceptie???

25-10-2014 09:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen condooms?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Er zijn best een hoop voor-het-zingen-de-kerk-uit kinderen
Condooms zijn misschien niet geweldig, maar een ongewenste zwangerschap is ook niet geweldig. Dus: in ieder geval condooms gebruiken tot je een keuze hebt gemaakt voor een andere anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met de pil doe je in overleg met de dokter wanneer je klachten hebt en een alternatief wilt voor anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een hoofdpijndagboek bij moeten houden? Ik had precies wat jij had en in overleg met mn huisarts ben ik toen een 3-fasenpil gaan slikken, omdat ik in bepaalde periodes kennelijk niet goed tegen bepaalde hormonen kan en in een 3-fasenpil zitten niet altijd dezelfde hoeveelheden.

Goed vaag verhaal ik weet dus niet meer exact hoe het zat Alleen: als je migraine krijgt door een bepaalde anticonceptiepil wil het niet zeggen dat je tegen geen enkele pil kan.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
...
Coïtus interruptus (voor het zingen de kerk uit)



Bij coïtus interruptus wordt de geslachtsgemeenschap onderbroken op het moment dat de man de zaadlozing voelt aankomen. Hij trekt snel zijn penis terug uit de vagina en zorgt dat de zaadlozing buiten de vagina plaatsvindt. Deze methode is zeer onbetrouwbaar.



Ten eerste moet de man erg oplettend zijn en veel zelfdiscipline opbrengen om net voor het hoogtepunt, de geslachtsgemeenschap te onderbreken. Ten tweede komt er voor de zaadlozing al wat voorvocht uit de penis. Dit voorvocht kan al zeer veel levende zaadcellen bevatten. Uit onderzoek is gebleken dat van alle honderd vrouwen die gedurende één jaar deze methode toepassen er 6 tot 47 zwanger worden.



bron: http://www.dokterdokter.n ... re-anticonceptiemethoden/



Is dus een prima voorbehoedsmiddel als je van kinderen houdt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gestopt met de pil vanwege de migraine. Doorslikken van de pil had geen effect en ben echt van ellende gestopt met de pil. Uiteindelijk 6 jaar volgehouden en steeds condooms gebruikt. Dat went vrij snel vind ik. Ivm zware menstruaties toch weer aan de pil begonnen, het eerste jaar ging dat goed, het 2e jaar kwam de migraine terug. Toen de Mirena laten plaatsen, deze heb ik nu een jaar en veel minder migriane. Ben er niet vanaf maar wel minder ziek van. Vooralsnog is de Mirena voor mij een goed alternatief voor de pil.
Alle reacties Link kopieren
Koperspiraal?
quote:meaki schreef op 25 oktober 2014 @ 10:31:

Koperspiraal?Wordt genoemd in de OP als zijnde geen oplossing?
Periodieke onthouding.
Een condoom mag dan vervelend gevonden worden, maar zwanger worden terwijl je er niet op zit te wachten is nog vervelender.



En het gebruik van een condoom went. Jarenlang gedaan, geen enkel probleem.



Ik zie het bezwaar niet.
Alle reacties Link kopieren
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven