Gezondheid alle pijlers

Wel/niet uitstellen ontsteking onder kroon???

05-08-2007 08:47 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Hoi Machie,

Zo te horen heb je een ontsteking in je wortelkanaal zitten. Heb ik zelf al een aantal keer gehad. Als je er mee blijft lopen heb je kans dat je vannacht al door de grond gaat van de pijn. Ik kan je alleen maar aanraden om vandaag nog de weekend-tandarts te bellen en meteen langs te gaan. Breng je dochter even naar de buren of zo.

Niet mee blijven lopen tot woensdag hoor, dit kan echt heel gemeen pijn gaan doen.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
De hele dag door Ibruprofen slikken lijkt me anders ook niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
Nee is het ook niet maar ik slik dat dus echt nooit dus voor een keer zal dat wel meevallen.



Ik heb de weekend tandarts gebeld en kan vanavond terecht om 9 uur. Dus ik kan dan net zo goed tot morgen wachten. heb net oppas kunnen regelen. Nou maar hopen dat ik direct terecht kan!
Ik moet je teleurstellen; je tandarts kan je hierbij niet helpen. Hij zal constateren dat de wortelpunten weer ontstoken zijn en daar meot een kaakchirurg aan te pas komen. Je kunt daar aandringen op een afspraak op woensdag. Bij mij was er goed te overleggen met de kaakchirurg. Wat die gaat doen is de wortelpunten 'schoonmaken' (afzagen) en dat moet door je kaak heen. Er moet dus gesneden worden. Klinkt allemaal heel erg dramatisch maar het is neit eng, en het is binnen 20 minuten gebeurd. Ik weet niet waar je woont, maar in het ziekenhuis in leiderdorp zit een hele fijne chirurg; ik ben bij hem geweest en heb nu hetzelfde probleem als jij ook hebt, en ben daarvoor al een keer in het Bronovo geweest en toen wilde ik liever dood dan dat ik er ooit nog heen ging. Toen ik aan de andere kant geholpen moest worden raadde mijn tandarts hem aan en ik heb de man na afloop een knuffel gegeven; zo blij was ik. Ik heb bu bij een andere kies weer hetzelfde probleem en ga over 2 weken op vakantie, dus wil wel daarvoor geholpen worden. Ik ga weer naar hem toe als dat mogelijk is.
Hoi Machie,



Ik heb dat een tijdje geleden ook gehad. Na een wortelkanaalbehandeling een fikse ontsteking aan de wortelpunt. Ik kreeg een antibioticakuur mee en een week later had ik nergens last meer van. Het is dus niet per se noodzakelijk dat je meteen naar de kaakchirurg moet. Waarschijnlijk dat een kuurtje ook helpt.



Sterkte!
Dat hoop ik voor je. Bij mij hielp het dus niet. Maar als je naar de kaakchirurg moet; schrik dus niet. Het klinkt allemaal erger dan het is. Sterkte!
Dat hoop ik voor je. Bij mij hielp het dus niet. Maar als je naar de kaakchirurg moet; schrik dus niet. Het klinkt allemaal erger dan het is. Sterkte!
Ik hoop het ook voor Machie. Ik heb het ook wel eens anders mee gemaakt, hoor. Dat ik naar de kaakchirurg moest. Maar echt Machie, je voelt er niks van! Tijdens dan, je kunt daarna nog wel last krijgen van napijn.
Napijn vind ik altjd zó goed te doen, je weet dan dat het al over is dus dat het ergste leed geleden is. Bij 'voorpijn' weet je maar nooit wat je nog te wachten staat...
Ja, dat is zeker waar, Whopper! De druk is er dan ook vanaf, dus je voelt alleen de pijn van een wond(je) dan.



Machie, weet je al wat je gaat doen? Uitstellen of gewoon meteen gaan?
Ik heb inderdaad ook 3 maanden geleden hetzelfde gehad. Wortelpunten ontstoken nadat het wortelkanaal al behandeld was. De kies met wortelkanaal is verwijderd. Je kan wel eerst om een antibioticakuur vragen om de ontsteking te verminderen. Het voordeel daarvan is dat het tijdens de behandeling daarna beter te verdoven is (een ontsteking kan je niet of nauwelijks verdoven).

Heel veel sterkte, ik weet hoeveel pijn het kan doen.

*;
Lapin, waarom heb je die kies eruit laten halen? Mijn ervaring is dat ie heel goed te redden is hoor, twee keer zelfs! Ik heb hetzelfde euvel 2 keer aan dezelfde kies gehad, en mijn tandarts zei; je kunt m er altijd nog uit laten halen. Bij mij zijn dus 2 keer de wortelpunten afgezaagd, en de kies zit nog heel stevig vast in mijn onderkaak. Nu is het dus de andere kant en ik hoop niet dat we daar opnieuw met het hele circus gaan beginnen....
Lapin, waarom heb je die kies eruit laten halen? Mijn ervaring is dat ie heel goed te redden is hoor, twee keer zelfs! Ik heb hetzelfde euvel 2 keer aan dezelfde kies gehad, en mijn tandarts zei; je kunt m er altijd nog uit laten halen. Bij mij zijn dus 2 keer de wortelpunten afgezaagd, en de kies zit nog heel stevig vast in mijn onderkaak. Nu is het dus de andere kant en ik hoop niet dat we daar opnieuw met het hele circus gaan beginnen....




Hallo Whopper,

Ik zat er net over na te denken voordat ik jouw reactie las. Mijn tandarts raadde me aan, na overleg met een andere tandarts, om de kies te trekken. Ik weet eigenlijk niet of de kies misschien nog te redden was, ik ben gewoon akkoord gegaan met het advies van de tandarts. Ik laat er binnenkort een implantaat op zetten, dan zie je er in ieder geval niets meer van. Kost je alleen een heleboel geld, jammer genoeg.;)
Alle reacties Link kopieren
Laat eerst onderzoeken wat het is want het zou ook echt alleen je tandvlees kunnen zijn. Ik heb nu tandvleesontsteking en dat doet vreselijk veel pijn. Spoelen met corsodil helpt.
voer eendjes geen oorlog!
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat bij de wortelkanaalbehandeling het uiterste puntje niet 'is meegenomen'. Dat kan dus gaan ontsteken.



Meteen naar de tandarts, bij mij is dit binnen 1 dag tijd een keer ontaard in een kaakontsteking. Dat wil je niet meemaken!!! Diverse keren kaakchirurg, gesneden, enzenz. Een wang zo dik dat mijn oog ervan dicht zat en HELSE pijnen!



Waarschijnlijk zal je naar de kaakchirurg moeten. Die boort een gaatje in je kaak om het puntje te behandelen. Klinkt eng en pijnlijk, maar is het absoluut niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat een tijdje geleden ook gehad. Na een wortelkanaalbehandeling een fikse ontsteking aan de wortelpunt. Ik kreeg een antibioticakuur mee en een week later had ik nergens last meer van. Het is dus niet per se noodzakelijk dat je meteen naar de kaakchirurg moet. Waarschijnlijk dat een kuurtje ook helpt.



Dat het helpt, dat klopt. Vroeg of laat zal de ontsteking echter terug komen als je er verder niets aan doet....
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar. AB, de kaakchirug, het mocht allemaal niet baten. En ja de ontsteking kan nog veeeeel erger worden
Alle reacties Link kopieren
Hier ook ervaring. Na zenuwbehandeling uiteindelijk apexresectie uit laten voeren. Ook dat mocht niet baten.



Bij mij komt het vermoedelijk uit mijn chronisch ontstoken bijholte (alleen aan die kant). Ook al twee keer van kaakchirurg naar KNO-arts gestuurd en weer terug...
Alle reacties Link kopieren
Euhm.... dit topic is van 2007, dus ik denk dat to ondertussen wel van de pijn verlost is haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven