Gezondheid alle pijlers

Wie is er nog aan de Nuvaring?

01-09-2014 21:09 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ondanks de negatieve berichtgeving (waarvan ik er vanuit ga dat dit overtrokken is) begin ik vanavond na een jaar gestopt te zijn weer met de Nuvaring. Ja ik ben me bewust van de risico's, ja ik heb de bijsluiter gelezen. Ik heb alleen in het jaar dat ik gestopt ben zó enorm last van serieuze acne gekregen dat ik de risico's ga nemen. Ik heb geen hart- of vaatziekten in de familie en zelf ook geen ziekte in die richting. Wel ben ik bang dat ik weer een monstertje wordt: altijd boos, stemmingswisselingen, in de stopweek half suïcidaal e.d. maar dat houd ik in de gaten en als ik me anders ga voelen stop ik er weer mee en ga ik kijken naar een ander alternatief. Iemand ervaringen met een soortgelijke situatie als ik?
Welke negetieve berichtgeving doel je precies op?



Ik heb de Nuvaring een tijdje gebruikt, maar mijn libido zakte tot onder het nulpunt, dus ik ben ermee gestopt.



De reactie op anticonceptie is erg persoonlijk, dus ik denk dat het sowieso een kwestie van uitproberen is tot je iets gevonden hebt dat bij je past.
Ik ken niemand meer die het nog gebruikt. Degene die hem gebruikte zweerde er in het begin echt bij, maar later vervloekte ze hem allemaal..



Laag libido, stemmigswisseligen, vaginale schimmels en idd verhoogde gezondheidsrisico's
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hem. Tevreden. Geen klachten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik gebruik m. Ik rook niet, geen hart en vaatziektes in de familie. Het is af en toe hectisch en dan is het fijn dat ik níet aan anticonceptie hoef te denken. En ik wilde gen spiraaltje want binnenkort kinderwens. En ik wilde ook niet gokken op de pil, want afgelopen jaar was een te hectische tijd.

Wel al 2 keer een schimmel gehad. Humeur valt denk ik wel mee, meer last van de stress op m'n humeur. Maar zeker weten doe ik t niet
Alle reacties Link kopieren
Mirena al geprobeerd?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Ik gebruik hem ook. Nergens last van. Chagrijnig of prikkelbaar ben ik mezelf al.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem zo'n vijf jaar gebruikt. Nu gestopt om eisprong op gang te brengen voor kinderwens.

Ik voelde me geweldig met dat ding. Inderdaad betere huid, in mijn stopweek voelde ik me super, en geen last van buikpijn en ander gezeur. Menstruatie 3 dagen, minimaal bloedverlies.

Ik hoopte dat ik nog wat af zou vallen als ik zou stoppen, maar ben zelfs aangekomen.

Kan bijna niet wachten om weer te beginnen.
Rien du tout, ou out de suite?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucifer1983 schreef op 01 september 2014 @ 22:50:

Ik gebruik hem ook. Nergens last van. Chagrijnig of prikkelbaar ben ik mezelf al.
Rien du tout, ou out de suite?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hem nu al 8 jaar... Nog steeds erg tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Ik, met alle tevredenheid
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 01 september 2014 @ 21:12:

Welke negetieve berichtgeving doel je precies op?



Ik heb de Nuvaring een tijdje gebruikt, maar mijn libido zakte tot onder het nulpunt, dus ik ben ermee gestopt.



De reactie op anticonceptie is erg persoonlijk, dus ik denk dat het sowieso een kwestie van uitproberen is tot je iets gevonden hebt dat bij je past.Deze negatieve berichtgeving bijvoorbeeld

http://www.volkskrant.nl/ ... Nuvaring-gevaarlijk.dhtml

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven