Gezondheid alle pijlers

Wie is ook ontevreden over zijn/haar huisarts

18-04-2014 20:06 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs op afspraak geweest bij mijn nieuwe huisarts, maar ik heb het idee dat mijn klachten niet serieus worden genomen, wanneer ik bij haar kom met klachten, dan is het altijd van dat er niets aan de hand is. Ik wil dus een andere huisarts. Dus heb ik vandaag een andere huisarts gebeld (een allochtoon) echter kreeg ik als antwoord dat hij geen patiënten meer aan neemt, verder heeft hij mij als advies gegeven om eerst nog eens met de oude huisarts te praten. Maar ik denk niet dat 't wat gaat helpen.



Nog een ding, ik liet mij bloed prikken en volgens haar waren mij waarden uitstekend, maar dat was helemaal niet zo. Mijn cholesterol waarden bleken een beetje aan de hoge kant.



ps. ik hoor vaak dat allochtonen ontevreden zijn over hun huisartsen. Vreemd
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Ik ben ook ontevreden over mijn huisarts. Maar wat heeft dat te maken met wel of niet allochtoon zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat je je niet serieus genomen voelt?

Als je huisarts zegt dat de cholesterol waarden prima zijn, waarom twijfel je er dan aan?

Ik weet niet of allochtonen ontevreden zijn over hun huisartsen, verschilt per huisarts en patiënt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet wat dit met allochtonen te maken heeft.



Maar als je ontevreden bent moet je inderdaad gaan praten, je huisarts kan je bezwaren niet ruiken. Ik zie trouwens niet in wat je huisarts verkeerd doet hoor.
Ik ben heel tevreden met mijn huisarts. Heel bekwaam en deskundig en neemt me zeker serieus.





Ik vind het trouwens ergerlijk dat je impliceert dat jouw ontevredenheid te maken heeft met je achtergrond en dat die achtergrond bij veel allochtonen de oorzaak is voor ontevredenheid. Verkapte beschuldiging van discriminatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:fairy1 schreef op 18 april 2014 @ 20:11:

Wat maakt dat je je niet serieus genomen voelt?

Als je huisarts zegt dat de cholesterol waarden prima zijn, waarom twijfel je er dan aan?

Ik weet niet of allochtonen ontevreden zijn over hun huisartsen, verschilt per huisarts en patiënt denk ik.Ik heb de uitslagen van de waardes voor de zekerheid opgehaald en daaruit bleek dat mijn cholesterol aan de hoge kant was.
Alle reacties Link kopieren
quote:justmeandyou schreef op 18 april 2014 @ 20:26:

[...]





Ik heb de uitslagen van de waardes voor de zekerheid opgehaald en daaruit bleek dat mijn cholesterol aan de hoge kant was.En wat is dat dan, nog wel binnen de normaalwaarden of er over heen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je dit ook met je eigen huisarts besproken of is het gewoon fijn om de discriminatie kaart te gebruiken op een forum.



Google is geen dokter, dus die cholsterol waarden kunnen nog steeds prima zijn ook al denk jij van niet.
quote:justmeandyou schreef op 18 april 2014 @ 20:26:

[...]





Ik heb de uitslagen van de waardes voor de zekerheid opgehaald en daaruit bleek dat mijn cholesterol aan de hoge kant was.wie heeft dat dan geconstateerd? Een andere arts?
quote:Scamp schreef op 18 april 2014 @ 20:29:

Heb je dit ook met je eigen huisarts besproken of is het gewoon fijn om de discriminatie kaart te gebruiken op een forum.



Google is geen dokter, dus die cholsterol waarden kunnen nog steeds prima zijn ook al denk jij van niet.My thoughts exactly. Trouwens Scamp, even OT, wie is de schilder van jouw Avatar? Die vind ik mooi.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt het zelf al. Aan de hoge kant dus niet buiten de norm hoog maar gewoon gemiddeld aan de hoge kant. Ik vind echt dat je hele topic aanstellerij is eigenlijk. Maar goed, als je je niet goed voelt bij je huisarts is het natuurlijk goed om te wisselen want je moet je wel op je gemak voelen bij hem/haar.



Vind het trouwens onzin dat je allochtoon autochtoon erbij haalt. Dat heeft nergens enige waarde in je verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft schreef op 18 april 2014 @ 20:30:

[...]





My thoughts exactly. Trouwens Scamp, even OT, wie is de schilder van jouw Avatar? Die vind ik mooi.

Ik heb geen idee liefje. Ik weet dat het de Bronte zussen zijn maar ik heb het plaatje van Google gehaald.

Ik ga even voor je speuren en dan stuur ik je een prive berichtje.
quote:Scamp schreef op 18 april 2014 @ 20:32:

[...]



Ik heb geen idee liefje. Ik weet dat het de Bronte zussen zijn maar ik heb het plaatje van Google gehaald.

Ik ga even voor je speuren en dan stuur ik je een prive berichtje. Zie je, ik dacht al dat het de Brontes waren, het lijkt een moderne interpretatie van hun groepsportret.
Je waardes kunnen wel iets aan de hogere kant zijn maar nog steeds normaal hoor.



Ik ben overigens ook totaal niet tevreden over mijn huisarts...Alles wil ze met homeopathie oplossen.



Buikpijn? Neem maar wat kamillethee..Die nacht werd ik met spoed geopereerd aan een blindedarmontsteking.



Rugpijn? Ga maar naar de fysio..Bleek een dubbele hernia te zijn die ook geopereerd moest worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op vrijdag 18 april 2014 20:34 Je waardes kunnen wel iets aan de hogere kant zijn maar nog steeds normaal hoor.



Ik ben overigens ook totaal niet tevreden over mijn huisarts...Alles wil ze met homeopathie oplossen.



Buikpijn? Neem maar wat kamillethee..Die nacht werd ik met spoed geopereerd aan een blindedarmontsteking.



Rugpijn? Ga maar naar de fysio..Bleek een dubbele hernia te zijn die ook geopereerd moest worden. Kijk dat is al heel anders natuurlijk. Als jij met dit verhaal een topic had geopend had ik je gelijk gegeven. Maar met to haar verhaal is gewoon niks mis.
Je bent ontevreden over je nieuwe huisarts want die doet altijd alsof er niets aan de hand is? Hoe vaak zie jij je huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Ik was niet tevreden over de vervanger van mijn uitstekende ha die er helaas mee stopte. Na een aantal keer niet serieus genomen te zijn moest mijn zoon met spoed met ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Hij bleek levensgevaarlijk ziek. En zij had me een paar keer weggestuurd met een "maak je niet druk het is je eerste hé"

Heb meteen een ander gekregen. Als ik die niet had gekregen had ik haar over d'r bureau getrokken. Stom wijf.

Eerder al problemen met haar gehad. Ik was verkracht en bleek zwanger Omdat ik 7 jaar niet zwanger was geworden en het niet zeker was of het van mijn toenmalige vriend was of niet wilde ik er over denken maar de optie abortus wel paraat hebben.

Bij het woord abortus was haar eerste reactie "had je niet beter aan de pil kunnen gaan dan" Echt ik stond met de bek open. Na heel geïrriteerd gevraagd te hebben of ze hééél misschien zich eerst ff in wilde lezen voor ze met zo'n opmerking kwam kreeg ze tranen in d'r ogen en dat ze het zo erg vond. Niet de opmerking maar het gebeuren. Tja daar heb je dus echt geen hol aan.

Kwam er niet veel dus heb het zo gelaten tot het incident met mijn pasgeboren zoontje. Toen was echt de maat vol.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet tevreden over mijn huisarts. Ik word altijd bloednerveus van zijn tactloze uitspraken waarin heel duidelijk naar voren komt dat ik van Venus ben en hij van Jupiter (van Mars had ik nog een beetje kunnen begrijpen door het boek ). Het is wel een heel kundig arts en goed met kinderen. Gelukkig heeft hij meerdere huisartsen in de praktijk dus afhankelijk van mijn klachten en mijn mentale toestand ga ik of bij hem of bij een collega.
Ik doe mijn best
quote:Wollstonecraft schreef op 18 april 2014 @ 20:30:

[...]





My thoughts exactly. Trouwens Scamp, even OT, wie is de schilder van jouw Avatar? Die vind ik mooi.Zou het Stella Vine kunnen zijn?
Mijn huisarts is een lieverd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft schreef op 18 april 2014 @ 20:30:

[...]





wie heeft dat dan geconstateerd? Een andere arts?Dat kun je zelf constateren wanneer je de uitslagen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wel over mijn vorige. Begon met "rust houden en paracetamol" naar fysio & tramadol naar morfine , en maar volhouden dat m'n rug wel ok was verder. Half jaar later stuurde die me toch maar door, maar bleef volhouden.



- rug was gebroken-
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ja joh? En van welke maatstaven ga jij dan uit? Die die je van google hebt gekregen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 18 april 2014 @ 20:42:

Je bent ontevreden over je nieuwe huisarts want die doet altijd alsof er niets aan de hand is? Hoe vaak zie jij je huisarts?Ik ben niet een persoon die vaak naar de huisarts gaat, maar dit keer voel ik mijn gezondheid echt achteruit gaan, dan wil ik graag dat mijn klachten serieus genomen worden. Het gaat hier wel om mijn gezondheid...
Waarom vraag je niet aan je huisarts waarom ze zegt dat de bloedwaardes goed zijn terwijl jij ze te hoog vindt? Dan vertelt ze je vast wel waarop het is gebaseerd.



Verder vind ik je allochtonen opmerking weird. Heeft niks met jouw probleem te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven