Gezondheid alle pijlers

Wortelkanaalbehandeling

30-09-2014 20:18 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen krijg ik een wortelkanaalbehandeling, maar ik zie vreselijk op tegen de verdoving. Vorige keer, bij alleen een gaatje heeft het bijna 8 uur geduurd voor hij uitgewerkt was.



Heeft iemand tips om dit ongemak te verminderen, want ik snap dat deze behandeling niet zonder verdoving te doen is. Doe ik bij andere behandelingen meestal wel.
Wees maar blij dat je verdoving krijgt, zonder is echt niet te doen.

Soms duurt het inderdaad lang voordat het weg is. Veel drinken kan wat helpen, evenals je wang/kin masseren. Maar dat is niet echt bewezen. Je zult het dus gewoon moeten uitzitten ben ik bang.

Ik heb een stuk of 12 wortelkanaalbehandelingen gehad de afgelopen jaren dus weet er helaas alles van. Het is even lastig maar dan ben je er weer van af
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me juist helemaal plat laten spuiten (en ben zo'n 7 keer op 'behandeling' geweest - 2 wortelkanaalbehandelingen achter elkaar, moeilijke wortels etc).

Je wil het echt niet voelen als ze je zenuwen raken. Had wel een doof gevoel in mijn mond, maar heb ook nauwelijks pijn gehad. Echt slissen en moeilijk praten was bij mij na een uur na de behandeling wel weer over.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad vreselijk irritant. Ik heb zelf geen ervaring dat ze zolang blijven werken dus kan je niet echt tips geven helaas.. Weet wel dat ik in een grijs verleden even een sigaret wilde roken met een verdoving, was ook niet zo'n succes.

Sterkte morgen!
Ik heb wel wortelkanaalbehandelingen gehad zonder verdoving, maar dat was bij een tand waarvan de zenuw al dood was. Met een levende zenuw zou ik het niet doen.

Tja, een verdoving is nu eenmaal ongemakkelijk maar zo erg is het toch ook weer niet?
Alle reacties Link kopieren
Zenuw leeft nog, dus wordt zeker met verdoving. Voorde behandeling zelf ben ik absoluut niet bang.
Aangeven dat het de vorige keer zo lang geduurd heeft, dan kunnen ze misschien minder geven en als het nodig is bij geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 30 september 2014 @ 21:01:

Aangeven dat het de vorige keer zo lang geduurd heeft, dan kunnen ze misschien minder geven en als het nodig is bij geven.Bedankt, hier had ik niet aan gedacht, ga ik zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
ik neem altijd na de behandeling een ibuprofen, want ik heb vaak als de verdoving is uitgewerkt nog pijn. ik ga daarna vaak tv kijken , lekker op de bank liggen.



slecht gebit hier, dus veel behandelingen gehad
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:fireandice schreef op 30 september 2014 @ 22:34:

ik neem altijd na de behandeling een ibuprofen, want ik heb vaak als de verdoving is uitgewerkt nog pijn. ik ga daarna vaak tv kijken , lekker op de bank liggen.



slecht gebit hier, dus veel behandelingen gehadIk heb dus altijd alleen last van de verdoving (en kaakkramp van de kaakklem) heb ook al heel veel behandelingen gehad, dus weet wel wat ik kan verwachten.
Alle reacties Link kopieren
En, hoe is het afgelopen?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Heb om minder verdoving gevraagd, kon omdat het een kleine kies was. Verdoving was vrij snel uitgewerkt gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Fijn! Een kleine kies kan vaak ook plaatselijk verdoofd worden, dat scheelt enorm. Ligt niet meteen je halve kaak plat.
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven