Gezondheid alle pijlers

Zonneallergie. Wat tegen doen?

07-06-2013 08:51 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook even goed of er olie in je zonnebrand zit, daar wordt het ook nog wel eens door veroorzaakt. Of andere stoffen, ik krijg de reactie bijvoorbeeld ook bij Nivea en Ambrev Solair, maar niet bij de allergy variant van piz Buin. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 07 juni 2013 @ 08:51:

Ik wil liever niet naar de dokter hier.

En ik zou het toch wel even doen. De Duitse gezondheidszorg is prima in orde, het is niet alsof je in de rimboe zit. En je hebt klachten en je bent zwanger. Júist niet zelf aan gaan rommelen dus, zou ik zeggen en júist wel naar de dokter!
Alle reacties Link kopieren
heb ook jaren zonneallergie gehad. Niets hielp, tot ik na een operatie extra vitamine D en calcium moest slikken, daarna nooit meer last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gehoord dat er een stofje zit in wortels en tomaten dat helpt je huid te beschermen tegen de zon. Misschien is het al te laat maar je kunt allicht proberen of het nog helpt. Het is tenslotte hoe dan ook gezond om te eten.... en gefeliciteerd inderdaad.



Overigens is het het beste om tijdens je zwangerschap uit de felle zon te blijven om pigmentvlekken te voorkomen nu je hormoonhuishouding overhoop ligt.
Lorem Ipsum
Als je het tijdens je zwangerschap hebt dan denk ik dat je er weinig aan kan doen. Ik raad je aan niet te veel met zalven te smeren dat voelt dan warmer aan op je huid, kies ala het kan voor emulsiea en gels.



Hier werkt alleen een licht therapie bij de dermatoloog om in de zomer maanden naar buiten te kunnen
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal! Heb man toch naar de apotheek gestuurd met jullie tips en zit nu te wachten tot hij terug is. Het is nog niet enorm erg maar als het wel erger wordt zoek ik wel een dokter op.



Overigens nooit eerder last van gehad. Is denk ik zwangerschaps gerelateerd.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Veel heel veel water drinken!

Bultjes ontstaan door een vocht tekort in de huid.

Verder kan je een goede vocht inbrengende creme/ masker gebruiken.



En die korreltjes in het gele buisje willen ook wel helpen. (maar is meer preventief volgens mij...)
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook altijd heel erg, maar dit jaar ben ik vroeg begonnen met vit. D te slikken en nu heb ik nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Dermacreme van biodermal helpt echt onwijs goed! Ik had het altijd onwijs erg! Wat ook goed helpt een een zonnebrand kopen zonder parfum! De sensitive soort.

Ik had altijd nivea of garnier en er schijnen stoffen in te zitten die allergieën opwekken! Het ruikt heerlijk maar het is gewoon troep! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Piz buin allergy inderdaad, lange mouwen dragen, koelen met komkommer of yoghurt. Heb het jarenlang gehad, is nu bijna over. Zie ook niet waarom je ermee naar de dokter zou gaan als je er niet zoveel last van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Beste lotgenoten,

Ik heb al jaren last van zonneallergie en ben er onlangs achtergekomen hoe ik het kan voorkomen. Daar heb ik toevallig gisteren een blog over geschreven. Ook benieuwd naar de oplossing, die mij helpt? Lees mijn blog: http://www.im-makeup.nl/wortelsap-tegen-zonneallergie. Ik hoop dat mijn tip jou ook gaat helpen.



Groet,

Irena
Alle reacties Link kopieren
Hooikoortstabletten helpen bij mij niet. Zonneblaasjesgel van het Kruidvat kalmeert alles enorm, bij mij werkt geen ander merk beter. Zonnebrand: merk P20, sindsdien geen last meer
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Je koopt het gewoon bij de Etos enzo, dus ik zou denken dat je het gewoon mee mag nemen. En volgens mij kun je het wel al preventief nemen ook. Misschien kan je de bijsluiter op internet vinden?
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Zal nog eens zoeken idd.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag je het gewoon meenemen,voor alle zekerheid in je koffer.

Ik slikte altijd preventief voor een zon vakantie en wel de dubbele dosis,vorig jaar niet gedaan en ik zag er uit als een schubben dier.

Ik las van het wortelsap dat ga ik morgen gelijk kopen,de temp gaat tropisch worden.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer altijd met de zonnenblaasjes zalf van Kruitvat. Werkt bij mij erg goed.



Om het te voorkomen ga ik 's winters zo eens in de week/eens in de 10 dagen onder de zonnebank om mijn pigment geactiveerd te houden. Helpt tot op heden erg goed maar daar heb jij nu natuurlijk geen fluit aan.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Zonneblaasjesgel van de kruidvat! Dat is het enige wat bij mij helpt!
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk luisteren naar wat je huid zegt: je krijgt kennelijk teveel zon in korte tijd op je huid, die dat niet gewend is.



Ik had het voor het eerst op mijn 18e in de mediterrane zon en nadien vaak in het voorjaar, de eerste zon. Nu ga ik nooit meer in de zon voor een uur of 3 a 4. Zonder smeren. Nergens meer last van. En moet ik onverhoopt toch eens op andere tijdstippen in de felle zon, dan kan het nog weleens voorkomen dat ik bultjes krijg en jeuk.



Wat ook uitmaakt is wat je smeert, maar daar hebben anderen al tips over. Ik heb bijv last van bepaalde bodylotions, maar niet van Dove firming, maar die is uit de handel (ik heb een voorraadje ingeslagen).



Het is niet altijd de zon zelf, heb ik gemerkt, maar vaak het soort zonnefilter of merk zonnebrand waar je last van krijgt. En het kunnen ook warmtebultjes zijn, had ik laatst in Barcelona (paar uur bij vertrekhal te overbruggen, daar kan je naar buiten en wat had ik het warm!). Ik hield vocht vast en enige wat hielp was idd water drinken en uit de zon gaan.



Vorig jaar hele zomer nergens last van gehad dus zonder cremes, door de felle uren te vermijden. Je zal zelf moeten ontdekken waar het hem in zit bij jou. Hormonen kunnen ook een rol spelen. Gedoseerd in de zon en uitkijken wat je smeert..

Factor 30 smeren zegt niet dat je 30x langer in die zon kan zitten. En ook in de latere uurtjes loop je een kleurtje op (ben nog nooit zo bruin geweest als vorig jaar na 4 uur pas in de zon!)..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven