Gezondheid alle pijlers

adhd stoppen ritalin ervaring?

30-07-2014 16:50 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week heb ik aan alle 2 de kanten een enorme druk bij mijn slaap van binnen naar buiten. Nou ben ik bij de arts geweest en nou blijkt bij mijn artemis temporal te zitten. Mijn bloed is helemaal schoon dus geen ontsteking of iets anders ernstigs in dat gebied. Dus nu is er uitgekomen dat het een bijwerking is van het gebruiken van ritalin ik gebruik 60mg per dag. Het is echt ongelofelijk 0,06 % van de mensen dir ritalin gebruiken heeft deze bijwerking. Zelfs mijn arts heeft dit nog nooit meegemaakt. Maar nu moet ik dus stoppen met mijn ritalin en dit maakt me echt heel angstig want dan word ik natuurlijk weer enorm druk in mijn hoofd enzo. Iemand ervaring met stoppen met ritalin vanwege bijwerkingen? En misschien overgestapt op iets anders? Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet overstappen naar Concerta?
Alle reacties Link kopieren
In concerta zitten dezelfde stoffen alleen daar zit een laagje omheen wat er voor zorgt dat het langzaam in je bloed komt. Zo heeft mijn dokter dat in ieder geval uitgelegd. Maar thanks voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Of medikanet? Ook iets in die richting. Zou het met je huisarts overleggen!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Inderdaad overleggen met je huisarts of nog liever met een psychiater. Er zijn wel medicijnen die niet werken op basis van psychostimulantia, zoals strattera. maar wij kunnen hier natuurlijk niet ruiken of die middelen voor jou geschikt zijn.



Wel vervelend zeg, dat uitgerekend jij zo'n rare bijwerking moet krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janna- schreef op 30 juli 2014 @ 17:32:

Of medikanet? Ook iets in die richting. Zou het met je huisarts overleggen!



Ook medikinet heeft dezelfde werkzame stof. Wat misschien zou kunnen is dexamfetamine.

Wie is trouwens de arts die het voorschrijft? Als dat de huisarts is kun je misschien vragen om een doorverwijzing naar de psychiater, die heeft meer kennis van de verschillende medicijnen die mogelijk zijn bij ADHD.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon slikte ook Ritalin, maar ik voelde mij daar niet fijn bij vanwege de mogelijke bijwerkingen. Ik ben er vorig jaar dan ook mee begonnen om hem LTO3 te geven, en te stoppen met de Ritalin. Goede keuze geweest!

Er zijn er nog meer in mijn familie die het gebruiken, met goed resultaat.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven