Gezondheid alle pijlers

angst nooit meer te slapen

29-08-2014 12:41 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik slaap al een tijdje heel slecht voor mijn gevoel helemaal niet voel me echt ellendig en heb er zon angst voor heb gedachten van misschien kan ik nooit meer slapen kunnen jullie me geruststellen ? Je valt toch altijd weer in slaap....
Alle reacties Link kopieren
Was je hier een paar dagen geleden ook niet?

En je slaapt niet? Geen minuut?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal misschien hazeslaapjes hebben... kunnen jullie me geruststellen?
Dit is het derde topic dat je hier over opent. Heb je al hulp gezocht?
Alle reacties Link kopieren
En wat zegt je huisarts?



Hoe oud ben je?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Al bij de huisarts geweest? Of hoop je dat je zo moe wordt van het openen van topics hierover, dat je lekker in slaap valt?
Alle reacties Link kopieren
neem maar van mij aan dat wanneer het lichaam 'op' is, je echt wel in slaap valt.



Ik heb last van iets chronisch en soms 4 nachten klaarwakker

Dan komt de man met de hamer echt wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het echt helemaal. Ik heb hier jaaaaaaren erge last van gehad en nu in mindere mate. Het komt nu alleen op als ik last van stress heb. Het bouwt zich als het ware op totdat er een onvermijdelijke angstaanval komt. En overdag voel je je zo beroerd, de dag duurt voor je gevoel eeuwen. Weet niet of jij dat zo voelt, maar dat heb ik dan wel. Ik heb het nu niet zo vaak, misschien 1 x per jaar. Wat mij hielp was juist verhalen op internet zoeken over mensen die niet kunnen slapen. Zo zie je dat er heul veel mensen zijn die een (langere) tijd weinig slapen. Je merkt dan dat je er niet dood aan gaat o.i.d.



Wat mij ook helpt (nog steeds dus) is therapie. Ik ga nu omdat het goed gaat om de 3 maanden er naartoe, maar als het even niet gaat kan ik altijd bellen voor een (telefonische) afspraak. Ik heb een ontzettend fijne therapeute.



Ipzo angsttherapie zit op een paar plekken in Nederland. Misschien ook wat voor jou.
Je kan de toekomst niet voorspellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:clautje1979 schreef op 29 augustus 2014 @ 12:44:

Ik zal misschien hazeslaapjes hebben... kunnen jullie me geruststellen?



Ga naar je huisarts. Die kan samen met jou kijken wat evt. de oorzaak is en of het zinvol is om tijdelijk bijv melatonine te slikken of dat met jouw angsten het beter is psych.hulp erbij te krijgen.



Het is heel vervelend en blijf er niet mee lopen. Van slaaptekort krijg je ook weer andere klachten.



Sterkte.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Melatonine gaat bij dit probleem niet veel uithalen denk ik. Als ik er last van heb, neem ik voor 1 avond een slaappil en na een nacht goed slapen heb je die cyclus doorbroken en zijn de angsten (voor een deel) weg.
Ik weet niet wat de onderliggende reden is dat je niet slaapt, maar ik weet wel dat de angst je alleen maar tegen gaat werken. Natuurlijk zal je niet voor altijd wakker blijven. Maar het is wel verstandig om hier hulp voor te zoeken, en zo snel mogelijk voordat je weer dagen verder bent en de angst alleen maar erger word.



Succes!
Volgens mij is TO in slaap gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je allemaal al geprobeerd om wèl in slaap te vallen?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor de reacties ik ben 35 en wel een beetje een angsthaas van nature ...
Alle reacties Link kopieren
Ben bij de huis arts geweest krijg er niks voor het probleem is dat ik me er te druk om maak dat ik denk nooit meer te slapen word er echt verdrietig Van hoop gewoon dat iemand me uit kan leggen dat je vroeg of laat toch wel in slaap valt
Alle reacties Link kopieren
Heel erg herkenbaar! Ik heb dit soms ook een periode, vaak als er voor mij iets in mijn ritme verandert. Bijvoorbeeld een nieuwe stage/baan of gewoon een paar weken vakantie hebben. Dan begint het 1 keer een hele nacht niet slapen omdat ik bvb in een ander ritme heb/ zorgen maak, en dan houd ik dat daarna onbewust in stand inderdaad door te denken: ik slaap nooit meer!!



MAar uiteindelijk zal je lichaam uitgeput zijn en val je wel in slaap, ook al kan dit soms lang duren. Het is een basisbehoefte die neemt je lichaam vanzelf over.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was zonder huisarts aan de bel trekken bij een psych. Leg het verhaal uit en zeg dat jouw huisarts het niet snapt. Het is bijzonder jammer dat jouw huisarts zo reageert, want het is echt zwaar klote als je het hebt.



En tuurlijk val je in slaap. Echt. Kijk naar mij, ik heb dit jaren in ergere mate gehad. Ik leef ook nog en heb in die tijd echt wel geslapen



Maar waar ben je precies bang voor? Dat je doodgaat als je niet slaapt?
Vanaf je veertigste gaat dit nog wel vaker gebeuren. Ooit gelezen en helaas moet ik constateren dat het klopt. Ik heb ook wel van die nachten dat ik niet slaap. Soms slaap ik écht niet, soms heb ik alleen het gevoel dat ik niet slaap maar word dan wel wakker van de wekker.



Als het me echt te gortig wordt, neem ik wel eens één of twee paracetamols, ga een half uurtje in een heet bad met een drupje lavendelolie en dan ga ik echt wel onder zeil. Maar dat moet ik dan wel op tijd doen, want die combi zorgt ervoor dat ik minstens 12 uur slaap. Dat is dus echt iets voor een vrijdagavond, rond achten.



Een rustig muziekje, en daar naar luisteren, of gewoon luisteren naar wat je buiten hoort, kan ook helpen. Melatonine helpt mij soms ook wel, maar van 2 tabletjes ben ik vervolgens drie dagen moe, ik ben er dus geen fan van.



Stoppen met koffie drinken, stoppen met piekeren (jaja......), voordat je gaat slapen opschrijven wat er die dag is gebeurd, de dag ´herkenbaar´ afsluiten met een vast ritueel en als je echt niet kunt slapen, sta dan op. Want je lijf moet wel leren dat het bed is om te slapen. Dus als dat niet lukt, sta dan op en ga iets rustigs doen (lezen, geen tv/pc/tablet/aaifoon).
Alle reacties Link kopieren
Nou waar ik bang voor ben is dat op een gegeven moment niet meer kan functioneren voor mijn zoontje kan zorgen en dat allemaal omdat ik denk dat ik nooit meer slaap maar dat kan echt niet he ?
quote:clautje1979 schreef op 29 augustus 2014 @ 14:49:

Nou waar ik bang voor ben is dat op een gegeven moment niet meer kan functioneren voor mijn zoontje kan zorgen en dat allemaal omdat ik denk dat ik nooit meer slaap maar dat kan echt niet he ?



Nee, dat kan niet.



Wat wel kan, is dat je gewoon minder slaap nodig hebt. Mijn buurvrouw slaapt standaard 5 uur per nacht (en 1x per paar maanden tukt ze dan een paar uur extra).
Alle reacties Link kopieren
Dus een mens valt uiteinde lijk altijd in slaap
quote:claudine1982 schreef op 29 augustus 2014 @ 14:39:

Ik zou als ik jou was zonder huisarts aan de bel trekken bij een psych. Leg het verhaal uit en zeg dat jouw huisarts het niet snapt. Het is bijzonder jammer dat jouw huisarts zo reageert, want het is echt zwaar klote als je het hebt.



En tuurlijk val je in slaap. Echt. Kijk naar mij, ik heb dit jaren in ergere mate gehad. Ik leef ook nog en heb in die tijd echt wel geslapen



Maar waar ben je precies bang voor? Dat je doodgaat als je niet slaapt?Je gaat ook dood als je niet slaapt.
Alle reacties Link kopieren
quote:clautje1979 schreef op 29 augustus 2014 @ 14:32:

Ben bij de huis arts geweest krijg er niks voor het probleem is dat ik me er te druk om maak dat ik denk nooit meer te slapen word er echt verdrietig Van hoop gewoon dat iemand me uit kan leggen dat je vroeg of laat toch wel in slaap valt

Let je op je voeding? 's Avonds geen frisdrank, koffie, suikerhoudend voedsel. Daar wordt je alleen maar wakkerder van.

Ontspanningsoefeningen, meditatie?

Heb je genoeg beweging overdag?
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 29 augustus 2014 @ 14:15:

Volgens mij is TO in slaap gevallen. OMG
I'm a goal digger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven