Gezondheid alle pijlers

bloed bij ontlasting/irritatie anus

15-09-2014 09:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
excuses voor het onsmakelijke onderwerp, maar nou ja, shit happens



Ik had vanochtend bloed bij/na mijn ontlasting. de kans is groot dat het een gesprongen adertje bij mijn anus is en dat er verder niet zo heel veel ernstigs aan de hand is. de doktersassistente was het hiermee eens, en ik hoef alleen een afspraak te maken als dit nog een keer gebeurt. en daar zit nu een beetje het probleem. ik moet op een dag gemiddeld 2 a 3 keer naar het toilet, maar er zijn ook dagen waarop ik rustig 5 keer ga. mocht het een gesprongen adertje zijn, dan krijgt die op deze manier natuurlijk niet de kans om te herstellen. dit had ik misschien beter aan de assistente voor kunnen leggen, maar toen zij mijn ergste paniek wat gekalmeerd had, ben ik vergeten verder te vragen.



mijn ontlasting is doorgaans niet hard, het tegenovergestelde daarvan juist, maar vaak vegen met toiletpapier zorgt er wel voor dat mijn anus regelmatig geïrriteerd is. het bloedt dan ook regelmatig een heeeeeeel heel klein beetje, maar absoluut niet vergelijkbaar met hoe het vanochtend was. waar ik nu naar op zoek ben zijn eigenlijk tips om die irritatie in de toekomst te voorkomen en/of tips om nu mijn gesprongen adertje sneller te laten herstellen. mocht ik die tips hier niet krijgen, dan kan ik natuurlijk alsnog een afspraak maken bij de huisarts, maar ik ben vast niet de enige die hier last van heeft (gehad).



alvast bedankt voor jullie hulp!
That's a fine looking high horse
Insmeren met sudocreme. Is waterafstotend en helpt bij herstel.

Heb je misschien een aambei? Bloed is helder rood?

Je kan ook aambeienzalf proberen, dat verdoofd iets.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, vrijwel altijd. Ook wel eens een paar keer naar de huisarts geweest, maar het is steeds hetzelfde oordeel: kloofjes en een ienieminie aambeitje. De last is van de kloofjes. Smeren is een optie, maar bij mij komt het gewoon snel weer terug.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook een keer gehad en had ook altijd dunne ontlasting en net als jij, ging ik meerdere keren naar de WC. Bij de dokter heb ik een doos met zakjes gekregen met extra vezels erin, waardoor je darmen de ontlasting wat dikker maakt en daardoor ging ik minder naar het toilet, waardoor ik ook een minder geïrriteerde anus had. Misschien is dat voor jou ook de oplossing, ik heb er erg veel baat bij gehad. Helaas weet ik niet meer hoe het heet, want het is al meer dan een jaar geleden dat ik het gebruikt heb. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Het is in ieder geval redelijk geruststellend dat het vaker voorkomt en dat jullie allemaal nog in leven zijn :p jullie hebben nooit gehad dat het bleef bloeden? daar ben ik nu een beetje huiverig voor; dat ik zometeen in college zit en een bloedspoor achterlaat.... het idee alleen al



het bloed is inderdaad heel helderrood, en ik heb voor zover ik weet geen aambeien, maar ben daar ook nooit op onderzocht.



liesje, ik heb die vezels (psylliumvezels zijn het, die van mij in ieder geval), maar ik krijg daarvan nogal krampen in mijn darmen. ook toen ik die vezels gebruikte had ik overigens last van irritatie, dus ik zie daar nog niet direct de oplossing. mocht ik hier heel erg last van houden, dan zal ik zeker overwegen die vezels weer te gaan gebruiken!
That's a fine looking high horse
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog nooit een rood spoor achtergelaten. Terwijl ik soms echt heel wat op het toilet achterlaat. Uit kloofjes komt ook helderrood bloed hoor, niet alleen uit aambeien. Die ontstaan ook echt pas bij heel hard drukken, bij mij dus een kleintje na de laatste bevalling. Voor de kloofjes smeer ik wel eens met Bepanthen, werkt voor mij het beste.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
kut, ik zette op het toilet net een klein beetje druk (geen ontlasting) en ook toen bloedde het. schrok daar toch wel een beetje van, dus ga toch maar weer de assistente bellen...
That's a fine looking high horse
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ik heb dit ook gehad en ik was ook echt wel serieus ongerust ze.

Ze hebben uiteindelijk bij mij een coloscopie gedaan omdat ik nog wel verdere darmklachten had en het bleken inwendige aambeien te zijn.

Het feit dat je zegt dat je vaak 3 tot 5 keer per dag naar de toilet gaat doet mij ook meteen wel een beetje denken aan prikkelbare darmen.
Ik heb net een afspraak gemaakt voor a.s. woensdag, zelfde probleem.

Al vrees ik dat het gewoon een ordinaire aambei is, doordat ik obstipatie heb gehad door m'n medicijnen.

Sterkte, hopelijk is het snel over!
Alle reacties Link kopieren
ik heb dus inderdaad een adertje dat springt, een fissuur. het is vervelend, maar niet gevaarlijk en het moet vanzelf weer over gaan. kon wel eventjes duren volgens de dokter. had me het tripje naar de huisarts dus kunnen besparen, maar het is toch wel een geruststelling dat het niet iets anders is.



springding, jij ook sterkte!
That's a fine looking high horse
Nou de aambei die ik had was toch weg, maar nu inderdaad ook een fissuurtje. Ik heb echt een fijne huisarts gelukkig, en ze hoefde alleen heel even te kijken.

Nu lidocaine zalf en toch maar weer macrogol.

Mèn wat doet het een pijn, ik zal zo blij zijn als het over is!!
Had ik al gezegd dat het pijn doet? Ik verga, ongelofelijk wat zo'n rottig kloofje kan veroorzaken. Ik denk dat ik maar wat PCM ga opgraven.
Isosorbidedinitraat-creme(ISDN) vragen aan de huisarts. Dat spul zorgt ervoor dat de bloedvaten in dat gebied verwijden waardoor fissuren sneller helen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven