Gezondheid alle pijlers

eczeem alternatieve behandelingen

18-03-2013 17:36 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, zijn er ook mensen met allergie/ eczeem, hopelijk nu zonder ;) die ervaring hebben met alternatieve behandelingen???



Even een klein stukje geschiedenis: als baby zat ik al onder de dauwworm, jarenlang zat ik van top tot teen onder het eczeem, ik heb het hele readeltje bij de dermatoloog al gehad, testen, injecties om weerstand op te bouwen, alle mogelijke hormoonzalven, diëten...het waren periodes van ups and downs, dan zat ik weer onder en dan waren het enkele plekken. Na mijn 18e ging het zich omzetten in ontstoken klieren in mijn liezen en mn oksels, die dan weer operatief verwijderd moesten worden.

Nu sinds een 1,5 jaar heb ik 1 hele grote eczeem plek onder mijn oksel, dus heb al mijn kennis weer erbij gepakt en ben aan de slag gegaan maar deze is hardnekkig, de plek word steeds groter en er komt ook wondvocht vanaf, dan is het weer rustiger en dan heel erg agressief, verschillende hormoonzalven willen niet helpen.Het komt nog harder terug. Het jeukt, het doet zeer, het voelt vies..... Dus ik stond voor de keuze om bij de dermatoloog licht therapie te krijgen of wat anders te gaan doen.... Goed omdat dat de kern niet weghaalt en het wellicht dan weer ergens anders terugkomt, heb ik besloten dat als laatste mogelijkheid pas te gaan doen.

Ik ben naar een homeopaat gegaan, mn bloed doorgemeten, tot de conclusie gekomen dat mn vitamine en mineralen waardes erg laag waren, dus hele doos pillen mee naar huis en wekelijks vita b12 injecties. Vol vertrouwen aan de slag gegaan. Echter na een paar weken de plek zit er nog steeds, de ene keer wat rustiger dan de andere keer.. maar ik word er echt helemaal gek van! Nu heb ik dus weer gekeken naar andere mogelijkheden....en er is heel wat aanbod....

maar aangezien het allemaal veel geld, tijd en energie kost...

Ben ik nu op zoek naar ervaringen, waarbij het echt heeft geholpen..............



Ik hoor het graag.



Liefs,
Alle reacties Link kopieren
Hoe is je voedingspatroon? Eet je veel suikers? Of zuivel? Eczeem is een hormoondingetje en staat vaak in verband met voedsel. Als je de oorzaak wilt vinden, zou ik daar eerst eens naar kijken en zorgen dat je hormonen in balans zijn (dieet van amber albarda of hormone balance diet)
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje heeft acupunctuur gedaan. En het hielp. Zij zat echt enorm onder het eczeem, tot bloedens toe.



Ik heb t zelf ook, maar is nu rustig.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
woepsie goeie tip van de acupunctuur man heeft lichttherapie gehad een paar maanden geleden en nu zag ik net een verse exceem plek op z,n rug.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
woepsie goeie tip van de acupunctuur man heeft lichttherapie gehad een paar maanden geleden en nu zag ik net een verse exceem plek op z,n rug.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook eczeem patient helaas ;) ook af en toe opeens opvlammingen en dan ga ik liever in mn bed liggen tot t weer over is, maar dat kan niet helaas.

Ik denk dat je moet accepteren dat het een chronische aandoening is waar je mee zult moeten leren leven. Je hebt zeker nog niet alle behandelingen gehad, ook niet bij de dermatoloog.

lichttherapie zou erg goed kunnen helpen op die ene plek die nu een beetje chronisch aan t worden is. Verder zul je je altijd goed moeten insmeren met vethoudende zalven meerdere malen per dag en zeker na het douchen.

Ze zouden je ook nog kunnen behandelen met prednison achtigen.



qua alternatieve therapie, ik heb zelf eens goed lopen kijken wat er nou aan bewezen behandelingen buiten de reguliere geneeskunst is. Eigenlijk zou ik me persoonlijk alleen maar durven te wagen aan accupunctuur. Zomaar vit b12 injecties of gaan klooien aan je eetpatroon vind k wat ver gaan als niet is bewezen dat het helpt en vooraf duidelijk is wat de eventuele nadelen en bijwerkingen zijn van zo'n behandeling!
Mijn zoontje heeft van kleins af aan ook eczeem; oksels, binnenkant ellebogen, knieholten etc. Op een dag zaten zijn onderarmen ook helemaal vol. Hij heeft heel veel baat gehad bij een mora-therapeut mora-therapeuten nederland die een dieet voorschreef. Na 4 weken was álles weg! Dieet hebben we langzaam afgebouwd. Wanneer de eczeem weer op begint te komen laten we hem weer meer dieet-dingen eten en drinken maar dat komt -gelukkig- vrij weinig voor.

Tijdens heftige eczeem: badderen met selsun.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Eliminatie-dieet zou ik ook proberen. Stapje voor stapje nieuwe voedselprodukten introduceren, en kijken hoe je huid daar op reageert. Ongelofelijk bijvoorbeeld waar allemaal alleen al suiker inzit .

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon, bleek intolerant voor voedsel, zoals suiker en chocolade en combinatie met stress.

Wanneer hij stress ervoer kon hij veel voedsel niet verdragen, enorme eczeem!

Wanneer alles op rolletjes liep kon zijn lijf wel die voedselproducties aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer sinds kort cocosolie op mijn plekken, werkt goed.

Verschillende dieeten geprobeerd, eigenlijk niks wat hielp, stress maakt het bij mij erger.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Het kan zijn dat het ontstoken is met een bacterie. Een antibioticumkuur kan dan helpen. Het gaat er niet definitief door weg, maar wordt wel behoorlijk teruggedrongen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met NAET-therapie voor mijn allergieën en weet dat er ook met eczeem vaak resultaat geboekt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, allemaal tot zover al super bedankt voor alle reacties!!!



Ik heb wat rondgesnuffeld en ik wil graag een keuze gaan maken uit 1 van de volgende opties;



- Chinese kruidentherapie en acupunctuur;



- Regressie/hypnotherapie;



- NAET, EFT, EMDR therapie;



- holistische gezondheidstherapie



- biodynamische lichaamstherapie



Graag hoor ik jullie ervaringen in deze.



Ik heb acupunctuur en NAET al voorbij zien komen....

Kunnen jullie hier wat meer over jullie persoonlijke ervaring vertellen hoe dat in zn werk is gegaan/gaat en hoeveel behandelingen je dan nodig hebt?



En voor de overige reacties.

Zoals ik al zei met die jaren ervaring weet ik wel waar ik op moet letten om het te verminderen/verlichting kwa de indeling in mijn huis, kwa spullen die ik gebruik, dingen die ik eet enz enz. Ik ben veel met sporten bezig dus ook met voeding.

Zelfde verhaal als met al die cremes, ik heb een hele lijst gehad aan hardnekkige cremes van kuren, tot aan pillen en antibiotica, het onderdrukt, smeert dicht..

Ik wil me ook niet geheel focussen op die oksel, het is voor nu enkel een broedplek, straks is er weer wat anders, de oorzaak zit toch ergens in je systeempje, dat zoiets er uit komt.... Vandaar dat ik nu op zoek ben naar iets anders.......



Kijk stress is zeker niet goed voor je, en niet voor je huid...dat weten we allemaal. Maar ja, ik ben alleenstaande moeder en zelfstandig ondernemer......... beetje moeilijk om kalm en rustig door het leven te gaan :D Ik wil graag een poging wagen om te gaan werken aan de oorzaak.......Ik hoop dat ik hier die antwoorden kan vinden.



Liefs en alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, dubbel...
digijuf wijzigde dit bericht op 19-03-2013 13:18
Reden: dubbel gepost
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
IK heb NAET behandelingen gehad voor allergieën. De eerste keer werd getetst waar ik allergisch voor was. Dat gaat m.b.v. spierspanningstesten. Ik wist van een aantal dingen dat ik er allergisch voor was, maar er kwamen nog meer dingen uit. Per behandeling werd 1 stof/ ding aangepakt waar ik allergisch voor was. Vervolgens mocht ik 24 of 36 uur (afhankelijk van de ernst van de allergie) niet met die stof in aanraking komen. Dat betekende vaak een heel strak voedingsvoorschrift voor de duur van de behandeling, dus bijv. 24 uur geen producten waar ijzer inzit, of een bepaalde vitamine. Dat was soms best heftig, maar ik was gemotiveerd en daardoor lukte het wel. Bij sommige stoffen betekent het ook dat je er ook geen fysiek contact mee mag hebben (bij iets als ijzer best lastig!). Na een week werd dan getest of de behandeling was aangeslagen. Meestal was dat zo, maar soms moest het nog een keer.

Het aantal behandelingen hangt af van hoeveel allergieën er naar boven komen en hoe goed de behandeling aanslaat.

Het heeft mij wel enorm geholpen! Toen ik startte, zat ik onder de galbulten, toen ik stopte met de behandelingen had ik alleen een milde hooikoorts over.



Ik had geluk dat de therapie door een vriendin gedaan werd 'n mijn aanvullende verzekering een deel vergoedde. Daardoor heeft het me niet het volle bedrag gekost. Dat zou ik vooraf wel uitzoeken, want het is best kostbaar.

En: je moet écht gemotiveerd zijn! Sommige mensen houden het niet vol om bijv. 24 uur alleen rijstwafels en bloemkool te mogen eten en nemen dan toch een klein beetje in van iets dat ze niet mogen hebben. Of 24 uur geen kraanwater (wat dus ook betekent: 24 uur niet douchen...) Maar dan werkt het niet en dat is zonde van de behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Waarom houd je niet op met naar kwak mensen te gaan, als jou toch licht therapie is aangeraden?
het heet alternatief omdat het niet bewezen is. dus je geeft je geld uit aan iets waarvan nooit is aangetoond dat het helpt. Zonde van je geld
Alle reacties Link kopieren
Hi digijuf, dank voor je verhaal! Ik zal het eens laten bezinken.



Toetyfroety en sabbatical, kwakmensen??? De reguliere gezondheidszorg zijn toch wel de allergrootste geldtrekkers dacht ik zo! Wat denk je dat al die zalfjes en pillen kosten, en wat het allemaal doet met mijn lijf aan bijwerkingen. Het maakt me alleen maar zieker en lost echt niets op! Hier neem maar, smeer maar, doe maar..... En die lichttherapie is ook niet zonder risico's, lekker met al die stralingen op je lijf. Hup nog lekker wat pillen erbij in mn mik. En wat als ik dan volgend jaar weer ergens anders een broedplek heb, weer onder de bestraling??

En wat bewezen en aangetoond is enz... Je weet toch wel dat ze van hogere hand heel wat aandelen hebben in de farmacie industrie he...... Alles is geld mensen, denk eens na.

Ik ben het bewijs dat aantoont dat het niet helpt dus ik ga wat anders proberen, en als dat niet werkt, kan ik altijd nog lekker teruggaan naar de reguliere legale kwakzalvers.
Alle reacties Link kopieren
Nu sinds een 1,5 jaar heb ik 1 hele grote eczeem plek onder mijn oksel, dus heb al mijn kennis weer erbij gepakt en ben aan de slag gegaan maar deze is hardnekkig, de plek word steeds groter en er komt ook wondvocht vanaf, dan is het weer rustiger en dan heel erg agressief, verschillende hormoonzalven willen niet helpen.Het komt nog harder terug. Het jeukt, het doet zeer, het voelt vies....



Het hoeft geen "gewoon" eczeem te zijn.

Googel eens op "impetigo van Bockhart".



Twee jaar pijn en ellende bij de dermatoloog, totdat ik hiervan plaatjes tegenkwam in een dermatologie-studieboek. Na twee antibioticakuurtjes was het over.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Op de één of andere manier werkte homeopathie wel voor de pijn die ik eerst had van de impetigo, maar helaas werkte het niet om er van af te komen.

Maar dat de pijn verdween was al heel fijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het lastige is alleen, sem, als die alternatieve dingen echt werken dan staat de reguliere geneeskunde te popelen om die over te nemen. Dat gebeurt alleen niet. De reguliere geneeskunde staat er echt niet om te springen om jou alleen maar van alles aan te smeren, maar eczeem is gewoon een lastig probleem.

In elk geval is in de reguliere geneeskunde een dubbelblind onderzoek met controlegroep verplicht voordat een behandeling mag worden aangeboden. Helaas hoeft dat niet in het alternatieve circuit. Gebeurde het daar ook maar, dat zou veel schelen om onzin uit de markt te kunnen filteren. Er is geen enkele reden waarom een dubbelblind onderzoek niet zou kunnen. Al beweren veel alternatieve genezers van wel, maar ja, hun methode wordt ineens ter discussie gesteld dus logisch dat ze dat zeggen.



Ik zit ook mijn leven al onder het eczeem dus weet echt waarover ik praat helaas. Mijn ouders gingen met mij naar een homeopaat, dat hielp helemaal niets. Heb ook etherische olie geprobeerd, dat maakte het alleen maar erger.
Idem. Ook mijn hele leven allergisch en eczeem. Ook een uitstap gemaakt in het alternatieve circuit, je probeert toch van alles. Hielp niks. Weer terug gegaan naar de dermatoloog en met de juiste zalf, tabletten en zo nu en dan een kuur lichttherapie is het prima controleerbaar nu.



Ik heb zes jaar op derma gewerkt, veel mensen zien 'weggaan' omdat ze iets alternatiefs gingen proberen. Maar ook heel veel mensen weer zien terugkomen.



Het is gewoon een chronisch probleem. Als er wondermiddelen zouden bestaan, dan zou een dermatoloog met alle liefde dat voorschrijven. Maar... Die wondermiddelen bestaan niet.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 22 maart 2013 @ 19:05:

Idem. Ook mijn hele leven allergisch en eczeem. Ook een uitstap gemaakt in het alternatieve circuit, je probeert toch van alles. Hielp niks. Weer terug gegaan naar de dermatoloog en met de juiste zalf, tabletten en zo nu en dan een kuur lichttherapie is het prima controleerbaar nu.



Ik heb zes jaar op derma gewerkt, veel mensen zien 'weggaan' omdat ze iets alternatiefs gingen proberen. Maar ook heel veel mensen weer zien terugkomen.



Het is gewoon een chronisch probleem. Als er wondermiddelen zouden bestaan, dan zou een dermatoloog met alle liefde dat voorschrijven. Maar... Die wondermiddelen bestaan niet.Dit. eczeem is een chronische ziekte, niemand gaat je daar van af helpen ook de homeopaat niet.
Pappen en nathouden dus.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 22 maart 2013 @ 22:14:

Pappen en nat vethouden dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven