Gezondheid alle pijlers

een bezorgde mama

17-02-2009 14:13 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik maak me de laatste tijd erg zorgen om mijn zoontje. En ben benieuwd naar jullie visie en raad. IK zal hieronder een belld schetsen wat er met hem aan de hand is.

Mijn zoontje wordt sind 1 jaar exta gecontoleerd op zijn gewicht en lengte. Hij bleef nml. erg klein. Nu bleek in januari dat hij een flinke knik maakte in zijn groeicurve met name zijn gewicht kwam buiten de curve uit. Het buro raadde aan omdat hij ook regelmatig ziek was eens naar zijn keelamandelen te laten kijken. Dat is gedaan en die zijn twee weken geleden verwijderd. Van eind december tot deze ingreep was hij met wat daagjes ertussen voortdurend ziek, koorts, keelontsteking. hij heeft toen augmentingekregen. Ik dacht als die amandelen eruit zijn is dit probleem over maar helaas is dit dus niet zo. Het weekend na zijn amandelen kreeg hij wederom hoge koort (39,6). Dus wederom naar de huisartsenpost en waren zijn klieren erg groot in de hals, kaak. Deze huisarts dacht even aan Pfeiffer. Ze raadde aan om eens bloed te laten prikken en het door te nemen met de eigen huisarts. De volgende dag gegaan en bloed laten prikken. Geen Pfeiffer wel was zijn bezinking weer wat hoger (40) hb was aan de lage kant(6,4) en trombocyten van (580). Wederom vorige week donderdag gestart met antibiotica (claritromycine). Vrijdag en zaterdag ging het eindelijk wat beter maar helaas zaterdagavond wederom koorts. Je ziet dat hij niet goed in zijn velletje zit. Ook is hij 's nachts erg aan het zweten en dromen (koorts??) Verhoging blijft aanhouden. Nu wordt hij doorgestuurd naar de kinderarts waar hij over een ruime week pas terecht kan. Ik vind dit lang duren en vraag me af of we zo door kunnen blijven tobben en of dat geen kwaad kan???



Ik ben heel blij met raad en daad!!



een bezorgde mama
Alle reacties Link kopieren
Nog even zijn leeftijd dat is misschien handig hij is bijna 3 jaar oud!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik maak me de laatste tijd erg zorgen om mijn zoontje. En ben benieuwd naar jullie visie en raad. IK zal hieronder een belld schetsen wat er met hem aan de hand is.

Mijn zoontje wordt sind 1 jaar exta gecontoleerd op zijn gewicht en lengte. Hij bleef nml. erg klein. Nu bleek in januari dat hij een flinke knik maakte in zijn groeicurve met name zijn gewicht kwam buiten de curve uit. Het buro raadde aan omdat hij ook regelmatig ziek was eens naar zijn keelamandelen te laten kijken. Dat is gedaan en die zijn twee weken geleden verwijderd. Van eind december tot deze ingreep was hij met wat daagjes ertussen voortdurend ziek, koorts, keelontsteking. hij heeft toen augmentingekregen. Ik dacht als die amandelen eruit zijn is dit probleem over maar helaas is dit dus niet zo. Het weekend na zijn amandelen kreeg hij wederom hoge koort (39,6). Dus wederom naar de huisartsenpost en waren zijn klieren erg groot in de hals, kaak. Deze huisarts dacht even aan Pfeiffer. Ze raadde aan om eens bloed te laten prikken en het door te nemen met de eigen huisarts. De volgende dag gegaan en bloed laten prikken. Geen Pfeiffer wel was zijn bezinking weer wat hoger (40) hb was aan de lage kant(6,4) en trombocyten van (580). Wederom vorige week donderdag gestart met antibiotica (claritromycine). Vrijdag en zaterdag ging het eindelijk wat beter maar helaas zaterdagavond wederom koorts. Je ziet dat hij niet goed in zijn velletje zit. Ook is hij 's nachts erg aan het zweten en dromen (koorts??) Verhoging blijft aanhouden. Nu wordt hij doorgestuurd naar de kinderarts waar hij over een ruime week pas terecht kan. Ik vind dit lang duren en vraag me af of we zo door kunnen blijven tobben en of dat geen kwaad kan???



Ik ben heel blij met raad en daad!!



een bezorgde mama
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je advies op een forum als je je zorgen om je kindje maakt?

Wij kunnen het kindje niet zien, wij kennen je kindje niet.

Als moeder ken je je eigen kindje het allerbeste.

En als je voelt dat er iets niet goed is, en dat je voor je gevoel te lang moet wachten met een ziek kind op een afspraak bij de kinderarts, bel je huisarts gewoon op.

Je vraagt gewoon of je nog een keer langs mag komen omdat je er niet gerust op bent.

Wat ik denk dat een arts de enige is die je kan vertellen of het kwaad kan om nog te wachten met een afspraak bij de kinderarts of niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je advies op een forum als je je zorgen om je kindje maakt?

Wij kunnen het kindje niet zien, wij kennen je kindje niet.

Als moeder ken je je eigen kindje het allerbeste.

En als je voelt dat er iets niet goed is, en dat je voor je gevoel te lang moet wachten met een ziek kind op een afspraak bij de kinderarts, bel je huisarts gewoon op.

Je vraagt gewoon of je nog een keer langs mag komen omdat je er niet gerust op bent.

Wat ik denk dat een arts de enige is die je kan vertellen of het kwaad kan om nog te wachten met een afspraak bij de kinderarts of niet
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hallo ramiaatje,



Daar heb je wel gelijk in ramiaaje maar misschien dat iemad dit herkeent en daarbij ben ik gisteren bij de huisarts geweest afgelopen weekend op de huisartsenpost. We hebben een beetje het idee dat we de hele tijd met een kluitje in het riet worden gestuurd. ik vind het nml. niet normaal dat een kind zolang koorts heeft ondanks alle antibiotica etc.



Ik heb zo een belafspraak met de huisarts wederom om mijn bezorgdheid te uitten



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ja heb zo ook weer een belafspraak met de huisarts!! Ben gewoon bezorgd om hem. Ik vind het gek dat hij zolang al koorts heeft en dat de koorts terug blijft komen ook nadat zijn keelamandelen zijn verwijderd! Ik heb het gevoel dat ik niet veel verder kom en steeds maar pappen en nat houden.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je zoontje (en voor jou)! Ik heb helaas verder geen raad...........

Kun je misschien een zetpilletje geven om de koorts wat te verlagen?
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je zo weer even contact heb met je dokter!



Oh wat ik wel opvallend vind: je schrijft alles heel gedetailleerd op, behalve hoe oud je zoon nu is?
Alle reacties Link kopieren
Hij krijgt al weken regelmatig zetpillen voor het slapen gaan. Gisteravond was het weer helemaal prijs hij werd na een uur helemaal ijlend en bezweet van de koorts wakker. Toen toch maar weer een zetpil gegeven. Alleen dat lost dan wel de koorts op maar niet het probleem lijkt me!!
Alle reacties Link kopieren
Suiker laten prikken???
Alle reacties Link kopieren
Hij is bijna 3 jaar oud. Ik ben zelf verpleegkundige misschien vandaar die gedetaillerde beschrijving. Nu mijn eigen kind iets mankeert kan ik helemaal niet meer medisch nadenken en maak me alleen veel zorgen. Huisarts zou om twee uur bellen zit dus al weer ff te wachten.....
Alle reacties Link kopieren
Sien2, reageert je zoontje nog wel goed op paracetamol. De koorts zakt, maar gaat de pijn ook weg. ( Met weken paracetamol wil ik hooguit morgen een afspraak bij de kinderarts)



Hier bleek dochterlief een paracetamolverslaving te hebben, ( mijn zusje hoorde de symptomen en is verpleegkundige). Het advies van HA en KNO arts antobiotica en meer paracetamol. Wij hebben toen echt aangedrongen bij de huisarts en kno arts. Ineens konden wij nog diezelfde middag terecht. Toen wij bij de Kno arts kwamen schrok die man zich wild, trommelvliezen zijn doorgeprikt en de druk die daar achter zat. De rotzooi spoot het oor uit. De Kno arts heeft zich verontschuldigd en een hele sterke antobiotica kuur voorgeschreven. En wij hadden een meisje dat zichtbaar opknapte.
Alle reacties Link kopieren
Kan van alles zijn.

Wat ik je wel aanraad is om de kinderarts te bellen om te vragen of je niet eerder kan komen.

Vind trouwens dat je huisarts wel erg lang gewacht heeft met die verwijzing en een beetje aan het aanrommelen is.

Antibiotica hoor je pas te geven op het moment dat je de aard van een ontsteking weet omdat voor elke soort ontsteking er een andere antibiotica nodig is.

Wie weet is het wel een ontsteking maar reageert die niet op de antibiotica.

onze kinderarts zal altijd eerst kijken waar het precies zit voordat ze een behandeling starten en dat doet jou huisarts zo te lezen niet
Alle reacties Link kopieren
Schiet me trouwens ineens iets te binnen.

Keelamandelen zijn verwijderd maar kan het niet eens ontsteking van de neusamandelen zijn die uitstraalt?

Mijn oudste dochter klaagde ook over keelpijn en had een opgezette keel toen haar neusamandelen ontstoken waren.

Die zijn er later ook uitgehaald samen met haar keelamandelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook een idee is: bel de kno-arts op en vertel hem/haar over de aanhoudende koorts plus klieren nadat kortgeleden zijn amandelen zijn verwijderd. Ik zou zeggen dat ze hem hierover terug moeten zien ivm de mogelijkheid van een abces daar. Het is komt niet vaak voor, maar er is een mogelijkheid dat het daaraan ligt. Bovendien is de kans op iets kno-erigs erg groot bij zijn leeftijd en verkoiuden/keelpijn/koorts voorgeschiednis. Het kan bv ook oorontsteking zijn waarbij hij zo beroerd is.
Alle reacties Link kopieren
lee; een neusamandel ontsteekt niet zoals de keelamandelen, hij wordt wel groter bij continue verkoudheden en blokkeert de ademhaling en oorbeluchting, vandaar dat ie vaak wordt verwijderd. Echter: koorts verwacht je niet bij een vergrote neusamandel, tenzij hij oorontsteking daardoor heeft gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Hij is afgelopen vrijdag nog bij de kno arts geweest i.v.m de koorts maar keel zag er al weer beter uit. Ik heb een beetje het idee dat er misschien 2 dingen spelen de amandelen en iets anders. Huisarts belde net en wederom niets opgeschoten : ( baal zo erg!! Hij zegt dat ik na elke drie dagen koorts langs moet komen om te kijken?? Ook denkt hij dat hij alle virussen oppikt en omdat het virussen zijn de antibioticum niet werkt. Maar waarom loopt hij al die virussen op is dan mijn vraag?? En waarom kan hij niet gewoon eerder gezien worden op een acute hulp of zo iets dergelijks. Het is notabene een kind denk ik dan... Misschien ben ik te overbezorgd maar zie wel steeds dat witte koppie en een mannetje dat nog niet de puf heeft om te wandelen of iets dergelijks. Zo van me afschrijven doet by the way wel erg goed.....
Alle reacties Link kopieren
Even for the record. Binnen een week bij de kinderarts terecht kunnen is echt heel snel hoor. Meestal ben je een maand of twee wel zoet, zo niet meer.



.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je het echt niet vertrouwen, ga dan inderdaad naar de EHBO of bel rechtstreeks naar de kinderarts. Gewoon centrale nummer van het Ziekenhuis bellen en je dan laten doorverbinden met de assistent van de kinderarts zei iemand die dit wel vaker heeft gedaan en nooit zonder reden.

Zorg alleen wel dat je met goede argumenten komt. Dwz schrijf op hoeveel kuren hij in de afgelopen 6 maanden heeft gehad, hoeveel dagen hij koortsvrij is geweest en vertel dat er zonder paracetamol niet geslapen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan wel naar een ehbo van een kinderziekenhuis gaan. Als die in de buurt is tenminste.
Alle reacties Link kopieren
helaas moet je in deze regio altijd eerst langs de huisartsenpost!! Mijn man belde net en zei dat ik eens alles op papier moest zetten wat er de laatste tijd allemaal is gebeurd. Bedacht me net bijvoorbeeld dat hij gisteren ook flink heeft overgegeven. Je vergeet dat allemaal te zeggen!!
Alle reacties Link kopieren
Goed idee van je, zet alles even op een rij op papier.

En maak voor morgen een afspraak met je huisarts om dat door te spreken en je ongerustheid te uiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven