Gezondheid alle pijlers

een soort van 'vocht vasthouden'

20-04-2014 23:25 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,



Ik heb sinds dat ik de pil gebruik vlak voor mijn menstruatie last van vocht vasthouden (al 5 jaar). Tijdens mijn zwangerschap voornamelijk de laatste maanden had ik er ook last van. Wat eigenlijk normaal is. Ik ben 6 maanden geleden bevallen en nu nog steeds heb ik er last van.

Ik ben naar de dokter geweest en die zei dat het waarschijnlijk geen vocht is. Want ik heb het alleen in de ochtend last van. Vooral bij mijn handen en voeten. De dokter zei dat vocht vasthouden meestal in de avond voorkomt. Uit de bloedonderzoek is er niks uitgekomen. Voor de rest doet de dokter niets. Ik ben begonnen (al een maand) met gezond eten en sporten. Maar ik blijf er van last hebben.

Herken iemand dit? Wat zijn jullie ervaringen? Ik vind dit echt vervelend!



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel in de ochtend. Als je lichamelijk oke bent (bloeddruk, hartritme, vaten, etc) dan is het waarschijnlijk een eigenschap van je lichaam. Vocht vasthouden voor je menstruatie heeft een functie dacht ik.

Genoeg drinken, weinig tot geen zout (ons voedsel zit ongemerkt vol met zout) , en met je benen iets omhoog slapen zouden kunnen helpen. Niet met je benen in de lucht hoor gewoon een badlaken onder je matras leggen zorgt al voor wat schuinte.

En vochtafdrijvende middelen gebruiken is ook een optie, groene thee bijvoorbeeld!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie en tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook snel last van. Zeker in de zomer. Met name in vingers en voeten. Ik slik dan solidago van dr. Vogel.
ik neem het leven met een korreltje zout... schijfje citroen en een glaasje tequila
Alle reacties Link kopieren
@ melllll87: Heb je toevallig spataderen?
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven