Gezondheid alle pijlers

essure gehad

22-07-2014 11:48 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb vorige week een essure sterilisatie gehad. Het viel me 100% mee. Alleen wat vervelende krampen en wat steken bij het plaatsen van de veertjes. Maar het was binnen 4 minuten klaar.

Heb een uur na de tijd erge buikkrampen gehad. toen was de pijn over.



Alleen heb ik nu wat last van een soort bekkenpijn (net als bij de zwangerschappen) Beetje last van schaambeen, onderbuik, liezen en af en toe pijnscheuten op de plek van de veertjes.

Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik. Dit had ik tot ongeveer 3 maanden na de Essure.

Ook mijn eerste 3 menstruaties waren zeer pijnlijk.

Komt goed.
Herkenbaar, had ik ook. In het begin ben je je ook heel bewust van wat je allemaal voelt, of het ook anders voelt enz.
Alle reacties Link kopieren
Aafke, mag ik inbreken op je topic; weet je wat je essure gekost heeft, inclusief plaatsing en controle?

Waar ik woon is dit geen gangbare sterilisatie methode, en ik overweeg er een in NL te laten plaatsen. De prijs hiervoor varieert echter, en rondbellen is nogal een werk gebleken (financiele afdeling ziekenhuis en juiste persoon daarvan aan de lijn zien te krijgen, die hebben de gegevens niet zo even bij de hand, terugbelronde etc.)
Alle reacties Link kopieren
Tof, bij de Casa klinieken kost het 1450,-
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 22 juli 2014 @ 18:02:

Tof, bij de Casa klinieken kost het 1450,-

Dankjewel, Tickel! Als iemand anders nog andere bedragen weet, kun je me daar erg blij mee maken.

TO, alvast heel veel succes gewenst bij het afwachten van het verdwijnen van je klachten. Vier minuten behandeling klinkt in ieder geval positief!
Alle reacties Link kopieren
quote:tof schreef op 22 juli 2014 @ 20:48:

[...]



Dankjewel, Tickel! Als iemand anders nog andere bedragen weet, kun je me daar erg blij mee maken.

TO, alvast heel veel succes gewenst bij het afwachten van het verdwijnen van je klachten. Vier minuten behandeling klinkt in ieder geval positief!Heb je een regio voorkeur? Ik zie zat ziekenhuis sites waar je tarieven kunt opvragen via een contactformulier.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
@Tof; dat zou ik zo niet weten eigenlijk. Volgens mij wordt het gewoon vergoed.

Ja de ingreep was echt zo gepiept! Zou het zo weer doen.

Nu hopen dat de (lichte) klachten ook snel weggaan. Mn man blij dat hij niet hoeft
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in 2011 laten doen bij CASA Rotterdam en CZ heeft het voor me vergoed.
Alle reacties Link kopieren
St Jansdal Harderwijk pagina 74
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven