Gezondheid alle pijlers

glassplinter vinger

26-07-2014 11:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 1,5/2 weken geleden had ik een vaas laten omvallen en heb ik met het opruimen een stukje glas in mijn vinger gekregen.



Deze heb ik er toen voorzichtig uitgehaald en naar mijn idee is er niks blijven steken. Toch blijf ik soms nog wat last houden van die vinger en dat plekje, als ik wat beet pak bijvoorbeeld steek het een beetje.

Toen ongeveer week vrij weinig van gemerkt en vandaag werd ik wakker en zit er een klein bobbeltje op dat plekje, soort eelt achtig en lijkt het alsof er nog een stukje glas achter is gebleven. Als ik nu wat beet pak voel ik ook continue dat er een soort splinter zit. Dit allemaal moet dan wel heeeel klein zijn want ik kan amper wat zien, maar toch!



Ik heb al in een badje met soda gezeten maar voor mijn gevoel is het wondje ook niet echt open. Ik weet niet of ik er goed aan doe om erin te lopen peuteren, want wil ook niet dat dat stukje zich eventueel gaat delen.



Iemand enig idee hoe ik het eruit krijg? Toch maar hopen dat mijn lichaam het er gewoon uitzweert en dan maar badjes met soda elke avond?



Misschien is maandag de huisarts nog een goede, alleen daar ben ik de laatste maanden al paar keer geweest en die ziet me alweer aankomen met iets wat amper te zien is, dus los het eerst liever zelf op
Huisarts.
Ik denk dat ik het wel los zou peuteren en dan in een sodabadje.
Je lichaam zorgt dat her eruit komt. Zolang het niet gaat zwerven kun je het aankijken. En toch de huisarts even vragen, want als zo'n scherp stukje wel op de zwerf gaat, dan weet je niet waar het op zijn weg allemaal langs gaat. En tegen je huisarts zeg je dat je een 10 afspraken kaart hebt gekocht en die nu opmaakt
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het ook graag los peuteren alleen ben bang dat ik daarmee die splinter misschien nog meer kapot maak en dan nog kleinere stukjes heb
Alle reacties Link kopieren
@doreia hahaha, dat is wel een goede! Maar kan glas gaan zwerven in je lichaam?? ik dacht dat dat een fabeltje was!
Kan dat ik in het fabeltje geloof hoor. Maar ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Ook daar zijn huisartsen voor. En misschien hoef je niet eens langs te komen, maar kun je telefonisch al voldoende informatie krijgen van de assistente.
Je gaat voor zoiets toch niet naar een huisarts... Komt er vanzelf uit of je peutert het eruit.

Sta er altijd weer van te kijken hoe snel mensen hier op het forum 'huisarts!' roepen.

Die zitten daar dan vast ook elke week, pfff...
quote:Taralina schreef op 26 juli 2014 @ 11:23:

Je gaat voor zoiets toch niet naar een huisarts... Komt er vanzelf uit of je peutert het eruit.

Sta er altijd weer van te kijken hoe snel mensen hier op het forum 'huisarts!' roepen.

Die zitten daar dan vast ook elke week, pfff...Waarom reageer jij eigenlijk als er toch alleen maar poep uit je mond druipt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 26 juli 2014 @ 11:23:

Je gaat voor zoiets toch niet naar een huisarts... Komt er vanzelf uit of je peutert het eruit.

Sta er altijd weer van te kijken hoe snel mensen hier op het forum 'huisarts!' roepen.

Die zitten daar dan vast ook elke week, pfff...Dat dacht ik ook toen ik zo snugger was geweest om met een naaimachine door mijn vinger te naaien.. 3 weken later mocht ik de OK in om de achtergebleven stukken naald te laten verwijderen..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk komt het er vanzelf uit. Ik heb 2 jaar lang een scherfje in mijn duim gehad nadat ik volledig open geplukt ben door de co-assistenten (zonder verdoving!!!) tot ik door de aios heelkunde die veel medelijden kreeg werd verlost met een lekker spuitje lidocaïne haha.



Ze konden het niet vinden en ze kunnen het ook niet zien op een foto want glas is meestal niet loodhoudend (als ik het me goed herinner).



2 jaar later dacht ik: what in the world? En brak er een stukje glas door mijn duim naar buiten. Ik heb het toen wel opengepeuterd, toen zat het genoeg aan de oppervlakte denk ik.
Loepje, volgens mij heeft TO issues.
Gewoon even naar de huisarts gaan daar is hij/zij voor.



Je zegt dat je al vaker bij de huisarts bent geweest en als ik op je loepje klik zie ik meer gezondheidsvragen van je. Ben je misschien wat overbezorgd of is er telkens ook echt iets aan de hand? Als je je vaak zorgen om je gezondheid maakt bespreek dat dan ook met de huisarts als je toch gaat voor je vinger.



Beterschap en echt even naar laten kijken, dat moet er gewoon uit en het liefst zo snel en netjes mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 20 jaar een stukje glas in mijn hand zitten, nadat ik op een glas was gevallen. Ben er toen wel mee naar de huisarts geweest (het stak ook wel een beetje), maar die zei dat het vanzelf ingekapseld werd en dat gebeurde inderdaad. Je voelt nog steeds dat er iets in zit, maar ik voel er verder niks meer van.



Ik zou het nog even aankijken en alleen als het echt pijn doet of gaat ontsteken of zo naar de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging: nu ik je andere topics gezien heb, denk ik dat je inderdaad beter naar de huisarts kunt gaan voor een doorverwijzing naar een psycholoog...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven