Gezondheid alle pijlers

ik heb een lintworm -.-

20-09-2014 17:22 41 berichten
Afgelopen maand heb ik in Thailand vertoeft, en daar dus een lintworm opgelopen.



Ik herken het aan de klachten en de witte platte segmentjes in mijn ontlasting. Ik viel ook wat af en heb last van mijn buik.



Net dus tabletjes gehaald bij de kruidvat.. Ik moet tweemaal daags 3 tabletten nemen, echter zitten er maar 6 tabletten in het doosje. De winkels zijn hier nu dicht en morgen is het zondag, hoe schadelijk zou het zijn om een dag van het kuurtje over te slaan?



Ik vind het een heel naar onderwerp maar kom er zelf even niet uit
Spoed lijn huisarts bellen? Is altijd wel iemand beschikbaar die daar antwoord op kan geven...
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel dagen moet je dat nemen dan?
O wat naar zeg.



Zou idd even naar de dienstdoende arts bellen!!
Alle reacties Link kopieren
Is het niet handiger iets van de huisarts hiervoor te halen ipv het kruidvat ?



En ik zou de moeite doen naar een stad te rijden die morgen wel een kruidvat heeft die open is om daar de missende tabletten te kopen.
Alle reacties Link kopieren
En moet je niet gewoon 1 dag 2x 3 pillen slikken? Wat zegt de bijsluiter?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ja een kuur is nooit goed om te onderbreken. Ik had sowieso eerst de huisarts gebeld en anders inderdaad morgen naar de stad.
Huisarts!!! Mijn vriend had het bij terugkomst van een tropische vakantie en alleen de pillen via de arts hebben m er vanaf geholpen. Hij heeft daarvoor veel pijn gehad, dat gun ik je niet dus als de wiedeweerga naar de huisarts zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:salinarosseno schreef op zaterdag 20 september 2014 17:27 Ja een kuur is nooit goed om te onderbreken. Ik had sowieso eerst de huisarts gebeld en anders inderdaad morgen naar de stad.Hoe weet je hoe lang je moet slikken dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Je bent in de tropen geweest en je bent ziek. Je moet naar je huisarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
To, bel anders even de doktersdienst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Verkopen ze geen mebendazol bij de servicebalie van Albert Heijn?
Alle reacties Link kopieren
Langs de huisarts en de dienstdoende apotheek!
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat is op zondag bijna overal open.
verba volant, scripta manent.
Is het echt zo ernstig dat ik de spoedlijn ervoor moet bellen? Ik heb geen koorts en voel me relatief goed., beetje diarree en dus wat segmentjes van de worm ontdekt..



Is maandag naar de huisarts ook goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 20 september 2014 @ 17:34:

[...]





Hoe weet je hoe lang je moet slikken dan?Dat vroeg ik ook aan TO want dat zal wel in de bijsluiter staan.
Fijn dat de kruidvat inderdaad op zondag ook open is! Was ik even vergeten!
Oh sorry! Dat stond in de bijsluiter! Per soort worm staat aangegeven hoelang je moet slikken. 2 maal daags 3 tabletten dus, dat drie dagen lang. Als het dan niet over is de huisarts bellen staat er
quote:spaatje25 schreef op 20 september 2014 @ 17:48:

Is het echt zo ernstig dat ik de spoedlijn ervoor moet bellen? Ik heb geen koorts en voel me relatief goed., beetje diarree en dus wat segmentjes van de worm ontdekt..



Is maandag naar de huisarts ook goed?



"hoi, ik heb in het buitenland een tropische ziekte opgelopen, en nu overweeg ik maandag pas de huisarts te bellen"



Wat zou jij zeggen als een vriendin dat tegen jou zei?



En stel dat die HAP zegt: mevrouw, belt u maandag uw eigen dokter maar, dan zou ik persoonlijk nog steeds liever dat horen dan maandag door de huisarts meteen doorgestuurd te worden naar de SEH...
Hoe herken je de klachten en weet je dat het een lintworm is? Heb je dit al vaker gehad dan?
Alle reacties Link kopieren
Mebendazol is geen eerste keuzemiddel bij lintworm! Het kan zijn dat het helemaal niet helpt.

Bel de huisartsenpost!



Je hebt ook een sterk laxeermiddel erbij nodig!
Hang nu aan de wachtlijn van de huisartsenpost
Hoe weet je dat het een lintworm is?
Zojuist de huisartsenpost gebeld



De kuur die ik heb gekocht is de juiste (wel mebendazol). Geen spoed en als klachten aanhouden even langs de arts bedankt allen!
Omg, word ik nou genegeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven