Gezondheid alle pijlers

last van narcose?

16-04-2014 11:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden ben ik geopereerd aan m'n blaas. Ik heb een ruggenprik gehad maar omdat ik tijdens de operatie teveel voelden hebben ze me alsnog in slaap gebracht.



Sinds enkele dagen na de operatie heb ik diarree. Ene dag erger dan de ander, kan dit een gevolg zijn van de narcose? Afgelopen weekend geen last gehad maar sinds gister is het weer raak. Ik ben ook nog steeds heel moe en ben halverwege de dag uitgeput. Ik probeer niet elke dag te gaan slapen smiddags omdat ik bang ben dat ik daar heel erg aan ga wennen.



Herkend iemand dit en wie heeft er tips?
Nee ik herken het niet. Wel het moe zijn maar dat kan ook een gevolg zijn van de operatie zelf. Ik zou zeggen, bel je dokter als je je ongerust maakt. En bedenk dat die diarree ook gewoon door een virus kan komen. Hier was iedereen twee weken geleden ook geveld door een buikgriep.

Als je er de tijd voor hebt kun je tussen de middag toch best een uurtje gaan liggen als je daar behoefte aan hebt.
Ik herken het van mezelf niet (twee maal onder narcose geweest) maar mijn moeder had hetzelfde als jij. Iedereen reageert natuurlijk anders op een narcose middel.
Alle reacties Link kopieren
Ik was na een narcose ongelooflijk slaperig maar dat kan ook door de morfine geweest zijn.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Paar jaar geleden 4 operaties in een jaar gehad. Bijna het hele jaar slapend doorgebracht als gevolg van de narcose.

Ik word er nooit misselijk van maar vreselijk moe weken lang.
Ik wordt altijd heel blij van narcose, maar iedereen reageert anders op narcose.



Heb je ook pijnstillende medicatie gekregen? Zo ja, dan kan het ook heel goed daardoor komen. In dat geval kun je het best even met de huisarts overleggen.



Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog herstellende na een operatie. Ga jezelf alsjeblieft niet uitputten door niet toe te geven aan vermoeidheid. Wennen aan middagslaap doe je niet, as de behoefte er is gewoon doen. Je zal het snel genoeg niet meer nodig hebben, maar nu ben je roofbouw op je herstellende lichaam aan het plegen.

Verder: goed je rust pakken, gezond eten, vezelrijke voeding (door blaasoperatie kunnen je darmen ook van slag zijn, en dan zijn ze ook nog door de narcose stilgelegd, mogelijk gemanouvreerd tijdens de operatie, dus tel uit je winst), vitamines en mineralen zijn nu nog belangrijker dan anders.
Mijn kinderen zijn ook heel lang enorm moe na een narcose en twee hebben ook altijd diarree na een narcose. Herkenbaar dus.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag/ mocht je tot een jaar na een narcose geen bloed geven als bloeddonor. Dat laat wel zien hoe lang die na kan werken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Gezien het soort operatie heb je ws antibiotica gehad. Diarree kan daar een bijwerking van zijn.
Ben 2 weken geleden geopereerd. Begin nu pas energie te krijgen. Niet misselijk geworden maar wel onwijs moe. Ik sliep slecht de eerste 12 dagen maAr sinds 2 nachten slaap ik goed door.
Laat je bloed onderzoeken op B12. Narcoses hebben de neiging je B12 gehalte naar beneden te brengen. Als je gezond bent maak je het vanzelf weer terug aan omdat je het dan opneemt, maar 'n shotje B12 om dat proces te bespoedigen kan nooit kwaad natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties!



Ik heb inderdaad maar weer geslapen vanmiddag het was op zich geen enorm i grijpende operatie en duurde ook niet erg lang dus ergens voelt het alsof het dat niet kan zijn. Heb vooraf 1 pil antibiotica gehad en heb vaker bij een kuur diarree gehad maar niet zo lang als nu.



Ik denk ook dat ik veel te snel weer ben gaan werken, een week na de operatie ben ik gewoon halve dagen aan het werk (kantoorbaan). Ik voel me niet echt ziek op de meeste dagen en het voelt niet goed om thuis te zitten terwijl het druk is op werk en ik het idee heb dat het goed gaat. Weet ook niet goed wat ik nu tegen m'n baas moet zeggen, moet ik morgen gewoon weer gaan werken of toch nog paar dagen thuis blijven?
Zeggen dat je te snel weer bent gaan werken en dat je de rest van de week jezelf in acht neemt om te herstellen van de operatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen in het ziekenhuis pijnstillers gehad, volgens mij alleen paracetamol en iets tegen blaaskrampen. Thuis nog 1-2x pcm genomen en verder niets. Misselijk ben ik eigenlijk niet geweest maar m'n eetlust is wel zo goed als weg. Nou was ik al een slechte eter en dit helpt dus ook niet mee. Ik zal morgen de huisarts eens bellen, volgens mij heb ik al eens eerder een B12-tekort gehad dus het zou geen kwaad kunnen om dat eens te checken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven