Gezondheid alle pijlers

mijn vader is ziek

22-07-2014 17:22 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
We weten nog niks, alleen dat er iets zit achter zijn rechterlong. Hij is moe, afgevallen en klaagt over pijn bij zijn ribben aan de kant van die rechterlong..

Donderdag moeten we weer terug voor een echo, of scan dat ben ik even vergeten. Ik ga mee, wil niet dat hij alleen gaat.



Ik wil lamaa haar topic niet kapen, dus plaat is even een nieuw topic.



Ik ben er zó beduusd van, altijd had ik gedacht dat de man van beton was en minstens 100 zou worden.



Hij praat al over een tumor en is zijn spullen aan het het verdelen. Terwijl ik nog probeer uit te gaan van het positieve, er kan wel een litteken zitten na een longontsteking een paar jaar terug. Er kan van alles zitten, behalve een tumor..



Ik weet het even niet, ik heb nooit een band gehad met mijn vader, mijn vader is het type man wat nooit kinderen had moeten krijgen. Mijn jeugd was niet leuk en onveilig door hem, en nu nu huil ik tranen met tuiten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzekerheid, sterkte!



Alle reacties Link kopieren
Wat moeilijk die onduidelijkheid! Kun je het er met hem over hebben?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Jee sammie, wat moeilijk! Wat een gemengde gevoelens komen er nu bij je los. Natuurlijk huil je, dit had je nooit verwacht. Zorg goed voor jezelf, wees extra lief voor jezelf. En ik ga met je mee duimen dat het iets goedaardigs is!
Occam's razor
Dubbel moeilijk voor jullie allebei, Sammie00. Knap dat je met je vader meegaat naar het ziekenhuis! Opvallend hoe verschillend mensen er in kunnen staan als er zoiets aan de hand is. Optimisme kan helpen om er mee om te gaan.

Hou jezelf goed in de gaten meisje!!
Alle reacties Link kopieren
Als. Ik logisch ga nadenken weet ik ook wel dat er iets niet goed is, maar voor hem probeer ik de moed erin te houden ook al is dat lastig als hij al spullen aan het verdelen is.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte



Wat ook nog kan is dat er verschillende dingen spelen. Mijn vader bleek bijv diabetes te hebben naast een andere aandoening. Zoiets zou ook nog kunnen, dat er meerdere dingen spelen en dat hij moe is en afgevallen door iets wat best te behandelen valt.



Is er al bloedonderzoek e.d. gedaan?



Dat spullen verdelen lijkt. me ook wat vroeg maar kennelijk is het zijn manier om grip te houden op de situatie.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Er is al bloedonderzoek gedaan, de uitslag daarvan is nog niet binnen.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Sammie! Zit met mijn moeder in hetzelfde onderzoek en afwachtproces. Met dien verschil dat mijn moeder altijd een topmoeder is geweest en nog steeds. Maar dat maakt niet uit, je zult altijd je loyaliteit naar je ouders behouden. Ik las in een ander topic dat er meer zoals ons op het wachtbankje zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel allemaal. Ik heb nog geen andere topics durven lezen op de gezondheidspijler, bang om door te draven.

Eerst die scan/echo en dan pas mag ik verder kijken..



En dat kan dus inderdaad Moonlight, dat het iets anders is en daar probeer ik maar aan te denken.



En ciambella, afwachten is het moeilijkst, als er eenmaal zekerheid is kan er naar gehandeld worden..
Ik vind het mooi om te lezen hoe groot jouw hart wel niet moet zijn..ondanks alles wil je dit toch nog voor hem doen.

Ik hoop dat hij dat ook inziet.sterkte in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Tranen springen in mijn ogen...Dit had mijn verhaal kunnen zijn...ik een mijn vader hadden een haat liefde verhouding..en ik haatte hem vaak heel erg..Toen hij ziek bleek te zijn stortte mijn wereld in want het was toch mijn vader...en die dominante gevoelloze man takelde voor mijn ogen af...ik heb de 3 maanden dat hij ziek was constant gehuild..en nu na 9 jaar denk ik nog elke dag aan hem en bij een verhaal als dit verkrampt mijn buik...
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 22 juli 2014 @ 19:45:

Tranen springen in mijn ogen...Dit had mijn verhaal kunnen zijn...ik een mijn vader hadden een haat liefde verhouding..en ik haatte hem vaak heel erg..Toen hij ziek bleek te zijn stortte mijn wereld in want het was toch mijn vader...en die dominante gevoelloze man takelde voor mijn ogen af...ik heb de 3 maanden dat hij ziek was constant gehuild..en nu na 9 jaar denk ik nog elke dag aan hem en bij een verhaal als dit verkrampt mijn buik...







Hij zei/vroeg het vandaag nog 'ben ik dan zo'n vreselijke vader geweest'



Dan moet ik heel erg slikken, want ja hij heeft een heleboel dingen voor me verpest en moeilijker gemaakt..



Zijn ziek zijn maakt niet alles ongedaan, maar het is misschien de enige kans om hem als mens te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Als je vader echt ziek blijkt te zijn wil ik je 1 ding meegeven..zeg wat je wil zeggen en vraag wat je wil vragen.. Ik durfde dat niet omdat mijn vader dus altijd een tiran was..maar ik heb nu spijt dat ik niet gezegd heb dat ik van hem hield...en ik durfde niet te vragen of hij bang was voor wat komen ging. Zijn tirannieke houding verdween wel overigens.. De dag dat hij stierf hield hij zelfs mijn hand vast!!! Ik ben ook bij zijn overlijden geweest en dat vind ik wel fijn dat ik erbij was.



Heel veel sterkte to, ik hoop dat je hoe dan ook toch nog een beetje liefde met hem kan delen. Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, ik hoop dat het niet iets ergs is en dat jullie nog tijd krijgen om een betere band op te bouwen!
You only live twice
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heeft hij een ct-scan gehad en morgen zou daar al de uitslag van binnen zijn. Dat vind ik snel! Maar beter snel zekerheid dan nog twee weken niks weten..



Het is gek, ik ben met hem mee geweest en het is dan bijna 'oude jongens krentenbrood' zich totaal niet bewust van hoe zijn gedrag mij heeft gevormd of misvormd...



Heel dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of er mensen meelezen, maar vandaag kwam de uitslag.



Longkanker, rechterlong zit al vol, op de linker zitten ook al plekjes...

Volgende week moeten we naar de longarts, dan zullen er veel vragen beantwoord worden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Sammie : Sterkte! Ondanks het feit dat je band met je vader slecht is, zal je het er toch moeilijk mee hebben.



Ik weet niet of het zal gaan, maar probeer toch met je vader te praten over je gevoelens die je ten opzichte van hem hebt (gehad)

Het uitspreken van je gevoelens ( uiteraard niet op een kwetsende/verwijtende manier) zal je helpen met je verwerkingsproces ingeval van dat hij niet meer beter zal worden.



Hoop wel dat je vader ook WIL praten, ook over zijn gevoelens .De mijne wou dat niet en ik ben dan ook met veel vragen blijven zitten.



Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ach lieverd toch.



Veel sterkte voor jou & je vader.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Ach Sammie, wat een schok, het voelt heel onwerkelijk he? Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader, die van beton is gaat dood, dat besef is heel raar.



Ik wil hem bijstaan, redenen daarvoor zijn nog onduidelijk binnen mezelf. Maar mijn gevoel zegt dat ik hem deze weg niet alleen mag laten afleggen.



Van googelen word ik al helemaal niet blij, de prognoses zijn slecht, dus ik laat google even voor wat het is.



Het voelt alsof ik geen verdriet mag hebben, ik heb heel slecht geslapen, gevochten tegen m'n tranen.

Ik mag geen verdriet hebben..
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag dat niet? Het is je vader! Hoe dan ook, hij is een constante factor in je leven geweest en je houdt van hem ondanks dat het een rot vader was, meisjes willen toch altijd dat papa trots op ze is? Tenminste als mijn (meestal) rot vader trots op me was, groeide ik helemaal!

Alleen was dat trotse van korte duur...



Dat je hem bij wil staan had ik ook, hij ging altijd alleen naar afspraken en dan zorgde ik soms dat ik dan al in de wachtkamer zat.
Alle reacties Link kopieren
En nu zit ik te wachten terwijl m'n vader een pet scan krijgt. Hij was nerveus en bang en ik probeer positief te blijven..

Volgende week krijgen we de officiële uitslag en de prognose te horen. Ik weet het niet goed, probeer voor hem en m'n moeder optimistisch te blijven.

Maar hij heeft pijn en dat is wel slecht teken zeggen ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven