Gezondheid alle pijlers

narcose

29-07-2014 23:41 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik weet dat ik het aan de arts moet vragen en dat ga ik morgen ook doen, maar nu blijf ik maar malen en wie weet weet een van jullie het



Ik moet 3 operaties ondergaan 2 die bij elkaar horen maar blijkbaar niet tegelijk kan( in belgie doen ze deze operatie wel in een keer maar daar mag ik niet heen van de verzekering) en 1 hele andere.

Alle 3 zijn ze noodzakelijk, niet dat als ik het niet doe dood ga, maar ik heb veel pijn.



voor deze klachten ben ik bij 2 verschillende ziekenhuizen in behandeling en de kans is heel groot de alle drie de operaties vrij snel na elkaar gedaan kunnen worden omdat ik dan aan de beurt ben op de wachtlijst.



Nu is mijn vraag hoe snel achter elkaar mag/kan je onder narcose?

er zullen enkele weken tussen de operaties zitten trouwens geen dagen,



Ik weet namelijk niet wat ik als eerste moet laten doen, ik heb van allebei even veel last.



Morgen bel ik de dokter dus zal ik vast wel antwoord krijgen.
Dat weet nu een anesthesist.



Niemand hier kan jou helpen, want niemand kent jouw dossier of weet met welke middelen jij verdoofd gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig twee kennissen die in 4 weken tijd 2x/3x onder narcose zijn geweest voor verschillende operaties. Ze zijn wel vermoeider geweest dan na 1 operatie moet ik zeggen.

Maar of het voor jou kan weet ik niet, dat zul je morgen horen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn verschillende soorten narcose en dus kan niemand zonder jouw dossier te kennen daar een antwoord op geven.
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je inderdaad het beste aan de arts vragen.

Wel kan ik je vertellen als het echt nodig is dat de narcose niet direct het probleem is. Vanuit mijn werk weet ik dat iemand die bijvoorbeeld 's middags geopereerd is en waarbij een ernstige complicatie optreed zoals een bloeding of bijvoorbeeld een gewricht wat uit de kom is en als dat alleen operatief weer verholpen kan worden, dan kan het gerust zijn dat iemand 's avonds opnieuw voor OK gaat.

Lijkt me ook verschillend of je onder algehele narcose gaat of met een ruggenprik bijvoorbeeld.

Verder is het natuurlijk zo als je moet revalideren na een operatie je helemaal 'uitgerevalideerd' moet zijn om weer geopereerd te kunnen worden. Maar dat verschilt ook nogal of het verwijderen van amandelen, buikwandcorrectie of een knie-operatie is..
Ik dacht iets van 2 weken, maar kan per soort narcose verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Zal voor iedereen anders zijn.



Maar ik ben in 3 weken tijd 3 keer onder narcose gegaan, dus steeds een kleine week ertussen.

Daarvoor was ik nog nooit onder narcose geweest, maar ik heb me heel lang slecht gevoeld erna door de narcose.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de antwoorden.

Ik ben een stuk rustiger nu.

Ik hoorde van iemand dat het een half jaar was,

dat zou ik niet trekken qua pijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de anesthesioloog gesproken?



Het revalideren dat de voornaamste reden zijn om tijd tussen de ingrepen te plannen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een gesprek gehad bij de anesthesist? Die kan het je precies vertellen. Is een ruggeprik mogelijk (kan alleen onder de gordel)?
verba volant, scripta manent.
Dat kan de anaesthesioloog je inderdaad het beste vertellen. Het hangt er nogal vanaf hoelang je onder narcose gaat en in mijn ervaring is niet elke narcose gelijk. Ben recent heel soepel uit een 9+ uur narcose gekomen, terwijl ik nare herinneringen heb aan een andere narcose van nog geen 2 uur (aan het wakker proberen te worden dan).



Hoelang moet je per operatie onder narcose en kan er niets onder plaatselijke verdoving? Krijg ik voor mijn volgende (kleinere) operatie wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit in twee maanden tijd 5x geopereerd onder algehele narcose, maar de ene narcose is de andere niet, dus inderdaad zal alleen de arts er iets zinnigs over kunnen zeggen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik moest vorig jaar twee x achter elkaar onder narcose, diezelfde avond raakte ik bewusteloos wegens een hele lage bloeddruk, ik ben nog weken moe geweest.
Mijn vader is bij zijn eerste operatie 10 uur onder narcose geweest. Twee weken later nog eens vijf uur.

Voelde zich vrij snel goed. Het waren hersenoperaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven