Gezondheid alle pijlers

opbouwen paroxetine naar 20mg. Aankomen??

11-07-2014 18:00 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb even jullie advies en ervaringen nodig.

Ik heb 8jaar 20mg paroxetine geslikt. Op een gegeven moment ging het goed met me en wilde ik gaan afbouwen, dat is me toen gelukt naar 10mg. Nu slik ik dus alweer 2 jaar 10mg. Maar het is in die 2 jaar alleen maar weer achteruit gegaan met me. Nu is het zelfs zo erg dat ik ziek thuis zit omdat ik niet of nauwelijks nog slaap en veel angsten heb. Gaat totaal niet goed met me.

De huisarts adviseerde me om weer naar 20mg te gaan. Maar ik ben zo bang dat ik dan aan ga komen als ik weer terug naar 20mg ga. De huisarts zegt dat dat zou kunnen, maar dat ik gewoon goed op mijn eten moet letten enzo.

Ik ben al erg stevig en wil niet nog meer aankomen, dan gaat mijn zelfbeeld helemaal naar de knoppen.

Dus ik zit met een groot dilemma..

Ik ben door de jaren heen veel aangekomen, weet niet of dat door de antidepressiva kwam want ik heb het al 10 jaar.

Toen ik van 20 naar 10 mg ging ben ik trouwens ook niet afgevallen..

Maar misschien kom ik nu ook niet aan omdat het al zo in mijn bloed zit na 10 jaar??

Mijn vriend wil iig niet dat ik dat ga doen en dat houd me ook een beetje tegen.

Vraag me ook af of je dan juist aankomt omdat je meer eetlust krijgt of omdat je metabolisme langzamer gaat.



Heeft er iemand ervaring met het weer opbouwen vd paroxetine?
Alle reacties Link kopieren
En jouw vriend wil niet dat je ophoogt vanwege je gewicht?

Hij heeft liever dat je dunner en depressief bent?



Ik zou ophogen zoals de huisarts voorschrijft en naar een diëtiste gaan om je gewicht onder controle te houden
Waarom wil je vriend dat niet? Die heeft niks te willen natuurlijk. Het gaat potdomme om jouw gezondheid!



En als je je beter voelt, heb je kans dat je ook meer energie hebt om te sporten en gezond bezig te zijn, en idd: schakel de hulp in van een dietiste.
Als het de laatste jaren weer slechter gaat, is het dan niet een idee om ook weer in therapie of iets dergelijks te gaan? Of heb je dat al?

Als jij je beter gaat voelen door een hogere dosis moet je gewicht je niet tegenhouden. Dat is even minder belangrijk nu.
Alle reacties Link kopieren
Hij vind antidepressiva rotzooi en wil eigenlijk sowieso niet dat ik het neem.

Hij weet ook hoe slecht mijn zefbeeld is en dat ik veel last heb van mijn lichaam door mijn overgewicht en vind dat ik er beter samen met een psycholoog uit kan komen. Waar ik a.s. Di mijn eerste gesprek heb.

Ik weeg nu al over de 100 kilo maar mijn vriend vind me mooi zoals ik ben hoor maar maakt zich meer zorgen om mijn gezondheid
Alle reacties Link kopieren
Kent jouw vriend je al voor de ad?

Zo niet: dan weet hij niet waar over hij het heeft.



Zo wel: dan weet hij Wes hoe erg je er van bent opgeknapt.



En verder moet hij zijn mond houden.
Alle reacties Link kopieren
Nee mijn vriend ik zijn nu 2 jaar samen
Alle reacties Link kopieren
Maar het is meer dat ik zelf vooral heel bang ben om aan te komen. Heb al zo'n negatief zelfbeeld.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van andere mensen.



Daarbij heb ik ook ernstige verlatingsangst dus daarom hecht ik waarde aan wat mijn vriend vind..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niet zo gek dat je vriend zich zorgen maakt. Zou ik ook doen als mijn vriend een ongezond bmi zou krijgen.

Heeft niks met uiterlijk te maken, het is gewoon niet gezond om veel te dik te zijn.



Verder, ik heb zelf ook paroxetine geslikt. Ook ik vloog van de 65 kilo naar de 92. Vond het vreselijk. Toen ik het niet meer slikte ben ik gaan lijnen en waren de kilo's er op een gegeven moment weer af. Als ik ooit weer aan de ad moet, ik hoop het niet, dan zou ik me er toch wel mee bemoeien welke ad ik zou slikken. Sommige ad's staan erom bekend dat kans dat je er van aankomt kleiner zijn.
Alle reacties Link kopieren
zijn er andere dingen te bedenken waarom je sinds 2 jaar weer slecjhter met je gaat?

Dat eerst bedenken voordat je gelijk de oorzaak bij de paroxetine gaat zoeken!

Ik merk zelf geen verschil in werking tussen 10 en 20 mg paroxetine, dus ik hou het bij 10 mg.

Sowieso zou ik eens naar een dietiste gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hiervoor een relatie gehad met een gewelddadige man, wat heel zwaar was.. Nu gelukkig weer een hele lieve vriend.

Problemen op mijn werk. Dreig mijn baan te verliezen.. En daarom is ziekmelden nu eigenlijk helemaal geen goede stap geweest..

Er is bij me ingebroken half jaar geleden en daar ben ik heel bang van geworden.

Mijn stiefvader heeft longkanker, hebben we in januari te horen gekregen. Chemo heeft niet geholpen en nu is het een aflopende zaak.

En eergister is ook nog eens mijn oma opgenomen in het ziekenhuis ivm haar hart.

Dus ja eigenlijk wel genoeg waarom het niet zo goed met me ging/gaat.



Heb het nog aardig onder controle kunnen houden de depressiviteit. Maar nu sinds een week of 4 ernstige slaapproblemen waardoor ik nauwelijks nog kan functioneren.



Ik heb slaaptabletjes gekregen vd huisarts temazepam. En zelfs die helpen me niet om te slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirvala schreef op 11 juli 2014 @ 19:09:

Ik heb hiervoor een relatie gehad met een gewelddadige man, wat heel zwaar was.. Nu gelukkig weer een hele lieve vriend.

Problemen op mijn werk. Dreig mijn baan te verliezen.. En daarom is ziekmelden nu eigenlijk helemaal geen goede stap geweest..

Er is bij me ingebroken half jaar geleden en daar ben ik heel bang van geworden.

Mijn stiefvader heeft longkanker, hebben we in januari te horen gekregen. Chemo heeft niet geholpen en nu is het een aflopende zaak.

En eergister is ook nog eens mijn oma opgenomen in het ziekenhuis ivm haar hart.

Dus ja eigenlijk wel genoeg waarom het niet zo goed met me ging/gaat.



Heb het nog aardig onder controle kunnen houden de depressiviteit. Maar nu sinds een week of 4 ernstige slaapproblemen waardoor ik nauwelijks nog kan functioneren.



Ik heb slaaptabletjes gekregen vd huisarts temazepam. En zelfs die helpen me niet om te slapen.



Nee temazepam helpt ook weinig als je onder de stress zit.

Probeer eens melatonine 3 mg , ook bij etos of kruidvat te koop. Maar het is me nu wel duidelijk dat er veel meer oorzaken zijn voor je problemen dan alleen de verlaging van de dosering paroxetine!
Alle reacties Link kopieren
Melatonine heb ik ook al geprobeerd. 3 mg en 5 mg. Ik heb al heel veel geprobeerd. De chaos in mijn hoofd overheerst de slaap.

Ik sla vaak de hele nacht over.

Gister heb ik oxazepam gekregen vd huisarts maar dan wordt ik ook na 3 uur weer wakker
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirvala schreef op 11 juli 2014 @ 19:33:

Melatonine heb ik ook al geprobeerd. 3 mg en 5 mg. Ik heb al heel veel geprobeerd. De chaos in mijn hoofd overheerst de slaap.

Ik sla vaak de hele nacht over.

Gister heb ik oxazepam gekregen vd huisarts maar dan wordt ik ook na 3 uur weer wakker





Misschien heb je het ook al geprobeerd, maar je kunt nog ens een uur voordat je wilt gaan slapen tv en computer uit doen.Bij mij werkt het.

Verder helpt bij mij ook twee paracetamol voor het slapen gaan innemen.En overdag veel bewegen helpt ook. Gebruik je ook oordoppen, dat kan ook helpen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je daarnaast ook therapie? Ik ben een groot voorstander van het voorschrijven van AD door een psychiater en niet door een huisarts. In therapie kan je misschien ook leren om op een andere manier met stress om te gaan. Ik slik ook paroxetine en ben er voor zover ik weet, nooit van aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad proberen of je bij een psychiater onder behandeling kunt komen voor je medicatie. Behalve de seroxat ophogen zou je wellicht meer gebaat zijn met een overstap naar een ander AD.
Alle reacties Link kopieren
Nee een uur voor het slapen de tv uitdoen heb ik nog niet geprobeert. Ik ga wel altijd lezen voor het slapen.



Ik kan a.s. Di terecht bij een psycholoog. Is dat anders dan een psychiater?



Ik merk dat ik gewoon bang ben geworden om naar bed te gaan.



En m'n werk is ook aan t pushen dat ik weer moet komen. Terwijl ik pas 2 dagen thuis zit. En door die druk slaap ik nog slechter
Alle reacties Link kopieren
Ja een psycholoog is anders dan een psychiater. Een psychiater is een arts, die mag dus ook medicijnen voorschrijven, een psycholoog mag dat niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:nimbus schreef op 12 juli 2014 @ 09:29:

Ja een psycholoog is anders dan een psychiater. Een psychiater is een arts, die mag dus ook medicijnen voorschrijven, een psycholoog mag dat niet.Maar als het een psycholoog van het GGZ is, dan heeft hij/ zij vaak wel een psychiater als supervisor/ hoofdbehandelaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook helpt bij mij is wat lavendelolie op je kussen doen
Alle reacties Link kopieren
Verder niemand ervaring met het ophogen van de paroxetine?
Je vriend heeft liever dat het slecht met je gaat dan dat je een paar kilo aankomt? Bizar.
Alle reacties Link kopieren
Echt, je maakt je veel te druk om je gewicht. Ophogen is je aangeraden vanwege je geestelijke gezondheid. Bovendien slik je al paroxetine, het is niet dat je er nu net mee begint.

De kans dat je overgewicht hebt door je eetgewoontes ligt, of te weinig beweging, lijkt me meer voor de hand liggen. En waarom is het voor je vriend een probleem? Het lijkt me dat hij toch ook graag wil dat je goed in je vel zit? (dus AD ophogen?) Misschien dat de gesprekken bij een psycholoog je helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik 30mg Paroxetine ivm angst. Het helpt me geweldig maar ik ben wel heel veel kilo's aangekomen! Maar ik ken ook mensen die er geen gram van zijn aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk wil mijn vriend dat ik goed in mijn vel kom te zitten. Hij is heel lief en een hele goede steun voor me.

Het gaat hem er niet om of ik dikker wordt, hij vind me altijd mooi zegt hij.

Maar hij maakt zich zorgen om mijn gezondheid omdat ik nu al een ongezond gewicht heb, laat staan als ik nog effe 10 kilo zou aankomen ofzo. En ik heb een slecht zelfbeeld. Dus het is kiezen tussen 2 kwaden. Wat is belangrijker mijn lichamelijke of geestelijke gezondheid.

En buiten wat hij ervan vind wil ik zelf gewoon absoluut niet aankomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven