Gezondheid alle pijlers

opeens onregelmatige menstruatie

16-04-2014 17:20 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey, ik ben bijna twee jaar ongesteld en ik menstrueerde het eerste anderhalf jaar vrij regelmatig. maar sinds een paar maanden werd ik opeens 3 weken te laat ongesteld en nu ben ik weer aan het wachten. ik ben bijna 15, moet ik me zorgen maken?
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO,



Als je sexueel actief bent raad ik je aan om anticonceptie te gebruiken. In de vorm van een condoom en de pil.



De pil geeft je regelmaat. En het is een voorbehoedsmiddel.



Je hoeft je geen zorgen te maken. Tenzij je onbezorgde sex hebt gehad natuurlijk. Dan word het tijd voor een zwangerschapstest.



Liefs,



Saintje
Alle reacties Link kopieren
oke dankje saintjeisanoniem, ik heb geen seks gehad dus er is niks aan de hand denk ik dan

kus
Alle reacties Link kopieren
Dan hoef je je geen zorgen te maken nu.



Graag gedaan.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ben je veel afgevallen sinds je voor het eerst ongesteld was? Of juist veel aangekomen? Door ondergewicht of overgewicht kan je menstruatie wegblijven.
Alle reacties Link kopieren
Ook als niet seksueel actief bent nog kan je de pil gebruiken om regelmaat te krijgen (en evt een keer een maand overslaan als je bijv op vakantie ongesteld moet worden).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
sugermiss, ik ben niet afgevallen of aangekomen dus dat kan het niet zijn! toch bedankt!! x
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive, ja ik weet het, bedankt voor de tip!! liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven