Gezondheid alle pijlers

overbelasting pols...oefeningen?

24-10-2014 09:20 11 berichten
Ik heb sinds kort een kantoorbaan. Daar ben ik superblij mee, want ik maakte eerst schoon in de thuiszorg, en dat was fysiek veel te zwaar. Ik blijk hypermobiel te zijn en mezelf daardoor teveel te overbelasten, zeker met herhalende bewegingen.

Maar nu op kantoor krijg ik dus pijn in mijn rechterpols. Want ik werk superveel met de computer. T voelt als overbelasting. Tuurlijk ga ik langs de huisarts en de fysio, maar daar kan ik bij beiden pas over 2 weken terecht.



Uit ervaring weet ik dat oefeningen helpen om de spieren sterker te maken, want die doe ik ook voor mijn elleboog en schouder. Maar van mijn pols heb ik nog niet eerder last gehad.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en wat goede oefeningen weet?
Zoals je al zegt: fysio. Vreemd dat je voor beiden zo lang moet wachten trouwens! Sterkte.
je had in de thuiszorg last van herhalende bewegingen



hoe ben je p het idee gekomen om typwerk te gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Alsof een kantoorbaan uit alleen maar typewerk bestaat .



Het is in ieder geval veel minder zwaar dan thuiszorg. Slimme keuze dus.
Ik woon niet in NL;-). De wachttijden zijn hier soms abnormaal. Alleen als je halfdood voor de deur neervalt mag je met gods gratie naar binnen;-) En dan nog vragen de dokters hier: Wat denkt u zelf dat u heeft?



En de fysio is omdat ik zelf vandaag op vakantie ga, de fysio deze week geen tijd heeft en volgende week er een week niet is. Dus dat gaat dan snel;-).



Dus ik heb nu een week rust voor de boeg, wat ik graag zou benutten met pols sterker maken;-)
Mijn baan bestaat niet alleen uit type werk nee. Maar evengoed gebruik er er veel tijd mee met alle systemer die ik moet gebruiken.

In deze tijd mag ik in mijn handen knijpen dat ik uiteindelijk een leuke baan heb kunnen krijgen, waar ik mijn nederlandse opleiding ook kan gebruiken. En als dit al niet kan of schoonmaakwerk, wat moet ik dan? Heb ook al in winkels gewerkt, maar dat is ook te belastend, zelfs als ik achter de kassa zit. Elke baan heeft wel herhalende bewegingen of iets anders. Ik moet er mee zien te leven, en een oplossing vinden voor het ongemak. En spieren trainen.
Knijpen in een zacht balletje. Maar ik denk dat je ook moet letten op houding, rust en afwisseling van werk. Leg je muis ook eens aan de andere kant en maak gebruik van dE sneltoetsen. Verder Google.....
Alle reacties Link kopieren
Bij een kantoorbaan is het zaak om zo min mogelijk te muizen om klachten te voorkomen. Helemaal als je hypermobiel bent.



Ik zou je aanraden deze week alleen met de linkerhand te muizen. Niet alleen omdat je dan rechterhand rust geeft maar vooral omdat je dan makkelijker nieuwe gewoontes in kunt laten slijten. Je zult jezelf moeten aanwennen om altijd snel/tabtoetsen te gebruiken als dat kan. Met je verkeerde hand gaat het muizen minder automatisch en is het dus makkelijker om aan te leren om te toetsen in plaats van muizen.



Je kunt overigens de instelling voor je muis op linkshandig zetten. Dan gebruik je de linker muisknop als rechtermuisknop en de rechtermuisknop om mee te (dubbel)klikken. Dat is fijner omdat je dan kunt (dubbel) klikken met je wijsvinger.



Het lijkt me overigens niet zo;n gek idee om pas na je vakantie met de fysio af te spreken. Een echt overbelaste pols kun je toch niet echt trainen, die moet eerst herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou rust nemen in plaats van oefeningen te gaan doen. Je hebt van een soort van rondgebreid steunverband dat je aan kunt trekken, mij helpt dat bij zulke overbelastingen.



En verder: muis af en toe links gebruiken (even wennen, maar redelijk makkelijk aan te leren). Neem een muismat met een polskussentje. Let goed op dat je je bureaustoel correct instelt etc.



Succes!
Ik ben zelf ook hypermobiel. Ik heb meerdere malen mijn pols overbelast, daarnaast ook andere ledematen.



Vorig jaar was het zo erg dat ik mijn (linker)pols niet meer kon bewegen. Ik had toen mijn pols ingetaped, om het zo min mogelijk te belasten. Bij de fysiotherapeut kreeg ik toen een shock wave therapie. Dat was lekker en verlichtend voor mijn pols. Daarnaast, toen ik mijn pols weer kon bewegen, heb ik verschillende oefeningen gekregen waaronder; in een stress balletje knijpen, "opdrukken" tegen de muur op je vingertoppen !let op! dit allemaal, zo min mogelijk je polsen te buigen.



Ik moet levenslang rekening houden om oa mijn polsen niet te ver door te buigen. Daarnaast voor mijn hele lichaam, oefeningen te doen om mijn spieren sterk te houden. Want hypermobiele mensen hebben geen grenzen, daardoor overbelasten wij sneller.
Meiden, superveel dank voor jullie adviezen. Ik heb er veel asn, en herken ook veel in jullie ervaringen. Idd raken hypermobiele mensen supersnel overbelast. Ik doe al dagelijks veel andere oefeningen dus deze kan er ook wel bij;-). Sneltoetsen ben ik me al aan t aanleren. Kan eens kijken of muis naar links kan voor de afwisseling, anders raakt die ook nog overbelast;-). Nogmaals dank!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven