Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:45.
Dit onderwerp heeft 6 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 11:29.
[ waarom verzwegen? ]
- ik heb de laatste tijd last van vage klachten en sterke vermoeidheid. hier ben ik een tijdje geleden mee naar mijn eigen HA gegaan en toen moest een bloedonderzoek doen.
2 weken had ik van alles de uitslagen en alles was in orde volgens de HA.
vandaag was ik bij de arts-assistente. en die wilde me nog een keer een bloedonderzoek laten doen omdat bij de vorige test mijn waarde van de schildklier afwijkte.
ik vind het vreemd waarom mijn HA dit niet vermeld heeft.
is dit dan niet serieus genoeg of is afwijkende uitslag niet genoeg om verder te onderzoeken?niet storen.. is al gestoord genoeg
- Vergeten te zeggen of niet goed gekeken? Vraag het je huisarts!Zo is das (JM Pfaff)
- Slechte zaak als je HA zoiets vergeet te zeggen of niet goed gekeken heeft, vind ik een kwalijke zaak en zou weinig vertrouwen meer hebben in hem.
Maak een afspraak om daar eens over te praten met hem. Een foutje ofzo kan altijd gemaakt worden natuurlijk maar zeggen dat er niks aan de hand is terwijl dat wel zo is.!?Alles komt goed! - @Rush: bij schildklier altijd 2 keer laten prikken, met een week of 6 ertussen. Kan zijn dat je schildklierwaarden niet heel afwijkend waren, maar bij nog een keer prikken zie je of er een neerwaartse beweging (of opwaartse) is. Bij schildklier is het zo dat de klachten vooruitlopen op wat je in het bloed kan zien. In feit is het dus zo dat die bloedwaarden later reageren en jij het al voelt, maar nog niet te zien is. Ik vind het netjes van die assistente dat ze daar alert op is.
(veel huisartsen prikken maar 1 keer en als het enigszins binnen de "normaalwaarden" valt, is het al "goed"). Meteen aangrijpen dus, dat nog een keer bloedprikken. Ook die normaalwaarden willen nog niet zeggen dat jij je daar goed bij voelt, ze komen tot stand doordat er een groep is die zich daar nog prima bij voelt, maar dat is heel persoonlijk.
Helaas is schildklier een ingewikkelder materie dan de HA geleerd heeft.. nieuwe inzichten dringen maar langzaam door.. en die vage klachten maken het er niet makkelijker op, maar kunnen heel goed horen bij de schildklier als ie veranderende waardes geeft..
Doe jezelf een lol en vraag naar de waarden, en schrijf ze ook ergens op. Er bestond/bestaat een schildklierforum, mocht je idd iets onder de leden hebben qua schildklier. Ik heb hier zelf ook last van gehad en daar toen veel aan gehad, heb de ervaring dat artsen te vaag blijven met hun info hierover.
Succes! - eens met suzy. het forum wat zij bedoelt is hypo maar niet happy.nl
- Cooky maakt het wel wat te dramatisch vind ik.
Er bestaat een hele range van schildklieruitslagen die wél afwijken van de norm, maar nog niet direct alarmerend zijn. Die moet je in de gaten houden en na een tijdje nog eens meten. Dan kan het intussen weer normaal zijn, of slechter zijn geworden.
Hoe strak die grenzen gehanteerd worden verschilt een beetje per huisarts en per laboratorium. De ene huisarts vindt een TSH van 5 al reden om in te grijpen, de andere nog helemaal niet. En het is niet zo makkelijk om vast te stellen wie er gelijk heeft.
Ik zou het zelf goed in de gaten houden, maar maak het nou niet gelijk zo dramatisch als dat de huisarts iets moedwillig voor je verzwegen heeft. Waarschijnlijker is ie het gewoon vergeten te zeggen.
Trouwens, op hypo maar niet happy vind je heel veel informatie, maar ik vond toen ik er nog kwam dat de algehele tendens wel heel erg was van `je moet moet moet behandelen en een arts die geen pillen geeft is een slechte arts´. Terwijl ik ook iemand ken die jarenlang zwaar óverbehandeld is, en dat is beslist ook niet goed voor je. Dus laat je niet te snel meeslepen in de gedachte dat een licht afwijkende TSH metéén behandeld moet worden.While money can`t buy happiness, it certainly lets you choose your own form of misery - Groucho Marx - het hangt er ook maar net van af in tot hoeverre je er last van hebt natuurlijk. Ik heb een niet enorm afwijkende TSH, antistoffen en T3 waarden, maar door erfelijkheid weet men wel dat ik beter functioneer bij lagere waarden. Is nog allemaal in onderzoek, volgende maand weten we meer (en men is idd wel behoorlijk terughoudend in het behandelen...tis ook niet niks natuurlijk als je er over nadenkt)
Dit onderwerp heeft 6 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 09-02-2012 11:29.