Gezondheid alle pijlers

wat kan het zijn?

18-04-2014 09:55 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Een tijdje terug merkte ik op dat mijn linker rug helft wat dikker was als rechts. Nja, zal wel dacht ik.. Tot ik gister voelde dat er een enorme ssoort van schijfachtige bult van zo'n 5 bij 5 cm ter hoogte van de broekriem zit. Ik ben gister gelijk naar de huisarts gegaan en volgens hem is het een spier? Maar ik heb geen rugpijn en de bult doet ook geen pijn. Het is een erg beweegbare bult, zie hem echt onder mijn vingers door verplaatsen en wegschieten (kan hem in de rondte zo een 2a33verplaatsen denk ik, vooral naar boven en links toe). De dokter vertelde ook dat het glad en gezond aan voelt. Wat denken jullie? Ik ben er helemaal noet gerust op..



Ik ben trouwens ook al een maandje heel vaag verkouden. Niet eens verkouden eigenlijk en ook niet ziek. Gewoon op sommige momenten een verstopte neus, op sommige momenten een kriebel in de keel en wat last met slikken. Maar ook dit doet geen pijn.



Ik ben 20 jaar trouwens.
Een spier die je vaak aanspant (gebruikt) wordt dikker.
Alle reacties Link kopieren
Dat verkouden zijn, kan dat lichte hooikoorts zijn? Ik heb daar ook last van, de ene dag erger dan de andere dag.



Over die bult: wat zei de arts precies over het verloop? Zal het wegtrekken, of blijft het?
Alle reacties Link kopieren
Als je er niet gerust op bent, even bellen met de huisartspraktijk en advies vragen.
Alle reacties Link kopieren
De arts heeft niets over het verloop gezegd, hij wou me volgende week vrijdag wel even terug zien, maar dit ook vanwege het bloed prikken volgens mij voor kinkhoest (al weet ik zeker dat ik dat niet heb). Maar de dokter vondt het ook niet nodig een echo te maken omdat ik dat het zelfde te horen zou krijgen. Maar denk wel dat ik hier vrijdag alsnog om vraag. Maar het lijkt me als hij ook maar enige vermoeden had tot wat kwaads hij wel stappen had ondernomen. En als het wat kwaads is kan het toch ook niet zo beweegbaar zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:pop1980 schreef op 18 april 2014 @ 10:01:

Dat verkouden zijn, kan dat lichte hooikoorts zijn? Ik heb daar ook last van, de ene dag erger dan de andere dag.



Over die bult: wat zei de arts precies over het verloop? Zal het wegtrekken, of blijft het?Het zou idd best hooikoorts kunnen zijn. Maar 2 jr terug ben ik geprikt op allergieën en was alles goed.
Ik had gisteravond ook een kriebel aan mijn keel. Het is nu over.
Alle reacties Link kopieren
quote:sbr00 schreef op 18 april 2014 @ 10:12:

[...]





Het zou idd best hooikoorts kunnen zijn. Maar 2 jr terug ben ik geprikt op allergieën en was alles goed.Ik ervaar trouwens wel al 2 jaar erg veel stress vanwege priveomstandigheden. Ben er echt iedere dag mee bezig in mijn hoofd. Zou het daar wat mee te maken kunnen hebben? Maar moet de spier dan geen pijn doen? Dat doet net namelijk totaal niet.. en kan een spier beweegbaar zijn?
Alle reacties Link kopieren
Een spier is zeker beweegbaar.



Maar jij maakt je er grote zorgen om. Bespreek dat met de huisarts vrijdag. Dan kan hij je waarschijnlijk veel duidelijker uitleggen hoe het zit, zodat je je hier niet druk om hoeft te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pop1980 schreef op 18 april 2014 @ 10:17:

Een spier is zeker beweegbaar.



Maar jij maakt je er grote zorgen om. Bespreek dat met de huisarts vrijdag. Dan kan hij je waarschijnlijk veel duidelijker uitleggen hoe het zit, zodat je je hier niet druk om hoeft te maken.



Dank je, dat ga ik zeker doen.



Weet iemand of iets kwaads zo beweegbaar is als ik omschrijf? En dat is meestal ook niet glad, toch?
Ik heb gisteren het bovenraampje schoongemaakt. Dan komt er stof naar beneden dwarrelen. Dat zal de oorzaak van de slijmvliesirritatie zijn. Dat slijmvlies moet nu eenmaal dat stof kwijt.



Waarom lees je niet gewoon wat over anatomie.
Als je spieren net zo onbeweeglijk waren als bot kon je je niet bewegen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spier_%28anatomie%29
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je zeurt en je huisarts onnodig lastig valt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een lipoom/vetbult. Kan geen kwaad.



https://www.google.nl/#q=lipoom
Alle reacties Link kopieren
quote:sbr00 schreef op 18 april 2014 @ 10:23:

[...]





Dank je, dat ga ik zeker doen.



Weet iemand of iets kwaads zo beweegbaar is als ik omschrijf? En dat is meestal ook niet glad, toch?Iemand?
Alle reacties Link kopieren
sbr00, het lijkt niet helemaal gezond, hoeveel zorgen jij je hierom maakt. De kans dat er met jouw 20-jarige lichaam iets mis is, is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel maar dan ook echt heeeeeeeeel heel heel heel heel erg klein.



Ik heb een soortgelijke fase doorgemaakt, toen ik ontdekte wat sterfelijkheid eigenlijk inhield.



Ik denk dat het een goed idee is als je eens aan je dokter uitlegt hoe bang je hiervoor bent. En er zelf eens over nadenkt of die angst niet een beetje te groot aan het worden is.

Bij mij begon het ook met zoiets.
Alle reacties Link kopieren
sbr00, dit is nu het zoveelste topic in een paar maanden tijd dat je opent over bultjes op je rug. Je hebt een echo gehad en een punctie, daar is volgens mij niks uitgekomen?

Ik vermoed dat de stress echt de overhand aan het nemen is en je niet heel helder meer kunt denken op het moment. Ik hoop dat je zelf en je huisarts inziet dat het wellicht tijd wordt voor ander soort hulp.
Alle reacties Link kopieren
Deze symptomen lijken sterk op aanstelleritus.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:sbr00 schreef op 18 april 2014 @ 11:01:

[...]





Iemand?

Ja, je huisarts.

Het heeft geen nut om hier op het forum te gaan vissen naar enge diagnoses.
Alle reacties Link kopieren
Je bent bij de dokter geweest, die vertelt iets waar jij vraagtekens bij hebt. En dan ga je het hier navragen. Heel verstandig, je dokter heeft er echt voor gestudeerd, maar de "glazenbollenkijkers" hier weten het vast veel beter dan je huisarts. En vergeet ook niet te googlen want dan kom je zulke leuke enge dingen tegen, lekker griezelen en niet meer slapen, maar ja je weet dan wel veel meer he
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het, en ik herken ook je angst en spanningen...Ik heb over de bult in mijn rug toen ook een topic geopend, als je me even loept kun je het topic zelf lezen...
Alle reacties Link kopieren
De vooraf kans is heel laag dat je als 20-jarige een acuut ontstane gevaarlijke bult op je rug hebt.

Je bent bij je huisarts geweest, die heeft gekeken, maar het stelt je niet gerust. Misschien moet je het er eens met je huisarts over hebben waar die angsten voor erge lichamelijke ziektes vandaan komen, zou je iets hebben aan begeleiding hierin (je de hele tijd zorgen maken is ook niks).
quote:sbr00 schreef op 18 april 2014 @ 10:12:

[...]





Het zou idd best hooikoorts kunnen zijn. Maar 2 jr terug ben ik geprikt op allergieën en was alles goed.





dat zegt dus niks



en allergie bouwt op dus hoeft er 2 jaar geleden niet geweest te zijn



ik ben bij de HA 2x getest, bij de longarts ook 2x

alles negatief (ze zullen zo'n 30 veelvoorkomende allergenen testen?) maar ik ben zo allergisch dat ik elke dag antihistaminen moet gebruiken

en voor wat? iig iets waar ik niet op getest ben maar er zijn genoeg allergenen over waar je last van kan hebben
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Ik laat het maar voor wat het is.. tenminste dat ga ik proberen. Het is echt heel erg beweegbaar, kleine aanraking en de bult zit weer op een andere plek.. meestal isdat een goed teken. Het enige wat ik raar vind is dat het zo'n 4 bij 4 cm is.. oja, nog een vraagje. Komen kwaadaardige tumoren vaak voor in de rug? Midden van de rug linkerhelft..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven