Gezondheid alle pijlers

witte puntjes vagina

20-04-2014 14:08 126 berichten
hallo,



ik heb een tijdje witte puntjes op mijn schaamlippen. Het jeukt als een gek. Dokter dacht dat het een schimmelinfectie was, maar na de kuur gaat het maar niet over. Nu lijkt het net of er hele kleine wormpjes op mijn schaamlippen zitten. Het jeukt ook precies zoals het jeukt bij wormpjes. Echter, mijn anus jeukt maar een klein beetje en mijn vagina echt heel erg. Weet iemand wat dit is..?
Alle reacties Link kopieren
Wormpjes op je vagina? Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Terug naar de dokter gaan.
Alle reacties Link kopieren
De talgklieren zijn klieren die een vettige vloeistof afscheiden: talg. Dit is huidsmeer dat (samen met haartjes) aan de oppervlakte komt en ervoor zorgt dat de huid en haartjes wat vettig blijven. Talgklieren komen over het gehele lichaam voor, behalve onder de voetzolen en in de handpalmen. De meeste talgklieren komen echter voor op de behaarde lichaamsdelen. Het talg komt dan langs de haar naar de opperhuid.

In de puberteit produ ceren de talgklieren meer talg. Dat talg kan duidelijk zichtbaar zijn in de vorm van kleine witte bultjes op de ballen, penis, eikel, voorhuid of schaamlippen. Dit zijn eigenlijk kleine talgvoorraadjes. Deze witte bultjes zijn een normaal onderdeel van de huid en trekken dus niet weg. Veel jongeren maken zich zorgen over deze talgklierbobbeltjes bij hun geslachtsdelen. Ten onrechte, want het komt heel veel voor en heeft niets te maken met onvoldoende hygiene ofeen soa. Dit kwam naar boven via gGoogle.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
mick87: ja ik heb vaak wormpjes gehad, maar idd in anus of in vagina. Nooit erop. mali30: ik heb dit nog nooit gehad, en ben nu 25. Dus niet echt meer in de puberteit ;) Maar weet niet of dat later ook naar voren kan komen? Ik bel idd zo even naar huisarts voor afspraak. Maar ben beetje bang voor iets ergs ofzo..
Alle reacties Link kopieren
Bewegen ze?
nee, en ze zijn ook iets kleiner dan degenen die ik normaal heb. Dan zitter er sommige kleintjes tussen maar de meesten zijn wat langer zeg maar en bewegen dus.



Heel raar, want het jeukt precies zoals bij wormpjes en heb ook last van mijn buik. (heb ik bij wormpjes ook altijd)

Mijn anus jeukt wel, en kwam ook één keer zo'n klein 'wormpje' uit. Dus t lijkt het verdacht veel op, alleen de bultjes/ puntjes heb ik normaal nooit.



Herkent iemand dit??
Je hebt vaak wormpjes gehad in je anus én in je vagina? Van slecht voedsel eten? Hoe krijg je wormpjes in je vagina? Oprechte vraag.
Ik zou sowieso terug gaan naar de dokter
quote:Miss_Marvellous schreef op 20 april 2014 @ 15:02:

Je hebt vaak wormpjes gehad in je anus én in je vagina? Van slecht voedsel eten? Hoe krijg je wormpjes in je vagina? Oprechte vraag.

Niet.

Het enige dat zou kunnen is dat de aarsmaden (ja sorry, zo heten die krengen nu eenmaal) naar de voorkant wandelen.



Ik herken het goddank niet. Heb je al een wormenkuur geprobeerd?
Ik werk met kinderen ,en blijkbaar besmetten kinderen jou heel snel met wormpjes (heb ik ook maar een keer gehoord). Wormpjes kunnen via je anus naar je vagina gaan. Geloof me , dat is echt geen fijn gevoel,. Jeukt als een gek.



Nu dus ook, alleen zitten er die puntjes bij... Ik ga sowieso naar de dokter,m aar kan morgen pas bellen en dinsdag pas gaan. Dus was benieuwd of iemand dit herkende.
quote:Rooss4 schreef op 20 april 2014 @ 15:07:

[...]



Niet.

Het enige dat zou kunnen is dat de aarsmaden (ja sorry, zo heten die krengen nu eenmaal) naar de voorkant wandelen.



Ik herken het goddank niet. Heb je al een wormenkuur geprobeerd?Ik ben gisteren begonnen met een wormenkuur.
Alle reacties Link kopieren
http://www.huidziekten.nl ... rmatosen/mtxt/Myiasis.htm



Die witte punten zijn natuurlijk larven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik gok op een combinatie van wormpjes en die talgkliertjes waar Mali over schrijft. Ik denk zomaar dat het één los staat van het ander.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2014 @ 15:17:

http://www.huidziekten.nl ... rmatosen/mtxt/Myiasis.htm



Die witte punten zijn natuurlijk larven.

Ieuw.

Dit heb ik gelukkig alleen maar bij schapen gezien.
larven? dat klinkt wel vies.... Vandaag heb ik nog geen wormpjes gezien, maar de puntjes zitten er nog wel.
en het jeukt zo erg, wordt er knettergek van
Alle reacties Link kopieren
Dan zijn het de eitjes van die wormen. Wel toepasselijk, zo met Pasen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2014 @ 15:25:

Dan zijn het de eitjes van die wormen. Wel toepasselijk, zo met Pasen.ja dat dacht ik dus ook, dat het eitjes waren. want de wormpjes die ik zie zijn nog echt heel klein. maar ik heb nog nooit eitjes op mijn schaamlippen gezien. als ik het heb heb ik het altijd in miijn anus. dus dat vond ik zo vreemd. hahaha, ja idd toepasselijk met pasen had het alleen liever niet gehad ;) maar grote kans dus dat het wel echt wormpjes zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:ik1988 schreef op 20 april 2014 @ 15:28:

[...]



maar grote kans dus dat het wel echt wormpjes zijn?Ik heb géén idee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
haha oke, toch bedankt ;)
Maar nu ben ik nog steeds heel erg benieuwd of iemand deze klachten /symptomen herkent..
Alle reacties Link kopieren
Ik niet, maar krijg wel jeuk van het lezen alleen al!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het wel van mijn dochter. De wormpjes kruipen inderdaad ook naar voren. Ze zoeken donkere vochtige ruimtes. Wat bij haar helpt tot het pilletje is gaan werken is goed afspoelen onder de douche en daarna een flinke laag sudocrem of vaseline zodat je de kriebel niet meer voelt.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 april 2014 @ 15:17:

http://www.huidziekten.nl ... rmatosen/mtxt/Myiasis.htm



Die witte punten zijn natuurlijk larven.OMG, waarom heb ik hierop geklikt. Dit is het soort ranzigheid waar ik van griezel en die me ook intrigeert zodat ik wel moet blijven kijken.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:ik1988 schreef op 20 april 2014 @ 15:07:

Ik werk met kinderen ,en blijkbaar besmetten kinderen jou heel snel met wormpjes (heb ik ook maar een keer gehoord). Wormpjes kunnen via je anus naar je vagina gaan. Geloof me , dat is echt geen fijn gevoel,. Jeukt als een gek.



.

Dan zou ik ook iets aan de hygiëne doen.



Hygiënische maatregelen:



Was de handen met zeep voor en na het slapengaan, voor het eten, na het spelen en na wc-bezoek.



Knip de nagels van de handen kort en maak ze regelmatig schoon.

Doe kinderen een nauwsluitend broekje aan, zodat ze zichzelf niet kunnen krabben. Tegen de jeuk kunt u wat vaseline op de bilnaad smeren.



Verschoon het ondergoed dagelijks. Sla het beddengoed en de nachtkleding iedere ochtend buiten uit. Was het beddengoed, ondergoed en nachtkleding op ten minste zestig graden.

Stofzuig de vloer dagelijks.



Maak voorwerpen die u of uw kind met de handen aanraakt, zoals deurknoppen, kastdeuren, de wc-bril en speelgoed, regelmatig schoon.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven