14 maanden baby huilt en gaat overgeven

27-08-2014 21:58 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons zoontje zit in een fase wat hoop ik snel over gaat....

Het is een drama de laatste 3 weken.

Hij oogt erg wakker terwijl hij met de fles bijna in slaap valt bij me rond 20.00.

Dan naar bed en het gaat mis... Staan, huilen, wij troosten en het word alleen maar erger, hij gaat dan hoesten raakt overstuur en gooit zijn fles en warm eten van 17.00 er ook uit,

Eerst dacht ik zijn het kiezen dit speelt wel mee maar elke avond?

Wie herkent dit en wat kunnen we doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat gebeurt er als je hem er weer uit haalt voordat hij over zijn toeren gaat?
Alle reacties Link kopieren
Zoiets hier ook gehad. Ik zou laten checken op oorontsteking of gemene tandjes die doorkomen. En anders, heel gek, zou ik het huis laten reinigen door een medium. Dat laatste was hier het probleem en als ik het nog eens moest doen zou ik geen 2,5 maand meer wachten.
Alle reacties Link kopieren
Samen gaan slapen? Kwa eten weet ik het niet.. Ander merk voedsel geven ( ik geef geen fles geen idee welk merk goed is ik geef alleen borstvoedimg ). Langs de huisarts gaan?
Alle reacties Link kopieren
In zijn kamer blijven is geen optie, dan naar beneden en hij is rustig, gaat praten, en daarna weer jengelen, dan geven we nog een klein fles weer naar boven en hopen dat het beter gaat-:)

Vaak na 20 min. begint het weer...
Alle reacties Link kopieren
Misschien is die flesvoeding niet goed voor hem. Misschien een ander merk.
Alle reacties Link kopieren
Bel anders even de huisartsenpost, die kunnen direct advies geven, of maak een afspraak met de huisarts. Hij voelt zich blijkbaar ziek.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval eerst langs de huisarts, wellicht dat er toch iets medisch aan de hand is, zou best een oorontsteking kunnen zijn.



En wellicht kun je proberen om overdag wat minder lang te laten slapen?
Alle reacties Link kopieren
En het gekke is, hij sliep 3 weken terug erg veel op ochtend 2,5 uur en smiddags 2 uur en snachts de klok ook bijna rond... Nooit geen slaap problemen gehad behalve als hij niet fit was.. Dat is dan ook helemaal niet erg!
quote:astronauta schreef op 27 augustus 2014 @ 22:18:

Bel anders even de huisartsenpost, die kunnen direct advies geven, of maak een afspraak met de huisarts. Hij voelt zich blijkbaar ziek.

Het klinkt niet alsof hij spuugt omdat hij ziek is, maar meer alsof hij gaat spugen omdat hij om de een of andere reden volledig over de rooie gaat - en dat is niet iets om de HAP over te bellen.



TO, al geprobeerd wat er gebeurt bij een heel andere avondroutine? (Andere volgorde, meer/minder licht in zijn kamer, liedje zingen terwijl je hem in bed legt/..) Kan oververmoeidheid een rol spelen?
Misschien wat eerder naar bed? Vind 20u vrij laat, mijn jongste van 2 gaat om half 7 al. En bij hem blijven tot hij slaapt?



Iig bij de ha checken of het niks medisch is.
Als t oorontsteking is willen ze soms écht niet slapen... Wie weet is t dat? Ik vind trouwens niet dat je kindje laat slaapt. Zo laat gaat die van ons al heel lang naar bed. Nu bijna 2 en slaapt 's middags nog 2 uur en dan van 20:00 tot 8 uur. Dus dan is om 20:00 naar bed niet té laat, als dat een ritme is wat bij je kindje past. Lastig alleen als je niet weet of dat t misschien is
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 27 augustus 2014 @ 22:27:

[...]



Het klinkt niet alsof hij spuugt omdat hij ziek is, maar meer alsof hij gaat spugen omdat hij om de een of andere reden volledig over de rooie gaat - en dat is niet iets om de HAP over te bellen.



TO, al geprobeerd wat er gebeurt bij een heel andere avondroutine? (Andere volgorde, meer/minder licht in zijn kamer, liedje zingen terwijl je hem in bed legt/..) Kan oververmoeidheid een rol spelen?Een kindje van net een jaar dat zo overstuur word dat het gaat spugen? Ik zou daar toch mee naar de ha gaan hoor. Of TO láát 'm zo overstuur worden (uren alleen, uren vieze broek etc) maar dat klinkt niet echt uit de OP. Dus is er echt iets aan de hand. Pas vanaf 2 a 3 kunnen ze van die buien hebben omdat ze dan zichzelf meer bewust zijn. Gebeurt echt niet zomaar met een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Misschien gewoon de fles eens weg laten? of minder/ander avondeten? En ga eens naar de HA TO. Wie weet is het gewoon maagzuur oid.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht gewoon veel vroeger op bed leggen?

Veel naar-bed en slaapproblemen op deze leeftijd hebben te maken met te weinig slaap en rust.



Niet wachten tot je kind moe is voor je hem op bed legt. Op bed leggen als jij denkt dat hij genoeg wakker tijd heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
Verwar lekker loom tegen je aan liggen met een fles niet met moe zijn. Als je kindje wakker oovt in zijn bedje is hij gewoon echt nog niet moe. Later naar bed dus.



Eet hij de laatste tijc meer met het avondeten?

Maak je dan niet een te grote fles voor het naar bed gaan?

Misschie heeft hij gewoon last van een overvol maagje.
quote:nina1966 schreef op 27 augustus 2014 @ 22:58:

[...]

Een kindje van net een jaar dat zo overstuur word dat het gaat spugen? Ik zou daar toch mee naar de ha gaan hoor. Of TO láát 'm zo overstuur worden (uren alleen, uren vieze broek etc) maar dat klinkt niet echt uit de OP. Dus is er echt iets aan de hand. Pas vanaf 2 a 3 kunnen ze van die buien hebben omdat ze dan zichzelf meer bewust zijn. Gebeurt echt niet zomaar met een jaar.

Juist wel. Kleine kinderen spugen veel makkelijker dan grotere kinderen en hebben ze nog niet zoveel andere middelen om zich te uiten als ze heel boos zijn dan hard huilen.

Spugen kan prima zonder dat er iets medisch aan de hand is - en ook zonder dat TO haar kind iets aan doet, en zonder dat haar kind het bewust doet.



Oorpijn kan een reden zijn voor niet naar bed willen, en zo zijn er meer, dus een keer naar de huisarts gaan, kan geen kwaad, maar dit is niet iets voor de HAP, en het kan ook heel goed dat er helemaal niets medisch aan ten grondslag ligt.
quote:nina1966 schreef op 27 augustus 2014 @ 22:58:

[...]

Een kindje van net een jaar dat zo overstuur word dat het gaat spugen? Ik zou daar toch mee naar de ha gaan hoor. Of TO láát 'm zo overstuur worden (uren alleen, uren vieze broek etc) maar dat klinkt niet echt uit de OP. Dus is er echt iets aan de hand. Pas vanaf 2 a 3 kunnen ze van die buien hebben omdat ze dan zichzelf meer bewust zijn. Gebeurt echt niet zomaar met een jaar.



ehm, mijn kind heeft een stevige maag maar die kan na vijf minuten krijsen ook echt wel eens spugen hoor. En dan niet vanwege mishandeling, maar gewoon omdat ze niet uit de wc mag drinken, even niet opgetild wordt etc. Mevrouw is 14 maanden.

Denk niet dat het spugen een probleem is, meer waarom hij zo overstuur wordt van naar bed gaan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven